Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-12-2014, 15:03
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default Gesplitst -> Hoge vraagprijs voor oude auto discussie

Bouwen is zeker leuk, maar om het op zo'n manier een auto aanpakken alleen om het bouwen? Dan ga je toch keer op keer het schip in met een bal geld waar je akelig van wordt? Met alle respect, superprojecten, maar 10k+ voor een Golfje 2 diesel met 3,5 ton, een niet originele motor(swap), imitatie-wielen, geen Recaro's... ik denk dat degene die dat gaat betalen nog geboren moet worden.

Anyhow, het zijn en blijven hele gave projecten.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 20-12-2014, 16:12
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

Misha je kan zeiken wat je wil. Ik veel meer geld in deze auto zitten, het is mijn goed recht om op ze minst er een deel terug van te willen.

Mijn originele sebrings in perfecte staat met nieuwe banden zijn er ook bij trouwens, dat die immitatie bbs'en niemand boeit weet ik ook wel. Golfje met 3,5ton en alles nieuw jep.

Daarbij, hoeveel potentieel meeting winnende golfjes weet jij te koop misschien?

Last edited by Ice_ken : 20-12-2014 at 16:21.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-12-2014, 16:56
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

hmm beetje gestoef,
denk dat misha zelf een "potentieel meeting winnend golfje heeft"

uw gtd is prachtig, maar 10000+ is idd wat veel
dit zijn maar onze meningen,jij mag natuurlijk vragen wat je wil. zou ik ook doen, en doe ik ook
mvg
__________________
G60 is in my DNA
Reply With Quote
  #4  
Old 20-12-2014, 17:07
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

Dit topic mag wat mij betreft dicht.
Reply With Quote
  #5  
Old 20-12-2014, 17:39
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Altijd jammer zulke reacties. Maar ik begrijp de frustratie, waarschijnlijk weet je het zelf ook wel dat die prijs veel te hoog gegrepen is. Zeker als je nóg meer knaken in de auto hebt zitten, dan is het vooruitzicht van eventuele verkoop niet de meest rooskleurige.

Ik hoop overigens dat je het beurt hoor. Ik wil je ook vooral niet uit je droom helpen, maar voor zulke budgetten kopen mensen toch echt liever een GTI/G60 of dat soort spul, waar echt waarde in zit, ook op de langere termijn. Maar zoals Obimaster ook al zei, vragen staat vrij.. maar een mening ergens over geven volgens mij ook

Succes met de verkoop in ieder geval.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 20-12-2014, 19:26
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Ja..moet ik Misha gelijk geven..
een G60 in deze staat is over een paar jaar onvind/betaalbaar..een diesel daarentegen een rijdende schietschijf voor milieuactivisten...
en om eerlijk te zeggen hoort men bij zo'n auto ook liever een dikke brom stationair dan RAKKETTAKKETAKKETAK..zeker wanneer de motor koud is..
ik heb een prachtige Golf 1 GTD intercooler gehad..(ooit)..die toendertijd zelfs benzinespul te snel af was met zijn 90pk....
maar iedereen zei..'komt ie weer met zijn koffiemolen'...
maar no offence ,mocht je zoiets zoeken..Mooier vind je er geen..
Reply With Quote
  #7  
Old 20-12-2014, 20:06
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Als ik ergens van geniet als onze diesel de hoek om komt (of nog net niet de hoek om is) is het wel die RAKKETTAKKETAKKETAK, meteen sfeer! , en dat meen ik serieus. Vooral met onze diesel automaat of de turbo. Héérlijk dat geluid, ik kan daar oprecht geen genoeg van krijgen, en dan kunnen ze zeggen wat ze willen over die rammel en die grijze walm vanachter, neemt mijn plezier niet weg, als het iets doet, is het het vergroten van mijn glimlach. Rijdt ook gewoon super, en dat ontkent niemand als ze er eens in hebben gereden.

Nu ben ik niet van de golf 2, trekt me gewoon niet, maar als je er een zou willen, is dit wel zo'n zeldzaam mooi pracht exemplaar. Dit topic heb ik altijd met veel bewondering gelezen. Ook het doorzettingsvermogen na de diefstal is bewonderlijk. Ik snap de mening ook helemaal. Voor mij is het werken aan of zelfs het opzoeken en vinden van de wagens het leukst. Is ook een rede dat ik niet van de totale restauraties ben, da valt er toch altijd nog ergens iets te doen of iets te dromen.

Succes met de verkoop!
Reply With Quote
  #8  
Old 22-12-2014, 12:33
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Quote:
Originally Posted by Ice_ken
Misha je kan zeiken wat je wil. Ik veel meer geld in deze auto zitten, het is mijn goed recht om op ze minst er een deel terug van te willen.

Mijn originele sebrings in perfecte staat met nieuwe banden zijn er ook bij trouwens, dat die immitatie bbs'en niemand boeit weet ik ook wel. Golfje met 3,5ton en alles nieuw jep.

Daarbij, hoeveel potentieel meeting winnende golfjes weet jij te koop misschien?


Misschien een ice- koude reactie -ken, die ice-cold op je dak komt, maar wat misha zegtis wel zo.. +1 van deze kant...

Een deel terug willen van je investering kan natuurlijk nooit bij dragen aan een marktcomforde vraag/verkoopprijs voor je bolide. De prijs die jij vóór je 'aanpak' voor deze auto vroeg (4,5k) is reëler...

edit; wil ik nog even aan toevoegen dat er niks over de mk2 te zeggen valt hoor.. nja, iets meer vermogen was leuk geweest
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL

Last edited by martinus83 : 22-12-2014 at 12:36.
Reply With Quote
  #9  
Old 22-12-2014, 13:04
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

daar bouw je zulke auto's ook niet voor..dat is geen handel..
vorige week de knoop doorgehakt en mijn e30 met m50b25 motor verkocht welliswaar met een gescheurde kop ..maar dan nog..
zat over de 7000 euro in ..swap -velgen- sportinterieur- Bilsteins etc etc..
uiteindelijk leverde hij niet meer dan 1750 op..
maar om hem in een hoek te laten staan totdat ik er een keer tijd voor heb (never) ,dat werkt ook niet..
wat ik wil zeggen ,is dat je zulke 'projecten' zeker niet moet doen om er wijzer van te worden..
beter bouwen en nooit meer verkopen..al is het maar om er geen spijt van te krijgen dat je hem weggedaan hebt (weet ik maar al te goed)
Reply With Quote
  #10  
Old 22-12-2014, 18:13
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Ik ga me hier toch mensen mee tegen de schenen schoppen, maar ik heb genoeg andere golfjes 2 te koop zien staan voor idiote bedragen, die ook niet 100% origineel waren en misschien niet eens zo netjes en nieuw als deze.

Waarom zou voor deze dan niet eenzelfde bedrag gevraagd mogen worden?
In mijn ogen is het zelfs heel redelijk voor een zeldzaamheid als een GTD, want eerlijk is eerlijk de meeste GTD's zijn afgereden en gesloopt
Reply With Quote
  #11  
Old 22-12-2014, 19:06
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Vooropgesteld is er niemand die Ken verbiedt om er welke prijs dan ook voor te vragen. Zeldzaam en waardevol zijn trouwens twee totaal verschillende dingen, al is er maar 1 in gans Europa en omstreken, als niemand 'm wil hebben dan houdt het op (vraag/aanbod dingetje). Dus om met dat argument de prijs te rechtvaardigen slaat als een tang op een varken.

Daarnaast ben ik benieuwd welke mk2's jij allemaal aan kan wijzen die voor >10k te koop staan/hebben gestaan, je zegt dat je er genoeg kent.. enige die mij zo snel te binnen schiet is deze g60 op marktplaats. Lijkt mij een vergelijkbare auto maar dan wel een begeerlijke g60 mét Recaro's en mét echte BBS'en. Ondanks dat vind ik ook die behoorlijk aan de prijs.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 22-12-2014, 22:58
Ice_ken Ice_ken is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 801
Default

jongens chill, topic gaat dicht. Als moddereters hier een beetje aandachtig zijn toch.

Ik wil verder niet reageren en ik hoop dat jullie het ook laten vallen.
Reply With Quote
  #13  
Old 23-12-2014, 08:14
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Degene die de schoen past trekt hem aan....

Ik snap het vraag aanbod verhaal, maar om te zeggen dat niemand hem wil. Ik geloof daar niet zo in. Maar misschien komt dat omdat ik em wel zou willen (had ik er en de ruimte voor en de cash) en ik heb de laaste maanden vraagprijzen van 6 ruggen voor een Jetta 1.6 langs zien komen, 20 voor een rallye, ik vind dat idiote bedragen, een Jetta 1.6 is 13 in een dozijn, en een rallye is speciaal maar niet 20.000 speciaal in mijn ogen. Maar blijkbaar is de wereld zo dat dit tegenwoordig de prijzen zijn.

Waarom zou een hele mooie GTD dan minder waard zijn, alleen omdat Misha Strik in de zijnen een afkeur van een diesel hebben? Er zijn net zo veel mensen met een diesel voorkeur
Reply With Quote
  #14  
Old 23-12-2014, 08:46
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by jellehier
Degene die de schoen past trekt hem aan....

Ik snap het vraag aanbod verhaal, maar om te zeggen dat niemand hem wil. Ik geloof daar niet zo in. Maar misschien komt dat omdat ik em wel zou willen (had ik er en de ruimte voor en de cash) en ik heb de laaste maanden vraagprijzen van 6 ruggen voor een Jetta 1.6 langs zien komen, 20 voor een rallye, ik vind dat idiote bedragen, een Jetta 1.6 is 13 in een dozijn, en een rallye is speciaal maar niet 20.000 speciaal in mijn ogen. Maar blijkbaar is de wereld zo dat dit tegenwoordig de prijzen zijn.

Waarom zou een hele mooie GTD dan minder waard zijn, alleen omdat Misha Strik in de zijnen een afkeur van een diesel hebben? Er zijn net zo veel mensen met een diesel voorkeur
Ik spreek niet uit persoonlijke voorkeur, ik schets enkel wat de markt is. Daarbij is de opmerking 'dat niemand hem wil' ook in de algemene zin in niet op de aangeboden auto, begrijpend lezen is soms ook een uitdaging. Ik heb ook al een paar keer aangegeven dat ik van harte hoop dat Ken de auto verkoopt voor die centen. Trouwens ik een afkeur voor diesel? Ik rij al 6 jaar dagelijks diesel (met veel plezier). Schenen schoppen is leuk en moet zo nu en dan kunnen, maar probeer dan op zijn minst raak te schoppen.

Tja, dat er andere (te) dure auto's te koop staan wil niet zeggen dat het voor die auto's wel gerechtvaardigd is. Overigens heb ik nog altijd geen idee welke auto's dat moeten zijn 'een jetta 1.6 voor 6k', een 'Rallye voor 20k'? Klinkt mij ook redelijk aan de prijs maar ik zie 't niet staan en ik hou mezelf altijd redelijk op de hoogte van de markt. Want áls ik iets zeg.. heb ik wel graag heb dat het niet zomaar een schot in de lucht is.. misschien een tip voor jou
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #15  
Old 23-12-2014, 08:53
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by Ice_ken
jongens chill, topic gaat dicht. Als moddereters hier een beetje aandachtig zijn toch.

Ik wil verder niet reageren en ik hoop dat jullie het ook laten vallen.


We sluiten eigenlijk nooit echt project-topic, omdat er vaak veel informatie in staat en mensen er dan niet meer op kunnen reageren/vragen stellen/etc

Maar als jij hem persé dicht wilt hebben, gooien we er een slotje op
Reply With Quote
  #16  
Old 23-12-2014, 09:28
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Voor de één is 10K een Gods vermogen en voor de ander slechts wisselgeld! Er zijn kosten nog moeite gespaard gebleven bij dit project, succes met de verkoop Ice_ken
Reply With Quote
  #17  
Old 23-12-2014, 09:37
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Vroeger was dat wel anders.. heb zo vaak het verzoek gehad om een topic te sluiten zonder gehoor
Vind de discussie overigens nog steeds interessant, heeft alleen niet veel meer te maken met Ken z'n GTD.

@Lesley:
Ook dat is geen argument om er een x prijs (te hoog óf te laag) aan te hangen. Hoe vermogend iemand ook is, dat maakt voor de waarde van het te verkopen item niet uit, die is gebaseerd op de markt/vraag & aanbod niet op de dikte van iemand zijn portemonnee.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #18  
Old 23-12-2014, 09:58
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

@Misha het maakt wel degelijk hoe dik je belegd bent met geld om een auto te kopen, liefhebbbersprijs is geen getal aan verbonden. De één ziet er waarde in en de ander niet.
Reply With Quote
  #19  
Old 23-12-2014, 10:41
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Even terzijde, dit is een GL TurboDiesel, dat is net iets anders dan een GTD meen ik?..
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #20  
Old 23-12-2014, 10:43
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by Lesley
@Misha het maakt wel degelijk hoe dik je belegd bent met geld om een auto te kopen, liefhebbbersprijs is geen getal aan verbonden. De één ziet er waarde in en de ander niet.
Of je een auto kúnt en/of wÃ*l kopen heeft te maken met je portemonnee, de effectieve waarde van een auto staat daar los van.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum