Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-06-2016, 21:25
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default Graffiti GTI foto + kleine update

Zo jullie hebben al rete lang niks meer van mij gehoord. Ik heb ook heel weinig met het forum gedaan de laatste jaren.
Ach ja je hebt van die periodes he zullen we maar zeggen. In autoland overigens niet stilgezeten, het volgende allemaal gedaan:

- mn eerste Golfje, mijn GX van 1983, na 10 jaar trots bezit vorig jaar augustus verkocht aan een nieuwe eigenaar, die er dagelijks zijn woon-werk kilometers mee maakt. Zou ik zelf niet voor kiezen, maar ieder zn ding.

- een paar weken geleden een schuurvondst van november 2014 (golf 1 GTI van 14-10-1976) verkocht, na lang te hebben afgewogen wat er mee te doen. De GTI is nu naar België en in goede handen van een professioneel carrosserie hersteller. Daar ben ik blij mee.

- de zwarte GTI van februari 78 staat nog steeds ongerestaureerd (jaja, helemaal in originele staat!) te wachten op een liefdevolle en vakkundige behandeling. Dat gaat nog wel even duren.

- de rode 83-er heb ik verder aangepast naar mijn smaak. Nieuwste aanwinst is een samengesteld RVS uitlaatsysteem met een heerlijk resultaat. Een spaghetti van Raceland en daarachter een Powersprint systeem zonder middendemper en met einddemper in ongeveer dezelfde dimensies als origineel. De diameter is van voor tot achter ongeveer 42 mm.
Het was een gok wat het zou opleveren qua geluid, maar het resultaat mag er echt zijn. Subtiel en toch uitdagend en sportief. Heerlijk rauw rond de 2.000 toeren met een snerp toontje. Lekker luid aanwezig boven de 4.000 toeren, net een trompet die opengaat.
En hij trekt harder door bovenin, lekker hoor! Mijn buurman met een Mini Cooper S hield me weliswaar prima bij maar was toch onder de indruk van de snelheid, de acceleratie en het bochtenwerk.
Ik rijd in het dagelijks leven een Mini Clubman 1.6D van 2009 die ik heb laten chiptunen. Telkens weer vraag ik me af welke auto nu het snelst is, de Mini of de GTI.
In Eindhoven heb je een paar leuke rotondes die je met geweldige snelheden kan pakken en daar doet de GTI niet onder voor de Mini.

Tevens de wagen eens professioneel laten cleanen, wat maakt dat een verschil zeg. Daar kunnen mijn handjes niet tegenop.

Achja, hier dan ff een foto van het resultaat he. Ik heb nog wat interieur dingetjes die ik wil doen, maar voor de rest istie eigenlijk wel af. Mag ook wel, heb m inmiddels ook alweer acht jaar!

Hier een foto gemaakt op Strijp-S, vlak bij mij in de buurt. Die kleurrijke achterwand en het heerlijke weer leenden zich perfect hiervoor.





Groeten Dennis
Reply With Quote
  #2  
Old 03-06-2016, 21:50
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Welkom terug en wat een gaaf Golfje!
Reply With Quote
  #3  
Old 03-06-2016, 22:25
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Hoi Sjoes!, welcome back..
Blijft een mooie auto die rode DX, ben ook benieuwd naar je zwarte 78-er trouwens.
Heb wat foto's gezien op Facebook maar ben nieuwsgierig naar de auto.
Succes trouwens met de restauratie, zal een hoop energie kosten maar mogelijk nog meer opleveren!
Reply With Quote
  #4  
Old 03-06-2016, 22:43
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,355
Default

__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Ibiza 6k2 1.6 8v
Reply With Quote
  #5  
Old 04-06-2016, 12:35
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 735
Default

Uiterst mooie gti. Zo horen ze te zijn
Reply With Quote
  #6  
Old 04-06-2016, 13:47
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

echt een hele mooie GTI..,ook wel een beetje 'de' kleur
zo was de mijne ook in '92..de velgen enkel een maatje dieper en een grille met dubbele lampen..
lijkt dan ofdat de tijd soms gewoon heeft stilgestaan..begin 90 bijna niet te betalen..eind 90 zowat onvindbaar/uitgestorven..
half de 2010's duiken ze overal weer op..
vind het nog steeds de mooiste GTI ooit ,de 83er..ik nooit nooit ergens meer 1 tegen ,,zou bijna schrikken als ik er ineens voor zou staan nu..laat staan instappen en rijden..hahaha
Reply With Quote
  #7  
Old 05-06-2016, 20:57
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

dank jongens!
er zit een dubbele blanke lak overheen, dat geeft een supermooie rood-oranje felle glans in de zon. En in het avondlicht kleurt ie juist donkerder. Uiteraard wel de originele LA3A kleur (en de grille in L31B )
Reply With Quote
  #8  
Old 08-06-2016, 08:49
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Jaaa, hele mooie GTI !!
Reply With Quote
  #9  
Old 08-06-2016, 14:16
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,258
Default

Ziet er idd heel mooi uit
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #10  
Old 17-06-2016, 17:42
volkswein-rider's Avatar
volkswein-rider volkswein-rider is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 400
Default

Prachtig om te zien
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982
Golf MK IV 2.0 2000
Kever 1300s 1973: sold
Opel Manta A 1973
Chevy Bel Air coupé V8 1958
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum