Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-05-2020, 09:52
DenVer
Guest
 
Posts: n/a
Default Storing in tellerpaneel Caddy

Beste leden,

Ik heb een VW Caddy Maxi uit 2014 met DSG bak, met een vervelend probleem met het instrumentenpaneel.

Laatst is de auto met startkabels gestart na lang stilstaan, en nu heb ik ineens het probleem dat als er een lampje gaat branden op het instrumentenpaneel dat andere lampjes gedimd mee gaan branden. Als voorbeeld:
- als ik mijn alarmlichten aan doe, knippert het acculampje op hetzelfde ritme mee.
- als ik mistachterlicht aan heb, brand het handremsymbooltje gedimd mee.
- als het storingslampje van de verlichting gaat branden, brand het ruitensproeivloeistof- en accusymbooltje gedimd mee.

Ter info:
- kapotte lampje (kentekenlampje halogeen) is inmiddels vervangen dus deze storing is er uit.
- Startkabels gebruikt met de pluskabel op de accupool, en de minkabel op een motorsteun.

Wie o wie kan mij helpen met de eventuele oplossing. Of moet inderdaad maar meteen zoals de dealer zegt tellerpaneel vervangen worden?

Ik dank jullie voor de hulp, en hou jullie zeker op de hoogte wat de oplossing is.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-05-2020, 09:54
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

het klinkt mij er op dat er ergens een massa is beschadigd.
ik zou beginnen met eerst dubbel checken dat alle zekeringen goed zijn en dan hangt het er een beetje van af hoe handig je zelf bent om de tellerklok te demonteren en de kabels door te meten of er niet een massa kabel beschadigd is.
als je wel handig genoeg bent en daar zit het probleem niet kan je vanuit de massa punten gaan meten aan de stekkeraansluiting van de tellerklok naar de printplaat.

maar het hangt er dus wel heel erg van af of je zelf handig genoeg bent om dit te doen.
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum