Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-11-2014, 17:31
CaddyPickupGti CaddyPickupGti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 15
Default Mk1 GTI EG blok

Goedemiddag!

Sinds 2 weken heb ik mijn (iets te lang lopende project) in mijn garage aan huis geplaatst zodat ik me zelf lekker kan uitleven. Daarover later meer!

Mijn vraag op dit moment gaat over het GTI 1600 EG blok. Deze loopt momenteel niet en daarom ben ik allereerst het brandstof systeem aan het controleren. Eerst heb ik de injectors eruitgetrokken, luchtweger in de spinnenkop opgetilt, en het contact omgedraaid. De injectors gaven niet allemaal evenveel brandstof, waarop ik de injectors ultrasoon heb gereinigd. Echter bleef de brandstof opbrengst ongeveer het zelfde en niet bij alle injectors gelijk. Omdat ik er aan 2 twijfelde toen 2 nieuwe besteld, deze hebben het zelfde onderdeelnummer.
Nu komt het, met 2 oude injectors en 2 nieuwe beginnen de oude direct brandstof te spuiten en de nieuwe pas later als je goed blijft doorstarten. Als ik de injectors wissel met de andere leiding blijven de injectors evenveel brandstof geven.

De vragen die ik nu heb zijn:
- Horen injectors pas bij een bepaalde druk brandstof te geven?
- Moet ik de andere ook vervangen?

Bedankt!

Last edited by CaddyPickupGti : 17-11-2014 at 13:33.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-11-2014, 18:57
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

heeft allemaal met systeemdruk te maken..
je injectoren worden opengedrukt door de druk die op de leidingen komt te staan..
niet elektronisch zoals computergestuurde systemen..
het verschil van injectoren is dat je er 2 versleten exemplaren tussen hebt zitten die minder goed dicht gaan..
zal niet de eerste keer zijn dat ze uiteindelijk gaan lekken en bij warme motor je gaat 'nadieselen'...
de pomp moet sowieso een bepaalde druk halen en houden (systeemrestdruk)..om de motor aan de praat te krijgen..warm of koud..
die materie is een beetje uitgebreid om zomaar even op te schrijven ...
je antwoord op beide vragen is echter ...ja
Reply With Quote
  #3  
Old 17-11-2014, 13:47
CaddyPickupGti CaddyPickupGti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 15
Default

Heinz74 bedankt voor je reactie! Daar kan ik wat mee!
Eerst nog maar 2 nieuwe extra injectors regelen dus. Ook kwam ik er achter dat de extra luchtschuif achter op het inlaat spruitstuk niet meer werkt dus ook hier een nieuwe voor zoeken.
Momenteel de luchtschuif er tussen uitgehaald en de auto start prima, slaat alleen na een aantal seconde weer af. Als je hem direct weer probeert te starten gaat hij het maar heel even of niet doen. Laat je hem afkoelen kan je hem weer een aantal seconde laten lopen.
Het lijkt er dus op dat hij start met de extra lucht en de start injector. Maar als die na een aantal seconde stopt de auto uitslaat.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum