Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-03-2011, 21:00
ewing445 ewing445 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 3
Default dashboard verlichting golf1 1984 probleem foutje/ sluiting

hoi bij het verwisselen van een aantal defecte dashboard lampjes heb ik bij het demonteren het frontje van de kachel per ongeluk sluiting gemaakt met het draadje dat aangesloten is op het lampje bij de kachelverlichting.....de isolatie van draadje is een aardig end weggesmolten...heb ik met isolatietape weer gefixed.....na het in elkaar zetten van het dashboard brandde vervolgens geen enkel lampje meer achter de klokken....ook de verichting achter de 3 klokjes in de console branden niet meer...het lijkt alsof alle verlichting in serie staat....alle zekeringen zijn goed......wie heeft een idee.....alles werk verder goed ook het lcd display e.d.

wie o wie
Reply With Quote
  #2  
Old 31-03-2011, 21:08
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,810
Default

Ook welkom hier!
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #3  
Old 31-03-2011, 21:11
golf1bart's Avatar
golf1bart golf1bart is offline
Volksforum Aandeelhouder B.M.F.
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 466
Default

idd Welkom
Reply With Quote
  #4  
Old 31-03-2011, 21:48
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,355
Default

voorstellen is idd een vak apart, net als t fixen van de verlichting?

toch zekering? of andere draden weggefikt?
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Ibiza 6k2 1.6 8v
Reply With Quote
  #5  
Old 01-04-2011, 10:58
ewing445 ewing445 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by Hight
voorstellen is idd een vak apart, net als t fixen van de verlichting?

toch zekering? of andere draden weggefikt?


bedankt voor het welkom...inderdaad wat kort door de bocht van mij...ben in eerste aanleg vooral gefixeerd op de oplossing...maar dan toch...heb een golf 1 cabrio van 1984, dx, 112 pk, 163000km....verslavende auto....gekocht nadat ik mijn la5y had verkocht van 1986...nu met kleine klusjes bezig zoals de vervanging van de dashboard verlichting...tja niet de pluspool afgeschakeld en aangezien je de schakelaar voor de verlichting moet demonteren heb ik deze per abuis ingeschakeld en dus spanning op de hele keten gezet terwijl er een draad al los lag van de verlichting voor de heaterregelling...tegen massa en veel rook op deze draad....blijkt dus dat dit niet achter een zekering zit met als gevolg bovenomschreven probleem...iemand een suggestie? alles werkt verder goed ook de buitenverlichting en de klokken e.d.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-04-2011, 11:08
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Heb je de tips al uitgevoerd die ik je op Golfcabrioforum heb gegeven.
En heb je al eens gekeken of er al topics zijn die een soortgelijk probleem hebben opgelost (via de zoekfunctie)
Het is idd makkelijker om maar meteen met de deur in huis te vallen, maar een forum doorzoeken is ook leuk. Je komt van alles tegen waar je ook voordeel uit kunt halen (ik bedoel dan op technisch gebied)
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #7  
Old 01-04-2011, 17:19
ewing445 ewing445 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Heb je de tips al uitgevoerd die ik je op Golfcabrioforum heb gegeven.
En heb je al eens gekeken of er al topics zijn die een soortgelijk probleem hebben opgelost (via de zoekfunctie)
Het is idd makkelijker om maar meteen met de deur in huis te vallen, maar een forum doorzoeken is ook leuk. Je komt van alles tegen waar je ook voordeel uit kunt halen (ik bedoel dan op technisch gebied)


Probleem opgelost....regelaar/dimmer inderdaad kapot...oneindige weerstand tussen contact 58 en 58b achter op de lichtschakelaar.....heb deze overbrugd (draadje gesoldeerd) en daarmee de regelbare weerstand op 0 ohm gezet.....verder heb ik deze draadgewonden weerstand onklaar gemaakt zodat er geen fik kan ontstaan....bedankt voor je suggesties en tips
Reply With Quote
  #8  
Old 01-04-2011, 18:19
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

YW
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #9  
Old 29-10-2019, 08:58
Party247
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by ewing445
Probleem opgelost....regelaar/dimmer inderdaad kapot...oneindige weerstand tussen contact 58 en 58b achter op de lichtschakelaar.....heb deze overbrugd (draadje gesoldeerd) en daarmee de regelbare weerstand op 0 ohm gezet.....verder heb ik deze draadgewonden weerstand onklaar gemaakt zodat er geen fik kan ontstaan....bedankt voor je suggesties en tips


Goedemorgen,

Ik kom in een topic van een paar jaar geleden jouw naam tegen en toch wel erg benieuwd naar hoe jij het probleem met de lichtschakelaar opgelost hebt .

Mij. Aam is Patrick en ik kom uit Hoofddorp,ik heb een leuk projectje een golf cabrio met. Een 16vkr. Onlangs is bij het monteren van een nieuw stuur kortsluiting instaan toen de sleepring van de toeter kortsluiting maakte en daarbij is ook precies dezelfde draad afgefikt.

Jouw oplossing zou het probleem niet alleen oplossen maar voorgoed voorkomen voor alle cabrioten in de hele wereld, huldes daarvoor 🎉🎉

Nu is mijn vraag zou dit ook voor mij gelden?

Oo mijn stekker staat een K.

Met vriendelijke groet Patrick
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum