Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-10-2014, 10:32
Hkz02 Hkz02 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 2
Default verschil in schokbrekers?

hallo,

heb hier even een account gemaakt om iets te vragen over schokbrekers van een golf 1. ik wil voor mijn bmw 02 een schroefset maken en wil hierbij gebruik gaan maken van de losse inserts die in de veerpoot geplaatst moet worden. ik heb al meerdere mensen(in de usa) gezien die de schokbrekers van een golf 1 gebruiken maar ik kan hier in nederland niet de juiste maat vinden. alle schokbrekers die ik kan vinden hebben een diameter van 42mm en de binnendiameter van mijn veerpoot is 40mm dus dat gaat niet passen. zijn er dus verschillende maten verkrijgbaar voor bijvoorbeeld een ander bouwjaar?
Reply With Quote
  #2  
Old 20-10-2014, 15:47
Viperwin's Avatar
Viperwin Viperwin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 388
Default

Ik zou even contact opnemen met Frans Verbaas: www.verbaaspreparations.nl.
Hij doet heel veel custom werk op basis van Koni, en heeft de keus uit een reeks "universele" (dubbel) verstelbare inserts en exemplaren die voor andere voertuigen zijn. Onder 40mm is volgens mij wel mogelijk (38,5mm dacht ik), maar niet heel veel keus. Alternatief zou een "wet insert" (patroon zonder behuizing in je schroefpoot) kunnen zijn.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-10-2014, 18:24
Hkz02 Hkz02 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 2
Default

okee bedankt voor de info ga ik dit eens proberen. hopen dat ik nu eindelijk aan het juiste adres ben.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum