Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-08-2009, 11:18
Blue69 Blue69 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 29
Question Welke schokdempers?

Hoi,
ik ben van plan om tijdens het platsen van mijn verlaagde spindels ook ineens mijn voorste schokdempers te vervangen. Nu is mijn vraag dewelke ik moet nemen? Gewone schokdempers of gasschokdempers? Waarin zit het verschil?
Alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 30-09-2009, 23:02
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Gewone schokdempers met olie zijn wat soepeler en stuiteren wat minder.
Je hebt ze enkel gevuld en dubbel gevuld met gas.
Met dubbel gevuld gas blijft de kever net iets hoger staan en is de auto wel vrij stug , ik heb van KYB dubbel gevulde gas schokbrekers.
Ze bevallen me goed en tja het stuitert lang niet zo erg als dat ik met me golf 2 heb .
Ik heb me gewoon laten adviseren bij kaag kevers en heb toen mijn keuze gemaakt welke ik wilde hebben.
Als je gewoon simpel wilt en functioneel kun je voor KYB gaan want die worden wel vrij vaak gebruikt en zijn niet zo duur (kostte mij 60 eu p/s).
Als je wilt dat het in hardheid verstelbaar is heb je rode koni's maar die zijn een stuk duurder maar dan heb je wel wat.
Is er geen keverzaak bij je in de buurt, want dan zou ik daar gewoon langs gaan en die kunnen je vast wel helpen met een keuze maken .
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum