Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-01-2017, 13:15
vwjeroen76 vwjeroen76 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2016
Posts: 21
Default motorproblemen golf 1996 1.6 aee

goedendag allen.
ik rij in een golf 3 die geboren is op 5 januari 1996 met motorcode aee en motor inhoud 1.6
sinds een week of 2/3 doen er zich een aantal hele vage dingen voor
- bij koude motor in dit winterweer loopt ie stationair niet lekker _ met andere woorden ---hij schommelt in de toeren tussen de 750 en 1200
- ik rij in ongeveer 18 minuten naar me werk en na een minuut of 6 is de motor op 90 graden (wat ie dan ook mooi blijft). in de laatste +/- 7 minuten moet ik gaan remmen voor drempels en bochten. op zich geen probleem maar het lullige komt nog ... als ik naar mijn toereteller kijk tijdens het remmen valt deze terug naar ongeveer 500/550 toeren en met een beetje geluk valt de motor dan uit ... in een bocht is dat lullig want dan werkt mijn stuurbekrachtiuging ook niet (dat is logisch en ook geen probleem)

vandaag andere tempsensor erin gezet want van verschillende kanten werd mij verteld dat dit de oorzaak kon zijn.
nu twijfel ik hieraan want (moest ontluchten vanwege kvs verlies dor vervangen van temp sensor) stationair schommelt ie nog steeds.
me koelvin moest aanslaan (kachel op standje sahara ventilator op 0 dop van reservoir) maar die sloeg niet aan.
ook hebben mensen mij verteld dat mijn voetpakking voor deze symptonen kan zorgen maar waar die zit weet ik niet
wie heeft de oplossing voor deze problemen of zie ik iets over het hoofd
Reply With Quote
  #2  
Old 23-01-2017, 16:40
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

AEE is gevoelig voor een vuil gasklephuis.
De pakking die eronder zit kan idd ook wel eens lek raken, persoonlijk vervang ik die gewoon bij het schoonmaken als je de staat niet weet.

Schoonmaken is niet zo heel lastig. Doekje met remmenreiniger en poetsen maar. Klep open zetten en goed langs de randen poetsen.
Je kunt hiervoor eventueel de klep met de 4 inbusbouten demonteren (let op de massadraad). Dan kun je de pakking ook gelijk vervangen (rubberen ring, nog verkrijgbaar bij de dealer volgens mij) Zorg wel dat je de stekker laat zitten.


Heb je bij het vervangen van de temperatuursensor gelet op de kleur? Er bestaan namelijk meer kleuren van, je moet altijd dezelfde aanhouden die in je blok zat.

Hoe lang heb je hem laten ontluchten? Met de huidige buitentemperaturen kan dat langer duren dan de gebruikelijke 10 tot 15 minuten. de Thermostaat gaat later open namelijk.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 23-01-2017, 16:44
vwjeroen76 vwjeroen76 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2016
Posts: 21
Default

gasklephuis heb ik niet schoon gemaakt de r7bberen ring daaronder wel.
en die temperatuur sensor ... 2 op de sloop meegenomen (geel) zelfde als wat erin zit.
en het ontluchten ... eigenlijk best lang. toch wel 20 tot 30 minuten maar fan bleef gewoon stil staan.
misschien nog eens proberen als het wat warmer is
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum