Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 09-01-2011, 22:57
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Koppeling zelf gedaan?
Niets gezien aan de krukaskeerring?

Verlies je geen bakolie?
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #22  
Old 09-01-2011, 23:13
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

jep koppeling zelf gedaan. en nee niks gezien aan de keerring. bak olie heb ik nog niet bekeken. het vreemde is dat het eerste 3 maanden gewoon goed is gegaan.
maar mocht de keerring er uit liggen heeft dat dat betrekking tot een schaafend en bonkerig schuddend gebeuren op de aandrijving?
Reply With Quote
  #23  
Old 10-01-2011, 01:29
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Via woorden kan ik moeilijk achterhalen hoe fel het schudden is maar het kan zijn dat de combinatie van verlagen en bredere velgen (met waarschijnlijk een andere ET dan standaard) de oorzaak zou kunnen zijn.

De andere symptomen zullen wel een andere oorzaak hebben.

Een andere ET is hetzelfde als spoorverbreders plaatsen.
Als je hier in gaat overdrijven, vaak zonder dat je het weet, lig je te sleutelen aan de camber, giermoment, schuurstraal en dat kan negatieve gevolgen hebben in de sturing en zeker tijdens het remmen.

Een bijkomend probleem in jou geval is dat je gewoon met de wagen blijft rijden en dan zelfs 145 km/u. Ik weet het, vaak is hij onmisbaar maar doordat je er mee blijft rijden veroorzaak je vaak bijkomende problemen. De uiteindelijke oorzaak van alle problemen achterhalen wordt dan steeds moeilijker (en vaak ook duurder).
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #24  
Old 10-01-2011, 18:49
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by Thomas
Via woorden kan ik moeilijk achterhalen hoe fel het schudden is maar het kan zijn dat de combinatie van verlagen en bredere velgen (met waarschijnlijk een andere ET dan standaard) de oorzaak zou kunnen zijn.

De andere symptomen zullen wel een andere oorzaak hebben.

Een andere ET is hetzelfde als spoorverbreders plaatsen.
Als je hier in gaat overdrijven, vaak zonder dat je het weet, lig je te sleutelen aan de camber, giermoment, schuurstraal en dat kan negatieve gevolgen hebben in de sturing en zeker tijdens het remmen.

Een bijkomend probleem in jou geval is dat je gewoon met de wagen blijft rijden en dan zelfs 145 km/u. Ik weet het, vaak is hij onmisbaar maar doordat je er mee blijft rijden veroorzaak je vaak bijkomende problemen. De uiteindelijke oorzaak van alle problemen achterhalen wordt dan steeds moeilijker (en vaak ook duurder).



jep ik weet het. vanavond gaan de originele velgen er onder en zal in het weekend de bak er eens afpakken, kijken of er ergens olie lekt of iets dergelijks. en inderdaad hij is onmisbaar, ben zelf op het punt om maar eens binnenkort een oersaaie degelijke frikadel te kopen om heen en weer me te gaan rijden van a naar b.
mijn baasje op het werk komt zelf uit de racerij en vertelde dat destijds de zelfde problemen waren met verlagen en dat het na elke race weer sleutelen was. pfff ik dacht dat ik het wel was afgeleerd na de g60 en cilo turbo..
Reply With Quote
  #25  
Old 10-01-2011, 20:47
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

nu las ik het volgede op dit forum:
Bedoel je de speling aan de versnellingsbak flenzen?? die mag eigenlijk heel weinig tot niets speling hebben..
Ik weet niet of de bak er stuk van gaat, maar mn oude golf1 had t ook, en die kon je op een gegeven moment met optrekken heel laag onderuit een versnelling horen "klokkeren" zo'n kloppend geluid.. en dan zijn ze al ver heen, omdat bij die speling de keerringen ook al beginnen te lekken..


dit komt aardig dicht in de buurt van mijn probleem. stel dat hij zoveel lekt dat daardoor de koppelin gaat slippen. nu vraag ik me af hoe lang duurt het nog voordat de bak helemaal aan gort is..en de maand duurt nog zo lang
Reply With Quote
  #26  
Old 10-01-2011, 21:03
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

heb net met een gast die hier veel op het forum rond zwerft gesproken (dutch jetta gt) en hij heeft nog een vw passat kabel geschakelde bak liggen uit 94 (notebenen bij ons op het werk) nu is de vraag of dit zo over te zetten is op mijn golf. iemand ervaring hier me???
Reply With Quote
  #27  
Old 10-01-2011, 21:42
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,801
Default

klopt ja,.. Passat B4, 94er 1.8 5-bak
__________________

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif


http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net
Reply With Quote
  #28  
Old 11-01-2011, 21:28
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

toch maar een andere CHE bak gehaald. morgen kijken of het probleem dan eindelijk is opgelost.
Reply With Quote
  #29  
Old 15-01-2011, 09:37
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

gisteren de bak en de linker aandrijfas vervangen.. JAHHHH! hij rijd weer als een nieuwe!!
Reply With Quote
  #30  
Old 16-01-2011, 01:31
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Is de oorzaak nu al bekend?! Als de fout elders licht rij je deze bak mss ook nog stuk...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #31  
Old 16-01-2011, 16:07
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by Thomas
Is de oorzaak nu al bekend?! Als de fout elders licht rij je deze bak mss ook nog stuk...


ik zag dat de kooi van de binnenste homokineet gebroken was. (vervangen door een complete nieuwe as)

tevens ook de bak vervangen en deze schakelt een stuk strakker. maar of het nu echt aan de oude bak lag???

ik denk zelf dat het komt door dat de velgen die en nu op zitten te breed zijn met een verkeerde et waarde in comb. met verlagen.
zodat de assen zwaarder belast worden.

het stomme is wel dat de koppeling nu weer begint te slippen specifiek tussen de 4 en 4500 toeren bij vol-last in de 4 en 5de versnelling.
terwijl er zowat een gloedje nieuw koppeling op zit.
bij de bak wissel zag ik geen rommel of vettigheid bij de koppeling
Reply With Quote
  #32  
Old 17-01-2011, 01:06
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Zonder negatief te zijn, want begrijp het wel de auto moet blijven bollen, maar dat is nu net wat in bedoel...zoals eerder vermeld denk ik dat je met meerdere problemen zit en door gewoon dingen te gaan vervangen sla je de bal meestal mis en zijn er al onnodige kosten gebeurt vooralleer het daadwerkelijke probleem gevonden is...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #33  
Old 17-01-2011, 18:22
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by Thomas
Zonder negatief te zijn, want begrijp het wel de auto moet blijven bollen, maar dat is nu net wat in bedoel...zoals eerder vermeld denk ik dat je met meerdere problemen zit en door gewoon dingen te gaan vervangen sla je de bal meestal mis en zijn er al onnodige kosten gebeurt vooralleer het daadwerkelijke probleem gevonden is...



ik snap je punt.. spelende wijs leert men.en ja de die spelende wijs kost gewoon geld in mijn geval. daar in tegen leer ik steeds meer er als het gepaard gaat met veel centen is het soms K*t maar het geeft wel weer een kick als het weer goed in me kaar zit naar behoren.

vandaag kwam de vw monteur even op de koffie bij ons op de zaak en maakte me wijs dat de zelfstellende koppelings kabel niet naar behoren werkte, deze gaat retour en daar komt een handmatig verstelbare voor terug.

voor de rest rijd hij nog steeds als een nieuwe.
Reply With Quote
  #34  
Old 21-01-2011, 18:35
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default




DUS. handmatig verstelbare koppelingskabel gemonteerd. 2,5cm vrije slag.
geen slippende koppeling meer!!
(op de koffie bij de vw net een big smile )

MAAR vandaag op de terug weg naar huis... wederom tussen de 4 en 4500 toeren begint i weer lichtjes te slippen. schiet mijn maar lek..

mijn vraag kan een koppelingsplaat al naar een paar duizend km al zo ver versleten zijn..
Reply With Quote
  #35  
Old 25-01-2011, 12:51
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Dan moet je er wel heel gek mee hebben gedaan als die weer versleten is.
Vreemd probleem!

Zou bijma denken dat er olie op de koppelinsplaat zit oid.

In welke staat is je krukaskeerring?
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #36  
Old 26-01-2011, 12:02
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

Hoe erg was het slippen? misschien je koppeling naar de filistijnen gereden door een niet werkende koppelingskabel?
Reply With Quote
  #37  
Old 26-01-2011, 18:48
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by staande golf
Hoe erg was het slippen? misschien je koppeling naar de filistijnen gereden door een niet werkende koppelingskabel?


dat lijkt me bijna van wel.. maar het rare is..dat ik dat toch wel zou moeten ruiken.

vandaag met een uber vag guru gesproken die bij ons een vw sP2 laat restaureren. hij dacht dat de drukgroep te zwak zou kunnen zijn. hij zou het even uitzoeken voor me.

Last edited by blamo : 26-01-2011 at 20:38.
Reply With Quote
  #38  
Old 26-01-2011, 18:56
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
Dan moet je er wel heel gek mee hebben gedaan als die weer versleten is.
Vreemd probleem!

Zou bijma denken dat er olie op de koppelinsplaat zit oid.

In welke staat is je krukaskeerring?



ik ga volgende week maar eens de bak er afhalen voor een grondige inspectie, wie weet wat ik dan tegen kom.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum