Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 31-05-2006, 16:31
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,658
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

tja op zich wel jammer maar ja, je doet er niks meer aan en t is tenminste geen polyester gedrocht geworden... positief blijven!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #22  
Old 31-05-2006, 16:38
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
tja op zich wel jammer maar ja, je doet er niks meer aan en t is tenminste geen polyester gedrocht geworden... positief blijven!


positief blijven is in dit geval moeilijk, het enigste waar ik enigzins lovend over kan zijn, is dat hij professioneel te werk is gegaan, niet zomaar iets heeft gemodderd met bijvoorbeeld, idd, polyester.
Reply With Quote
  #23  
Old 31-05-2006, 19:19
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Quote:
Originally Posted by 16-ventiler


Klinkt goed Raymond, waarom trouwens de Hi-spec remmen? Gerjan was toch net importeur geworden van Tarox.

Wat voor bak ga je rijden?

Ben niet veel verder, blok is klaar, maar carosserie moet nog zo goed als helemaal gebeuren.

Ben je niet een fortuin kwijt aan die originele nieuwe onderdelen? Wie is J.Rison?


Die Tarox setjes van Gerjan is idd ook errug mooi spul, zelfs 6 zuiger remtangen voor onder een 15 inch velg
De reden dat ik voor Hi-spec heb gekozen is dat ik laatst een setje BBS E30 velgen heb gekocht en daar deze Tarox setjes niet onder passen, de Hi-spec 4 zuiger setjes moeten daar wel onder passen.

De versnellingsbak die ik ga gebruiken is de originele kabelgeschakelde 02A bak met daarin alleen een sperdifferentieel. Voor de bediening wil ik bij Gerjan zo'n mooie schakeltoren bestellen.

Ik ben inderdaad al een aardig fortuin kwijt aan nieuwe onderdelen, ik kom nu al zo'n 2 jaar iedere maand bij de dealer een bestellijstje brengen.
Heel veel onderdelen zijn helaas wel vervallen, dezel onderdelen heb ik voor een groot deel bij J. Rison weten te vinden.
Rison verkoopt alleen nieuwe en originele onderdelen voor voornamelijk de mk1, hij weet daar echter wel de prijzen voor te rekenen...

Heb je geen foto's van jouw motorblok en carrosserie, altijd leuk om te zien!?
__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #24  
Old 31-05-2006, 21:20
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Volgens mij maakt die Brit wel een foutje....hij heeft de kop behoorlijk verzwakt.
De motor torst op de voorste en achterste motorsteun.
De zij steunen doen helemaal niks om torsie op te vangen bij een golf 1.
Zijn voorbalk, die normaal "iets" stevigheid kreeg van het binnenscherm en spatbord, geven dit niet meer.
Hij zal dit anders moeten aanpakken.

Gaten boren om "lichter" te worden heeft geen zin.
Daarom doen ze het ook niet, heeft puur met de stijfheidconstructie en kreukelzones te maken.
Je wilt bij een doorgelaste raceauto een andere kreukel en energie absorberende zones hebben dan bij een straatauto.

En iemand die 700kg roept.....weg eens een golf 1.
Kun je nog behoorlijk schrikken.
Als ik golf van die Brit schat komt ie aardig rond de 950kg.

(Een golf 3 bevat af fabriek 25kg aan anti dreun op de carrosorie. Meer niet.)
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #25  
Old 31-05-2006, 21:24
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by G60RAY
Ik ben inderdaad al een aardig fortuin kwijt aan nieuwe onderdelen, ik kom nu al zo'n 2 jaar iedere maand bij de dealer een bestellijstje brengen.
Heel veel onderdelen zijn helaas wel vervallen, dezel onderdelen heb ik voor een groot deel bij J. Rison weten te vinden.
Rison verkoopt alleen nieuwe en originele onderdelen voor voornamelijk de mk1, hij weet daar echter wel de prijzen voor te rekenen...

Heb je geen foto's van jouw motorblok en carrosserie, altijd leuk om te zien!?



Peter van der Maden bellen, kan ook nog heel veel leveren.
http://www.gticlub-holland.nl/vraag...3001/index.html
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #26  
Old 01-06-2006, 09:41
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by Rene´
hier een paar reacties van "original" fans:

http://www.golf1-ig.de/board/read.php?1,12587

niet iedereen is dus gecharmeerd (ik ook niet) van wat die Brit met zijn aanvankelijk mooie, vrijwel originele en roestvrije Einser GTI heeft gedaan, wat een onbeschrijfelijke sukkel!!!!! Waarom heeft hij niet een Opel, sorry Vauxhall Corsa misbruikt voor zijn "light" project????? Sorry, dat moest ik effe kwijt, maar tis zijn auto, iedereen mag natuurlijk met zijn eigendom doen wat hij of zij zelf wil



hoe weet je dat ie niet gerestaureerd is? staat nergens in de tekst, en als t been ori gti is (nooit gerestaureerd) waar zijn dan de gti strepen, dus origineel roestvrij zal ie al niet geweest zijn...


hij pakt t goed aan prutst niet gewoon maar wat, en een golf1 gti track car is ook mooi en leuk om te hebben...

er zijn nog genoeg golfjes gti, kvind dat mensen hierin vaak overdrijven, tis geen superzeldzame sportwagen ofzo...

genoeg andere jongens die er meer aan verkloten dan dat deze jongen eraan doet...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller

Last edited by Berserker : 01-06-2006 at 09:44.
Reply With Quote
  #27  
Old 01-06-2006, 15:53
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Waar, beste Berserker, heb ik het woord "gerestaureerd" gebruikt? Valt nergens in mijn reply te zien.....

GTI strepen kan men ook verwijderen, toch? Niet iedereen vind zulke strepen mooi staan! De rest van de auto was wel vrijwel, ik zeg het nog eens, met nadruk: "vrijwel" origineel, een paar verwijderde strepen doet daar geen afbreuk aan.

Volgens jou zijn er nog genoeg Golfjes 1 GTI? Ik dacht het niet, ze worden steeds minder, zeker in goede onverprutste toestand, zoals dit exemplaar. Kijk ook maar eens voor de aardigheid naar deze lijst:

http://www.golf1-ig.de/golf/facts/statistics/index.php

Nog steeds dezelfde mening? Ze worden dus steeds minder.....

Hoewel deze Brit zijn werk professioneel doet, vind ik het toch totaal verkloten van een goede auto wat hij daar deed, waarom heeft hij niet een of andere roestbak, voor mijn part ook een Golf 1, genomen voor zijn project? Maar waarom zo´n goede auto? Ik kan het maar niet begrijpen, sorry.

Last edited by Rene´ : 01-06-2006 at 16:03.
Reply With Quote
  #28  
Old 01-06-2006, 16:47
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,965
Default

HAHA ,leuk gedaan ,maar hij heeft niet doorgedacht ,Waarom heeft hij de auto Rood gespoten??? Rood is de zwaarste kleur die je kan vinden,zit veel pigment in en als het een beetje mee zit, en geen milieu vriendelijke lak is, zit er nog LOOD in ook beetje dom
Reply With Quote
  #29  
Old 01-06-2006, 17:08
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Peter van der Maden bellen, kan ook nog heel veel leveren.
http://www.gticlub-holland.nl/vraag...3001/index.html


Oke, bedankt Andre!
__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #30  
Old 01-06-2006, 17:27
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Waar, beste Berserker, heb ik het woord "gerestaureerd" gebruikt? Valt nergens in mijn reply te zien.....




Quote:
vrijwel originele en roestvrije Einser GTI heeft gedaan


ik las hier originele roestvrije, opgeknapte exemlaren zijn stukken minder waard en minder zeldzaam...

let wel die lijst is alleen gti tjes in Duitsland, dus er zullen er alleen maar meer van zijn...
Quote:
Volgens jou zijn er nog genoeg Golfjes 1 GTI? Ik dacht het niet, ze worden steeds minder, zeker in goede onverprutste toestand, zoals dit exemplaar. Kijk ook maar eens voor de aardigheid naar deze lijst:

http://www.golf1-ig.de/golf/facts/statistics/index.php

Nog steeds dezelfde mening? Ze worden dus steeds minder.....

en ja nog steeds ben ik van dezelfde mening:

bekijk jij deze lijst maar eens :
mijn voiture

11 stuks dus....
en zelfs deze worden nog omgebouwd voor de rennsport

maar indd ik vind t ook wel zonde, maar kan me ernstige dingen voorstellen die ermee kunnen gebeuren....
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller

Last edited by Berserker : 01-06-2006 at 17:31.
Reply With Quote
  #31  
Old 01-06-2006, 18:08
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Een in originele toestand gerestaureerde Einser is zeker veel waard, ik heb niet gezegd dat zo´n auto minder waard is dan een ongerestaureerde auto.

Dat je zou zeggen dat die lijst alleen maar GTI´s in Duitsland betreft, had ik al zo´n beetje gedacht, maar voor de omringende landen (dus ook nederland) zal dat ook niet anders zijn, die auto´s zijn al mindstens 23 jaar oud, en dan praten we alleen maar over de "jongste" exemplaren.

De 11 stuks die nog over zijn van de Audi 50 GLS 1,3 en die ook nog alle worden omgebouwd voor de rennsport is bijna doodzonde, maar dat is mijn mening.
Reply With Quote
  #32  
Old 01-06-2006, 18:20
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

t is natuurlijk ook zonde, maja van zo'n golf zijn nog meer dan 1000 exemplaren in duitsland

alleen 1tje niet meer origineel is toch niet zo erg?

beter dit dan hem laten verroesten..

laat ik t zo zeggen ik zou t nooit doen, maar op de manier hoe hij t aanpakt vind ik t nog wel kunnen....

weer vriendjes?
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #33  
Old 01-06-2006, 18:26
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

geen probleem, maar zijn we dan vijanden geweest? ik accepteer ieder zijn mening, ook als ik het er niet mee eens ben.

Last edited by Rene´ : 01-06-2006 at 18:28.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum