Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-09-2016, 20:01
JKiers JKiers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2016
Posts: 12
Smile JKiers en zijn '86er Golf 1300

Hallo allemaal!

Mijn naam is Justin en ik ben hier sinds vandaag via het grote Golf en Jetta MKII forum op Autoweek.

Ik heb vorig jaar eind november mijn rijbewijs gehaald. Dit was mijn 2e keer, na de eerste poging in mei. Het duurde zolang voor mijn her omdat ik ondertussen een polsoperatie heb gehad en 8 weken in het gips heb gezeten

Maar goed, er moest en zou een auto komen want ik vond het sturen geweldig. Mijn ouders sloegen dat de eerste maanden nog een beetje af om financiële redenen want ik heb maar een weekendbaantje. Maar nadat ik wat cijfers op een rijtje had gezet van de vaste lasten waren ze om.
Dat krijg je hè, als je nog thuis woont met overbezorgde ouders en een naderende HBO-studie...

Ik kon gericht gaan zoeken.
Mijn voorkeur had een Golf met een 1600cc motor door de gunstige combi van vermogen en verbruik.
Na een proefrit gehad te hebben in een '89er vaalrode Golf met zo'n motor was ik bang dat ik naar wat anders moest gaan kijken dan een oude Golf. Hij reed zo ontzettend beroerd! Geen stuurbekrachtiging, maar stuurverzwaring of leek het wel, haperen, wegvallend vermogen en beroerd schakelen. Halsoverkop weer naar huis gegaan, zelfs 350 euro vond ik nog te veel.

Ongeveer 14 dagen later stuitte ik op een advertentie op Autoscout24 van een garage in Wanneperveen van een Golf uit '86, dit keer een 1300. Zaterdags gebeld, maandag middag proefrit gepland. Ik had een beetje m'n twijfels over die 55pk maar dit viel achteraf super mee. Ook deze had geen stuurbekrachtiging maar stuurde heel licht en reed heerlijk. En ook vlotter dan gedacht. De deal gesloten, en er voor het zelfde geld nog een radiootje bij gekregen. Woensdag kon ik hem ophalen na een kleine beurt.
Trots als een pauw en met een grijns van oor tot oor reed ik naar huis, in mijn eigen auto, wat een heerlijk gevoel!

Dit is hem dan!



Ik wil stukje bij beetje mijn Golf al een beetje beter en meer naar m'n zin proberen te maken. Zo heb ik na 50.000km en 7 jaar de distributieriem laten vervangen. Zo heb ik ook de grille met de enkele lichten vervangen door één met de verstralers.



Voor



en na

Daarnaast heb ik de kunststofplaat die aan de binnenkant van de kofferklep zit van een sloper gehaald en geplaatst, en omdat ik toch vaker mensen achterin heb, gordels gemonteerd.
En als laatste heb ik nog even bumperspray gebruikt, het resultaat is verbluffend!

Voor:



Na:



Voor:



Na:



Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een paar leuke velgjes, maar heb nu toch mijn prioriteiten gesteld op het behandelen van de roest.

Ik gebruik m'n Golfie, zo noem ik hem, voor woon-, werk- en schoolverkeer. Ik heb er al ontzettend veel plezier van gehad en hij heeft me nog niet in de steek gelaten. Ondertussen al een dikke 3000 km verder!

Als het aan mij ligt gaat hij niet meer weg!

Last edited by JKiers : 29-09-2016 at 13:28.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-09-2016, 01:01
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Welkom! Leuk verhaal en goede autokeuze. 4bakje neem ik aan? De 13000tjes zijn eigenlijk niet kapot te krijgen dus je hebt er zeker een goede wagen aan.

Tip: check/laat checken of je bakolie nog op peil is. Die van mij kocht ik ook met te weinig olie erin (door lekke keering) waardoor ze stuk kunnen lopen door te weinig smering. Bakken staan er bekend om.

Te weinig olie kun je ook opmerken soms: na een stuk autobaan bij de afrit opmerkelijk stroever willen schakelen.

Succes met de roestaanpak.

*foto's zie ik trouwens niet

Last edited by JBM : 27-09-2016 at 11:47.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-09-2016, 18:08
JKiers JKiers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2016
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by JBM
Welkom! Leuk verhaal en goede autokeuze. 4bakje neem ik aan? De 13000tjes zijn eigenlijk niet kapot te krijgen dus je hebt er zeker een goede wagen aan.

Tip: check/laat checken of je bakolie nog op peil is. Die van mij kocht ik ook met te weinig olie erin (door lekke keering) waardoor ze stuk kunnen lopen door te weinig smering. Bakken staan er bekend om.

Te weinig olie kun je ook opmerken soms: na een stuk autobaan bij de afrit opmerkelijk stroever willen schakelen.

Succes met de roestaanpak.

*foto's zie ik trouwens niet


Dankjewel! Inderdaad een 4bakje, schakelt nog erg goed, maar heel goed dat je het zegt, ik wilde er namelijk nog een vraag over plaatsen, want dat heb ik inderdaad, koud schakelt ie zijdezacht maar hoe warmer hoe beroerder. Inderdaad vooral als je de afrit op rijd.
Ga ik achteraan!

Ik heb een discussie geplaats op het golf 2 forum met betrekking tot de roest:
http://www.volksforum.com/forum/sho...739#post1628739
Reply With Quote
  #4  
Old 27-09-2016, 19:16
JKiers JKiers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2016
Posts: 12
Default

Ik heb meteen een bevriende monteur geappt, hij was toevallig nog op de zaak dus gelijk even heen gejakkerd. Bij het afdraaien van de dop liep de olie er al uit, hij zat goed vol dus... Hij denkt dat het dan waarschijnlijk gewoon slijtage is
Reply With Quote
  #5  
Old 27-09-2016, 19:18
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Forums zijn er om elkaar te ondersteunen toch! Dan kun je gelijk even kijken of je bak ergens nat is en evt een lekkage op te sporen.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-09-2016, 13:28
JKiers JKiers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2016
Posts: 12
Default

Ik hoop dat de foto's nu wel zichtbaar zijn!
Reply With Quote
  #7  
Old 29-09-2016, 15:09
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Foto's doen het. Leuke wagen! Ik twijfelde ook eerst over de 55 paarden, maar dat viel achteraf inderdaad ook heel goed mee.
Reply With Quote
  #8  
Old 02-10-2016, 17:52
JKiers JKiers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2016
Posts: 12
Default

Update'je!
De Golf gaat volgende week gelast worden aan de achterschermen!
Vorige week een oproepje geplaatst op Facebook en daar reageerde iemand uit Nieuwleusen op. Hij gaat de rotte plekken er uit slijpen en het nieuwe plaatwerk er in lassen. Hij zet de nieuwe stukken in de tectyl en ik ga hem zelf spuiten om de kosten te drukken...
Ik heb oneffenheden zelf al eens overgespoten met een busje spuitverf van de action, is exact de zelfde kleur!
Ga nu het zelfde doen, drie lagen en daarna 2 lagen blanke lak.

Ik kan niet wachten tot het resultaat!
Reply With Quote
  #9  
Old 09-10-2016, 21:32
Marxje Marxje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 62
Default

Leuke wagen, en herkenbaar, een golf c!

Leuke kar, veel plezier ermee, en je punten zijn herkenbaar, de dubbele lampen deed ik ook meteen. 👍
Reply With Quote
  #10  
Old 09-10-2016, 21:56
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by JBM
Foto's doen het. Leuke wagen! Ik twijfelde ook eerst over de 55 paarden, maar dat viel achteraf inderdaad ook heel goed mee.


same here, hiervoor een Polo 1.0 45PK, dat doet echt niets, met deze durf ik zelfs nog wel links te gaan staan...
__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote
  #11  
Old 10-10-2016, 07:12
JKiers JKiers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2016
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by Marxje
Leuke wagen, en herkenbaar, een golf c!

Leuke kar, veel plezier ermee, en je punten zijn herkenbaar, de dubbele lampen deed ik ook meteen. 👍


Dankjewel! Gaat helemaal goed tot zover!
Die dubbele lampen heeft toch iets stoerders vind ik
Reply With Quote
  #12  
Old 10-10-2016, 07:17
JKiers JKiers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2016
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1-Addict
same here, hiervoor een Polo 1.0 45PK, dat doet echt niets, met deze durf ik zelfs nog wel links te gaan staan...


Heb ik ook voorbij zien gaan in mijn zoektocht, heb ook getwijfeld over die 45pk... En toen deze tegen het lijf gelopen! Hier durf ik ook wel links te rijden.

Ik was in Elburg en moest om half 6 werken, m'n routeplanner zei dat ik er om 5 over zou zijn, te laat dus, (zijn ze vrij streng in..) Dus ik dacht nou, dan zit er maar één ding op, vol gas van Elburg naar Meppel, mooi 10 minuten ingehaald!
Maar wat het leukste was, de gezichten van de BMW, MB en andere dure leasebakken rijders. Die keken echt even 2 keer om van komt die ouwe bak me nou serieus voorbij jagen?
Heb echt met een smile achter het stuur gezeten
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum