Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-09-2009, 23:16
Martinus Martinus is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 63
Default Martinus' Jetta mk1

Zoals ik bij het voorstellen al zei, er is reeds ook een Jetta mk1 aangeschaft en deze werd vanavond bij ons voor de deur afgeleverd..

Omdat er in de loop van de tijd toch wat veranderingen aan zitten te komen wilde ik deze in dit topic bijhouden en foto's van de voortgang plaatsen.

Wat specificaties:
Volkswagen Jetta 1,5 CL automaat benzine
datum eerste toelating: 13-07-1982
datum eerste afgifte NL: 13-07-1982
Kilometerstand: 74.000 km
kleur: Rood (zal ongetwijfeld een specifieke benaming voor zijn)

Zo kwam hij vanavond in ieder geval aan:







Hier een paar foto's van het interrieur, waar dus helemaal niets aan gedaan gaat worden op een poging vlek-verwijderen op de achterbank (tips zijn welkom!) omdat het er nog gewoon te mooi uit ziet..










De volledige historie:




Op de motorkap heb ik alvast een paar poetsmiddelen losgelaten om even te zien of er nog wat resultaat te behalen is met de lak, het valt me niet tegen.




Uiteraard zijn er nog (een hoop) kleine roest plekjes die aandacht nodig hebben, dat komt na de winter wel, als de Golf 1 cabrio weer uit de schuur komt.
Mocht de auto overigens bekend zijn hier op het forum, en is er (schokkende) informatie beschikbaar, ik hou me aanbevolen...




Ik hou jullie op de hoogte, hoewel er vooralsnog eerst voor gezorgd wordt dat hij APK-proof is.. daarna de volgende stappen...
__________________
German Hippie

Goedkoop / Betrouwbaar / Snel
je kunt er altijd maar 2 kiezen...

Last edited by Martinus : 21-09-2009 at 23:18.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-09-2009, 12:58
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Mooie aankoop. Interieurtje is nog lekker strak !
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #3  
Old 22-09-2009, 15:31
erik_jetta's Avatar
erik_jetta erik_jetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 922
Default

Ziet er ruig uit! doe je toevallig je spatlappen weg
Reply With Quote
  #4  
Old 22-09-2009, 19:37
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Mooie nette auto!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #6  
Old 23-09-2009, 23:37
Martinus Martinus is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 63
Default

Quote:
Originally Posted by erik_jetta
Ziet er ruig uit! doe je toevallig je spatlappen weg


Voorlopig nog niet, alleen zullen ze wel over de straat slepen na de verlaging..
zijn ze overigens bijzonder, met het Wolfsburg logo er nog in?

@ Overige reacties, bedankt..

De plannen zijn er zeker, weet alleen niet of ze allemaal al voor de winter realiseerbaar zijn.. velgen wacht ik iig mee tot na de winter, maar nadat hij APK gekeurd is, wil ik eerst de verlaging realiseren..
__________________
German Hippie

Goedkoop / Betrouwbaar / Snel
je kunt er altijd maar 2 kiezen...
Reply With Quote
  #7  
Old 01-10-2009, 13:42
Martinus Martinus is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 63
Default

Ok ondertussen niet stilgezeten en ik snap dat jullie snakken naar updates..

- De linker koplamp deed het niet, na wat gerommel met de kabels weer wel, alvast opgelost.
- De claxon werkte niet, je hoorde wel een relais schakelen, maar er kwam geen geluid uit. Na de search-functie op het forum gebruikt te hebben de massa maar eens nagekeken. Voila, weer een probleem opgelost.

Volgende week gaat de auto voor een pre-keuring, de garage kijkt de APK-punten voor de Jetta na en de punten waarop hij niet door de APK zou komen krijgen we op papier mee, zodat we daar zelf naar kunnen kijken.
Daar zal ongetwijfeld de uitlaat bij staan, want deze zou lek zijn (verteld door de vorige eigenaar)

ondertussen zijn er al de eerste accesoires voor de Jetta gekocht:
opvouwbare Schaar-imperial






En een adapter voor de oude Blauwpunkt Frankfurt die in de auto zit, zodat ik gewoon mijn iPod kan aansluiten. Heb hem nog niet binnen dus kan het nog niet uitproberen, maar het ziet er simpel en degelijk uit, inpluggen in de radio en zodra ik de iPod aanzet wordt het geluid van de radio uitgeschakeld.
Ik ben benieuwd

I'll keep you posted...
__________________
German Hippie

Goedkoop / Betrouwbaar / Snel
je kunt er altijd maar 2 kiezen...

Last edited by Martinus : 01-10-2009 at 13:58.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-10-2009, 21:32
Martinus Martinus is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 63
Default

Vandaag de APK gehad:

zonder problemen goedgekeurd, wel een paar aandachtspuntjes:
- door lekkage wat storing in de zekeringkast, waardoor de linker koplamp niet goed werkt.
- wat kleine gaatjes in de uitlaat op verschillende plekken, ze zijn nu dichtgesmeerd, maar ze hebben aandacht nodig. (wordt dus vervangen voor nieuw).

Wat is verder aan te raden voor wat betreft de uitlaat? ik zie versies met middendemper en zonder, of past de middendemper van een Golf 1 ook gewoon op een Jetta 1?
__________________
German Hippie

Goedkoop / Betrouwbaar / Snel
je kunt er altijd maar 2 kiezen...
Reply With Quote
  #9  
Old 06-10-2009, 21:37
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Middendemper past inderdaad ook gewoon op een Jetta 1.
Alleen de achterdemper is verschillend (omdat er natuurlijk een stukje kont aan zit )
Reply With Quote
  #10  
Old 07-10-2009, 04:41
schweinhund's Avatar
schweinhund schweinhund is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 764
Default

strakke Jetta!

Kun je wat meer vertellen over die adapter? Ik zit zelf ook met een standaard radio die ik eigenlijk niet wil vervangen, maar wordt zo verdrietig van het muziek aanbod op de radio.

Jan
__________________
Quote:
Originally Posted by marcelmk1
ze zeggen wel dat de wijzen uit het oosten komen, maar dat gaat voor jou zeker niet op
Reply With Quote
  #11  
Old 07-10-2009, 10:02
erik b erik b is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 4
Default

Hey Martin,

Netjes man in 1keer goed gekeurd. Goeie monteur aan bezig geweest zeker?
Nu hou je toch direkt weer wat geld over voor een mooi setje Fuchsen-en en hoef ik niet tot volgend jaar te wachten?

Wat zijn de plannen op de korte termijn?.
Ik heb hem afgelopen zaterdag gezien en er is echt iets moois van te maken. Aan een flinke poetsbeurt kan je zo al beginnen denk ik.!

Erik
Reply With Quote
  #12  
Old 07-10-2009, 11:14
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

ik denk dat hij zo'n bandje bedoelt, die heb ik zelf ook.
die steek je in je cassettespeler en er hangt dan nog ene draadje uit.
dit draadje steek je in je mp3 en je hebt muziek.

er bestaan trouwens ook een soort FMdingetjes (weet niet hoe ze heten) maar die plug je op je ipod en sturen je muziek als een fm signaal de lucht in, en als je je autoradio dan op die bepaalde frequantie zet hoor je je eigen muziek. ik heb alleen al van een aantal mensen gehoord dat die dingen nog wel eens willen storen.

en eh, vette jetta.
zeker wel wat moois van te maken.
zelf gebruik ik voor het mooi rood maken van mn golf gewoon commandant 5.
en daarna goed in de wax bijhouden.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #13  
Old 07-10-2009, 16:51
Martinus Martinus is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 63
Default

@Schweinhund
Allereerst bedankt!
Op de volgende site kun je die adapters kopen, het zijn niet de adapters die Joostvw bedoelt, er zit in mijn radio nog geen cassettespeler. Nan zo'n FM-module heb ik ook gedacht, maar vind zo`n apparaat in je sigarettenaansteker helemaal geen gezicht, dit was iets duurder, maar vele malen mooier. De aansluiting die in het zwarte kastje zit wil ik nog ergens anders in verwerken zodat hij helemaal niet meer opvalt.



Site: Adapter

@Erik B
Bedankt, ik ben er nog verbaasd over dat hij er in één keer doorgekomen is, wel gehoopt natuurlijk. Ton heeft niet verteld dat je de Jetta inmiddels gezien hebt, heeft Ton het presentje ook gelijk gegeven? tja de Fuchsen.. wat zal ik ervan zeggen overlaad me maar met voorbeelden
En de monteur is natuurlijk zoals gewoonlijk TOP!

@Joostvw
bedankt!
Zoals je in mijn eerste reactie hebt kunnen lezen, gaat het dus om een iets andere oplossing, waar ik persoonlijk ook wat meer langdurig vertrouwen in heb. Commandant 5 hadden we niet in huis, dus eerst met wat andere middelen geprobeerd, binnenkort maar even een potje scoren.

bedankt voor de reacties iig!
__________________
German Hippie

Goedkoop / Betrouwbaar / Snel
je kunt er altijd maar 2 kiezen...
Reply With Quote
  #14  
Old 07-10-2009, 19:31
schweinhund's Avatar
schweinhund schweinhund is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 764
Default

Martin, bedankt voor de link, ik ga eens uitzoeken of dat met mijn radio (= mono ) gaat lukken. Ik had eerst het plan om er een oude cassette radio in te bouwen en dmv zo'n bandje/ andapter de MP3 aan te sluiten, maar dit vind ik veel mooier!
Jan
__________________
Quote:
Originally Posted by marcelmk1
ze zeggen wel dat de wijzen uit het oosten komen, maar dat gaat voor jou zeker niet op
Reply With Quote
  #15  
Old 17-10-2009, 09:40
Martinus Martinus is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 63
Default

Zo ondertussen zijn we weer wat verder met de Jetta:

De voorruit is eruit gehaald (dankzij tips op het forum volledig zonder schade) om de roest op de paravaan aan te pakken. Gelijk willen we kijken waar het vocht wat de roest veroorzaakt vandaan komt. Persoonlijk denk ik dat het vanaf het dak tussen het rubber loopt en dan in de rand blijft staan, wat door de loop der jaren voor roest is gaan zorgen. Tenzij er nog een andere oorzaak is die bekend is, iemand?

Bij golf1onderdelen.nl is een 'nieuwe' koplamp besteld omdat er in de oude wat roest zat. Het was geen APK afkeur, maar omdat de andere koplamp nog mooi was, wilde we de rechter ook mooi hebben.

Elektrisch hebben we alleen wat probleempjes:
- Soms doet de linker koplamp het wel en soms niet, de lamp die erin zit is goed..
- De ruitenwissers willen niet uit als ze eenmaal aan staan, ook na het contact kort uit gezet te hebben gaan ze niet uit, wanneer het contact langer uit geweest is wel.
- De auto valt soms ineens uit (alsdus de vorige eigenaar, want wij hebben er nog niet lang genoeg mee gereden)

Nu voelde ik bij de zekeringkast en die is soms nogal nat, en er treedt inmiddels wat oxidatie op, zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Iets totaal anders: links en rechts hebben we twee verschillende spiegels, links een dikke, rechts een dunne. Links is verstelbaar van binnenuit, rechts niet (er zit ook geen gat in het deurpaneel). Hoort dit, of is het mogelijk rechts een dikkere spiegel te plaatsen, die ook van buiten verstelbaar is?

ik heb niet alle onderwerpen gezocht, dus mocht ik iets vragen wat al veel vaker gevraagd is, willen jullie me dan op het betreffende onderwerp wijzen.

Alvast bedankt voor de reacties!
__________________
German Hippie

Goedkoop / Betrouwbaar / Snel
je kunt er altijd maar 2 kiezen...
Reply With Quote
  #16  
Old 17-10-2009, 10:03
Mloes's Avatar
Mloes Mloes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 142
Default

Echt een super interieurtje ligt er nog in die Jetta zeg! Leuk ding..
__________________
Alles hat ein Einde, nur die Würst hat zwei..

Golf 1 Diesel 1981 - R.I.P (klik)
Golf 1 Diesel 1982 Automaat (daily)


Reply With Quote
  #17  
Old 18-10-2009, 11:15
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Die linker spiegel komt denk ik van een MKII af, rechter lijkt origineel.

Verder knap bakkie, die vlekken moet je er met spray uithalen, soort schuim, had ik ook en verbaasde me over het resultaat.

Succes
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #18  
Old 18-10-2009, 21:32
Jettameister's Avatar
Jettameister Jettameister is offline
Jetta Daddy
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,511
Send a message via MSN to Jettameister
Default

mooie coupe !
__________________
MEMBER OF TEAM VW-SPEED.NL
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum