Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 30-06-2020, 16:35
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Quote:
Originally Posted by nanneborn
Oke mmm... is dat niet te achter halen dan?


Op de sticker achter in de kofferbak (mits die er nog is) staat bij de codes W64 of W65

Anders (voor inmiddels veel geld) een oorkonde bij het VW museum bestellen

https://www.volkswagen-classic-part...ertifikate.html
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #22  
Old 30-06-2020, 17:17
nanneborn's Avatar
nanneborn nanneborn is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2005
Posts: 407
Default

Zag het inderdaad. Ik had ze al een mail gestuurd. 100,- compleet. Mmm...
Reply With Quote
  #23  
Old 30-06-2020, 18:12
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 735
Default

Compleet en vaak met fouten....
Heeft 0 waarde zo een oorkonde.
Is alleen leuk om uw "mapje" te vullen.

Maar goed, ik heb van mijn gti ook een oorkonde
Waren toen nog niet zo duur gelukkig.
Reply With Quote
  #24  
Old 30-06-2020, 21:22
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by nanneborn
Klopt helemaal. Als ik zeker wil weten of het een pirelli is moet dat in het chassis nummer vermeld zijn toch? W64 of w65?



Je zegt in je eerste post dat je een W65 kunt kopen, dat is toch ergens op gebaseerd?
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #25  
Old 01-07-2020, 05:04
nanneborn's Avatar
nanneborn nanneborn is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2005
Posts: 407
Default

Dat klopt, in eerste instantie ben ik uitgegaan naar het chassis nummer. Hier staat w65 in vermeld. Hier moet je dus niet naar kijken. Nu is het dus de vraag is het een pirelli. Deze vraag heb ik ook bij de rdw neergelegd.
Reply With Quote
  #26  
Old 01-07-2020, 06:54
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

De RDW gaat deze vraag ook niet beantwoorden lijkt me. Pirelli staat nergens in de typebenaming en in die tijd waren die sowieso al niet heel gediversifieerd.

De enige oplossing lijkt mij (er vanuit gaande dat er geen sticker meer is) dat je met een lijstje waar de Pirelli aan zou moeten voldoen, door de auto gaat en kijkt of hij deze kenmerken bezit.
__________________
Reply With Quote
  #27  
Old 01-07-2020, 07:46
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 735
Default

Als je denkt "een goeie zaak" te doen, zou ik hem niet kopen.
Je koopt zoiets omdat je het leuk vindt en als je later bij eventuele verkoop er geen verlies aan hebt, is het mooi meegenomen.

Of het nou een pirelli is of niet, maakt ook weer niet zoveel uit.
De algemene toestand is veeeel belangrijker.
Reply With Quote
  #28  
Old 01-07-2020, 09:40
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Inderdaad, als het maar een echte Golf 1 GTI en dus geen fake is (1500 cq diesel ombouw, of nog erger 1100 ombouw vanwege de motorhouder distr. zijde). Op dat Pirelli zou ik me niet blind staren.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #29  
Old 01-07-2020, 09:46
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

misschien dat je ergens onder de bekleding of in de motorruimte iets van oorspronkelijke kleur kunt terugvinden?..
mocht je koperbruin tegenkomen of platina (weel niet ofdat Oak of antraciet Pirelli kleuren waren) dan zou het hem 100% moeten zijn ..
voor de rest word het moeilijk..behalve de verkleinende rechter buitenspiegel en de grille met extra lampen affabriek was er wezenlijk niet veel anders aan een Pirelli als de uiterlijke kenmerken zoals de wielen weg zijn..of in geval van een w64 de meegespoten kunstof delen
schuifdak zegt niks ..was een optie ,evenals groen getint glas..
de enige uitzondering was de kleur Helios blau ..die was enkel op een w64 te verkrijgen..(behalve frankrijk ,als GTI 1800..maar dat is weer wat anders)

zoals eerder genoemd..het belangrijkst is gewoon de toestand qua roest en algehele staat..en ofdat hij min of meer compleet is..de bedrading niet verknalt etc etc..
Reply With Quote
  #30  
Old 02-07-2020, 05:18
nanneborn's Avatar
nanneborn nanneborn is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2005
Posts: 407
Default

Oke het pirelli verhaal heb ik laten gaan. Volgens de RDW is het kenteken het zelfde gebleven. Ze kunnen niks vinden. Een gti is het 100%. Dus nu maar eerst eens gaan kijken of hij niet rot is 😅
Reply With Quote
  #31  
Old 02-07-2020, 11:35
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Dat t 100% een GTI is, waarop heb je dat dan gebaseerd? Als je de papperassen hebt kunnen inzien e/o kofferbaksticker is nog aanwezig, dan kun je t checken. Dat het kenteken altijd hetzelfde is gebleven zegt toch niet zoveel? Zijn hordes van die dingen omgekat. Model moet 171 334 zijn voor een 'normale' GTI en 171 G34 voor een Pirelli. Als dat laatste het geval is, dan zijn de optiecodes nog van belang, W64 of W65 zoals hier al eerder is aangehaald. Maar dat geldt alleen voor Duitse wagens. Bij een ori NL-er ligt dat weer anders. T is toch een kwestie van goeie research doen om erachter te komen wat voor auto het is / was en dan kun je afhankelijk van wat je er verder mee wilt doen bepalen wat zo'n auto voor jou waard is. Zo zou ik t aanvliegen althans...
Reply With Quote
  #32  
Old 02-07-2020, 19:31
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
misschien dat je ergens onder de bekleding of in de motorruimte iets van oorspronkelijke kleur kunt terugvinden?..
mocht je koperbruin tegenkomen of platina (weel niet ofdat Oak of antraciet Pirelli kleuren waren) dan zou het hem 100% moeten zijn ..
voor de rest word het moeilijk..behalve de verkleinende rechter buitenspiegel en de grille met extra lampen affabriek was er wezenlijk niet veel anders aan een Pirelli als de uiterlijke kenmerken zoals de wielen weg zijn..of in geval van een w64 de meegespoten kunstof delen
schuifdak zegt niks ..was een optie ,evenals groen getint glas..
de enige uitzondering was de kleur Helios blau ..die was enkel op een w64 te verkrijgen..(behalve frankrijk ,als GTI 1800..maar dat is weer wat anders)

zoals eerder genoemd..het belangrijkst is gewoon de toestand qua roest en algehele staat..en ofdat hij min of meer compleet is..de bedrading niet verknalt etc etc..


Koper en platina waren allen leverbaar op de W64, W65 waren er in helios, lhasa, rood en wit.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #33  
Old 03-07-2020, 04:54
nanneborn's Avatar
nanneborn nanneborn is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2005
Posts: 407
Default

Duidelijk, als hij goed is omgekat dan kun je dat met het blote oog toch bijna niet zien. Verder luister ik toch naar mijn gevoel en wat de persoon te zeggen heeft. Mocht hij nou toch rotte plekken hebben dan laat ik hem staan en als hij verder oke is dan heb ik een leuk projectje waar ik mijn energie in kwijt kan 😆
Reply With Quote
  #34  
Old 25-07-2020, 13:14
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
misschien dat je ergens onder de bekleding of in de motorruimte iets van oorspronkelijke kleur kunt terugvinden?..
mocht je koperbruin tegenkomen of platina (weel niet ofdat Oak of antraciet Pirelli kleuren waren) dan zou het hem 100% moeten zijn ..
voor de rest word het moeilijk..behalve de verkleinende rechter buitenspiegel en de grille met extra lampen affabriek was er wezenlijk niet veel anders aan een Pirelli als de uiterlijke kenmerken zoals de wielen weg zijn..of in geval van een w64 de meegespoten kunstof delen
schuifdak zegt niks ..was een optie ,evenals groen getint glas..
de enige uitzondering was de kleur Helios blau ..die was enkel op een w64 te verkrijgen..(behalve frankrijk ,als GTI 1800..maar dat is weer wat anders)

zoals eerder genoemd..het belangrijkst is gewoon de toestand qua roest en algehele staat..en ofdat hij min of meer compleet is..de bedrading niet verknalt etc etc..


Ik heb toch echt een Helios blauwe W65
Zonder schuifdak.

https://www.golf-pirelli.nl/de-golf...lf-gti-pirelli/

Hier is e.e.a. nog in het Nederlands te vinden, heb het zo goed als mogelijk van een aantal andere sites vertaald
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project)

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
  #35  
Old 26-07-2020, 06:44
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ik haal ze (altijd) door elkaar..je hebt gelijk...
Reply With Quote
  #36  
Old 03-09-2020, 20:21
slk-A3's Avatar
slk-A3 slk-A3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2019
Posts: 46
Default

Lees dit topic nu pas, ik heb klik , met sticker en met kloppend certificaat, 100% zeker weten niet omgekat.
Reply With Quote
  #37  
Old 04-09-2020, 07:36
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Quote:
Originally Posted by slk-A3
Lees dit topic nu pas, ik heb klik , met sticker en met kloppend certificaat, 100% zeker weten niet omgekat.


Schitterende wagen in de mooiste naar mijn smaak W65 kleur. Mijn eerste Pirelli GTI die ik in 1996 (alweer) in Keulen kocht was ook in die kleur Lhasagrün.

Mijne had btw itt die van jou geen schuifdak. De tweede Pigo in Alpinewit die ik een jaar later kocht (weer in Keulen, maar bij iemand anders) wel, maar die had geen colorglas.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #38  
Old 05-09-2020, 07:23
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

de mijne in L90E haalde ik in Dortmund..in 2000..5000 dm voor betaald..
150.000km in scheckheft ,getint glas met schuifdak..helemaal standaard
2007 verkocht met 200.000km nog steeds helemaal standaard ,voor de prijs van 2500€...yahoo...
Reply With Quote
  #39  
Old 05-09-2020, 10:38
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Ik heb de laatste na 8 jaar verkocht in 2005 voor ietsje meer, nl. 2750 pleuros. Gekocht in '97 voor iets onder de 5000 DM met 93.000 km's op de teller, en toen ik 'm verkocht stonden er dik 100.000 meer op.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #40  
Old 14-09-2020, 18:55
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Ik kan jullie de hand schudden (oh nee, dat mag niet tegenwoordig... ). In '99 een witte W65 geïmporteerd en een 3 jaar later van de hand gedaan voor (achteraf bezien) een paar lousy Euro's... Maar hé, dat was in een tijd dat je nog afschreef op zo'n ding (dat maak ik mezelf dan maar wijs om het leed te verzachten )

Last edited by NielsDub : 14-09-2020 at 18:57.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum