Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 16-12-2011, 14:22
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
misschien een interessante aanvulling.
deze gegevens heb ik van het RDW gewoon zwart op wit gehad:


Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).



In gebruik genomen voor 1 januari 1998:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.



In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is, dat er testen moeten worden uitgevoerd.



In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.



Kosten:


De kosten kunnen variren van ? 26,00 tot ? 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.




Kijk hier wordt ik dus gek van want dit heb ik gister ontvangen van de RDW
Is voor mij heeeel belangrijk dat jaar verschil.
Wie kan dit ophelderen?



Geachte heer Van der Heide,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.



U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.



Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).



In gebruik genomen voor 1 juli 1999:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.



In gebruik genomen na 30 juni 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 1999 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is, dat er testen moeten worden uitgevoerd.



In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.



Kosten:


De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht. Hoe hoog de kosten daarvan worden is afhankelijk van het aantal testen. U dient rekening te houden met een bedrag van minimaal 500,- euro



Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #62  
Old 16-12-2011, 14:44
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Dirt is wel vreemd idd.
Bij mijn weten ligt de grens op 97/98.

Misschien deze vraag even aan hajee voorleggen ,die werkt bij de RDW.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #63  
Old 16-12-2011, 14:47
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Ok ja vond het ook vreemd Jan maar ja dat ene jaar is heel belangrijk voor mij
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #64  
Old 16-12-2011, 14:55
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Ja ik begrijp het , de golf is van 98 natuurlijk.

Aan de andere kant lijkt het mij gewoon een standaard brief , en je mag toch aannemen dat daar niet zulke fouten in staan.

Misschien de RDW nog eens vragen of het klopt. (natuurlijk met de bijgevoegde kopie van deze mail)
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #65  
Old 16-12-2011, 15:10
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Ja klopt 1998 frustrerend voel me genaait toen in 1999 al 2400 gulden betaalt met de MkII toen werd het goedkoop en nu moet ik weer en moet ik zeker weer duur
Heb ze terug gemailt wacht af maar ja is een groot orgaan en wanneer is het goed wat ze zeggen straks heb je het omgebouwd en zeggen ze toch maar ff naar Lelystad en BAM katsjing.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #66  
Old 16-12-2011, 15:19
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Idd , het enige wat ik je mee kan geven is:
Noteer alle namen en bewaar alle correspondentie.
(meestal niet mogelijk door zulke schimmige onderschriften " Medewerker Klantenservice RDW" trouwens)


Misschien heb je er wat aan mocht het in de toekomst problemen geven bij een keuring.
Voor wat het waard is natuurlijk bij zo'n grote instantie
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #67  
Old 16-12-2011, 15:20
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Tja, aan de andere kant heb je nu wel iets zwart op wit?

Het lijkt mij toch wel een foutje, met name door de laatste alinea in de brief, daar wordt wel nog gesproken van 1997...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #68  
Old 17-12-2011, 10:48
rstempher rstempher is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 31
Default

Ben ook bang dat het een typefout is van de medewerker.
Ik weet niet beter of de 97/98 regeling geldt nog steeds.
Althans 6 maanden geleden nog wel, heb namelijk hetzelfde probleem met een auto van begin 99
Moet dus ook de hoge kosten betalen.
Zal ook eens een mailtje doen naar de RDW, kijken wat ik terug krijg.
__________________
Daily: Audi A4 Avant 8E TDi
Project: Lupo 1.8 Turbo
Member of www.vwteam.nl
Reply With Quote
  #69  
Old 17-12-2011, 12:48
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Ja denk ook een typefoutje maar aan de andere kant is het een standaard brief precies dezelfde als die erboven staat dus is niet een zelf getypete brief lijkt wel een standaard voorbereide brief tot op het woord gelijk.

Rstempher hou me op de hoogte graag.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #70  
Old 17-12-2011, 12:50
rstempher rstempher is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 31
Default

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Ja denk ook een typefoutje maar aan de andere kant is het een standaard brief precies dezelfde als die erboven staat dus is niet een zelf getypete brief lijkt wel een standaard voorbereide brief tot op het woord gelijk.

Rstempher hou me op de hoogte graag.


Zal ik zeker doen......
Heb er zelf ook heel veel belang bij vandaar.
Heb jij evt nog een voorbeeld email, dan stuur ik hetzelfde naar ze toe.
Mag natuurlijk via pm

Gr Ron
__________________
Daily: Audi A4 Avant 8E TDi
Project: Lupo 1.8 Turbo
Member of www.vwteam.nl
Reply With Quote
  #71  
Old 23-02-2012, 21:54
Tomramakers Tomramakers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 57
Default

Dus als ik goed begrijp,

Ik bouw mijn 86'er golf 16v om naar vr6, en blijf bij een kleine keuring op lokaal rdw station voor max 80 euro ??

Groeten Tom
Reply With Quote
  #72  
Old 24-02-2012, 00:04
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Als je het netjes en stevig doet, de auto voldoet aan de APK-eisen, en aan de geluidsnormen, dan ja...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #73  
Old 24-02-2012, 10:50
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Quote:
Originally Posted by Tomramakers
Dus als ik goed begrijp,

Ik bouw mijn 86'er golf 16v om naar vr6, en blijf bij een kleine keuring op lokaal rdw station voor max 80 euro ??

Groeten Tom


Hier kost het zelfs maar 47 euro
Reply With Quote
  #74  
Old 04-03-2012, 20:59
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

En een 1600 benzine santana van '85 omkeuren naar een 1900 diesel? Dus niet de 1600 diesel waarmee ze wel uit de fabriek zijn gekomen?
__________________
'10 Skoda Yeti
'12 Skoda Citigo
Reply With Quote
  #75  
Old 04-03-2012, 21:44
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by arnus71
En een 1600 benzine santana van '85 omkeuren naar een 1900 diesel? Dus niet de 1600 diesel waarmee ze wel uit de fabriek zijn gekomen?

dat word hem helaas niet.op de site van de rdw staat ook duidelijk 'uitgezonderd santana's voorzien van 1.9d motoren'.


Quote:
Als je het netjes en stevig doet, de auto voldoet aan de APK-eisen, en aan de geluidsnormen, dan ja...


lezen kan zo moeilijk zijn soms.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #76  
Old 05-03-2012, 08:23
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
dat word hem helaas niet.op de site van de rdw staat ook duidelijk 'uitgezonderd santana's voorzien van 1.9d motoren'.




lezen kan zo moeilijk zijn soms.

Super bedankt voor je nuttige bijdrage, waren er maar meer wijzen zoals jij
__________________
'10 Skoda Yeti
'12 Skoda Citigo
Reply With Quote
  #77  
Old 05-03-2012, 11:08
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Als de ombouw een beetje opschiet ga ik volgende week (of een week later :P) een golf 3 cabrio uit '97 (1.6 100pk) om laten keuren naar een VR6.

Zodra het gedaan is laat ik hier wel weten hoe het ging
Reply With Quote
  #78  
Old 26-03-2012, 10:36
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Hoe zijn de ervaringen in Waddinxveen? Ik sta op het punt om een Cabrio om te laten keuren naar G60
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote
  #79  
Old 26-03-2012, 22:53
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Vanuit een ander forum weet ik dat Waddinxveen de lokatie is om vooral te willen mijden...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #80  
Old 27-03-2012, 00:06
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

even een vraagje van administratieve aard;
mijn golf1 heeft als handelsbenaming 'golf c 37kw'
bij cilinderinhoud en vermogen is echter niets vastgelegd.
nu ben ik dus aan het ombouwen naar 1.6 turbo en heb de rdw gevraagd of omkeuren noodzakelijk was,volgens de medewerkster waren alleen de kenmerken van belang,dus brandstofsoort,cilinderinhoud,vermogen etc,en niet de handelsbenaming[wat volgens haar alleen de uitvoering aangaf]gezien het feit dat ik aan alle opgegeven punten blijf voldoen[4cilinder op benzine]zou het volgens haar mits voldoend aan de geldende apk-eisen [oa uitstoot]goed moeten zijn,kan iemand dit vanuit eigen ervaring bevestigen?

[liefst geen vermogen op kenteken]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum