Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-05-2016, 17:23
Superduck Superduck is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 9
Default uitval probleem 1.8l cabrio "83

Hallo mede forummers,

Ik heb sinds kort dat als mijn motor warm is hij uitvalt zodra ik de koppeling intrap of het gas loslaat, zolang ik gas blijf geven en in een versnelling blijf rijden doet hij alles netjes maar alleen zodra de koppeling dus ingetrapt moet worden of ik gas loslaat valt hij dood. Dit doet zich alleen voor als de motor een beetje warm begint te worden want als ik met een koude motor start dan heb ik geen problemen en kan ik rustig rijden en alles werkt zoals het hoort. Nou heb ik mijn benzinefilter alvast gecheckt maar daar zit geen vuil in/ meer in. Ik heb een ernstig vermoeden dat het vuil is wat in mijn carburateur zit en precies daar zit mijn probleem ook, het is een gevreesde pierburg 2E carb.
Nou durf ik niet zomaar m'n carburateur los te draaien aangezien ik dit nog niet eerder gedaan heb dus nou is mijn vraag: Heeft iemand tips hoe ik hem het beste los kan draaien of waar te beginnen of is er iemand misschien genegen om tegen een vergoeding mij hiermee te helpen? Ik kan hem natuurlijk ook naar een garage brengen maar ik zou juist graag zelf willen weten hoe het moet en dat hebben ze liever niet in de plaatselijke garage hier Omgeving nijmegen betreft het.
Ik hoor graag wat van jullie, alle tips tricks e.d. zijn welkom zolang mijn golfje maar weer de weg op kan
Reply With Quote
  #2  
Old 30-05-2016, 11:33
Roy golf II's Avatar
Roy golf II Roy golf II is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 101
Default

Wat vaak al wil helpen, is alle vacuumslangetjes stuk voor stuk te vervangen. Het klinkt trouwens alsof de choke klep open blijft staan, ook dit zou door een vacuumlek kunnen.
__________________
'88 GolfI Cabby 1.6 Doppel vergaser
ex '90 Golf II 1.3 NZ
ex '02 Seat Arosa 1.4 mpi
Reply With Quote
  #3  
Old 31-05-2016, 17:45
Superduck Superduck is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 9
Default

Zal morgen eens kijken, maar als choke er nog op staat rijd hij juist goed, pas als die eraf is stopt hij met lopen. Open chokeklep zou toch juist niet probleem mogen zijn?
Reply With Quote
  #4  
Old 31-05-2016, 21:26
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ik heb hetzelfde gehad met een 1.5JB in een Golf 1. Deze had op de voorkant dacht ik van de carb een soort klepje zitten met een stroomdraadje eraan. Als je hem op contact zet moet je deze horen klikken...dan gaat ie namelijk open. Klikt ie niet, dan lukt stationair draaien niet. Choken en op toeren houden was bij mij ook de enige optie om te rijden.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-06-2016, 21:33
Superduck Superduck is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 9
Default

Vandaag naar vacuümslangetjes gekeken maar daar was niks mis mee, probleem is puur dat als ik de auto koud start hij perfect loopt en rijdt maar zodra hij de automatische choke eraf gooit hij uitvalt Door te weinig benzine...
Iemand die mij kan uitleggen hoe ik mijn carb het beste los kan halen? Dan kan ik hem schoonmaken want vermoed zelf dat de sproeiers beetje verstopt zitten
Reply With Quote
  #6  
Old 02-06-2016, 07:01
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Mijn post ook gelezen?
Reply With Quote
  #7  
Old 02-06-2016, 08:29
Superduck Superduck is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 9
Default

Jup rené, als ik mijn contact omdraai hoor ik inderdaad wel het geklik wat jij zei dus dat is geen probleem verders vermoed ik?
Reply With Quote
  #8  
Old 02-06-2016, 08:34
Superduck Superduck is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 9
Default

Dit is probleem waar ik tegen aanloop, vorige eigenaar heeft de schroef die door de carb gaat waarschijnlijk kapotgedraait en maar afgeslepen en er een moertje opgezet. Iemand enig idee hoe ik deze er uit kan krijgen? Heb hem al geprobeerd te klemmen met een andere schroef maar dat werkt niet want ik heb net niet genoeg schroefdraad

Reply With Quote
  #9  
Old 02-06-2016, 10:55
Superduck Superduck is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 9
Default

Carb ligt ondertussen los, maar nu vond ik dit draadje welke blijkbaar kapot/ afgeknipt is. Iemand die mij kan zeggen waar deze naartoe hoort te lopen?

Reply With Quote
  #10  
Old 02-06-2016, 13:14
Superduck Superduck is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 9
Default

Zo, carburateur ligt er ondertussen helemaal af, voetpakking zit een scheurtje in, kan iemand mij vertellen of deze dusdanig erg is dat ik mijn voetpakking moet vervangen?

Reply With Quote
  #11  
Old 02-06-2016, 14:45
Roy golf II's Avatar
Roy golf II Roy golf II is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 101
Default

Als ik me niet vergis, zat er bij mij aan dat draadje een rode stekker. Is namelijk een stroompje voor het bi-metaal in dat huisje. Dus waarschijnlijk ligt er ergens een draadje waar rode stekker aanzit. Voor de rest, die voetpakking moet vervangen worden.

Hier nog een link over de 2e2 carburateur Rudiesberlin
__________________
'88 GolfI Cabby 1.6 Doppel vergaser
ex '90 Golf II 1.3 NZ
ex '02 Seat Arosa 1.4 mpi
Reply With Quote
  #12  
Old 03-06-2016, 21:32
Freerk Freerk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 13
Default

Je kunt ook eens proberen contact op te nemen DragonGr Dragon die aardig thuis is in de Pierburg problematiek. Heeft die van mijn Golf cabrio 1.6 ook onder handen gehad . Motor loopt nu weer mooi rond.

Groet Freerk

Quote:
Originally Posted by Superduck
Hallo mede forummers,

Ik heb sinds kort dat als mijn motor warm is hij uitvalt zodra ik de koppeling intrap of het gas loslaat, zolang ik gas blijf geven en in een versnelling blijf rijden doet hij alles netjes maar alleen zodra de koppeling dus ingetrapt moet worden of ik gas loslaat valt hij dood. Dit doet zich alleen voor als de motor een beetje warm begint te worden want als ik met een koude motor start dan heb ik geen problemen en kan ik rustig rijden en alles werkt zoals het hoort. Nou heb ik mijn benzinefilter alvast gecheckt maar daar zit geen vuil in/ meer in. Ik heb een ernstig vermoeden dat het vuil is wat in mijn carburateur zit en precies daar zit mijn probleem ook, het is een gevreesde pierburg 2E carb.
Nou durf ik niet zomaar m'n carburateur los te draaien aangezien ik dit nog niet eerder gedaan heb dus nou is mijn vraag: Heeft iemand tips hoe ik hem het beste los kan draaien of waar te beginnen of is er iemand misschien genegen om tegen een vergoeding mij hiermee te helpen? Ik kan hem natuurlijk ook naar een garage brengen maar ik zou juist graag zelf willen weten hoe het moet en dat hebben ze liever niet in de plaatselijke garage hier Omgeving nijmegen betreft het.
Ik hoor graag wat van jullie, alle tips tricks e.d. zijn welkom zolang mijn golfje maar weer de weg op kan
Reply With Quote
  #13  
Old 09-06-2016, 12:49
Superduck Superduck is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 9
Default

Zo dan, beter laat dan nooit...
Carburateur helemaal uit elkaar gedraaid, schoongemaak.
Alle vacuümslangetjes vervangen voor de zekerheid en de voetpakking gerepareerd en golfje loopt weer perfect, ieders hartstikke bedankt voor de hulp
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum