Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-08-2015, 12:05
Rgolf Rgolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default stotteren mk1 1100

Goedenmiddag,

Toen ik laatst naar frankrijk op vakantie was begon mijn auto uit het niets te stotteren en in te houden. Daar was ik erachter gekomen dat de massa van mijn carb slecht was. Deze vervangen en alles was weer goed.

Maar nu heb ik weer last van hetzelfde probleem. Massa is goed. En het is niet altijd. Voornamelijk op de snelweg als ik een flink stuk rij.. hij rijd goed voor een lang stuk en dan opeens begint die flink in te houden en te stotteren. Als ik de motor dan uitzet en later weer aan kan ik weer een flink eind rijden zonder probleem en is het er weer in eens. Hij reageert dan ook niet op t gas geven.

Het betreft een golf mk1 1100 met een 31pic 7 carb.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 30-08-2015, 12:13
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Heb ook zoiets gehad met mijn Golf 2. Als ik de auto dan tijdens het rijden uit zette, dan vervolgens pompend ging remmen totdat het rempedaal hard was en vervolgens de auto weer startte, was het over

Veel dingen uitgezocht en uitgesloten (terugslagklepje in vacuumleiding, vacuumslangen, rembekrachtiger), maar uiteindelijk bleek de voetpakking gescheurd te zijn.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-08-2015, 12:20
Rgolf Rgolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Ik zal er eens naar kijken. Maar dan vind ik het nog raar dat het niet altijd is. Het kan echt een hele tijd goed gaan zonder problemen.
Reply With Quote
  #4  
Old 30-08-2015, 14:03
Rgolf Rgolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Heb me carb er net afgetrokken maar de voetpakking ziet er goed uit. Zal hem nog eens verder inspecteren. Wat me wel op viel is dat de verwarmingsbuis naar me inlaatspruitstuk gebroken is van de uitlaat.. zou het hier oets mee te maken kunnen hebben?
Reply With Quote
  #5  
Old 03-09-2015, 08:12
Rgolf Rgolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Ten einde raad.. voor zover ik weet alles gecontroleerd.. brandstofpomp vervangen. Alles leek goed te zijn.. maar na enige tijd weer hetzelfde probleem alleen 10 x erger.. ipv stotteren pleurt die gelijk uit
Reply With Quote
  #6  
Old 03-09-2015, 10:06
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Vult je vlotterkamer van de carburateur wel voldoende? Valt de chokeklep dicht? Brandstoffilter verstopt?
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 03-09-2015, 10:27
Rgolf Rgolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Denk dat ik het al weet.. denk dat me carb bevriest. Aangezien me laatst op viel dat de opwarmbuis vanaf me uitlaat naar me inlaat is afgebroken op de uitlaat.. en het voornamelijk voorkomt met koud weer en hoge snelheid dus veel koude wind!
Reply With Quote
  #8  
Old 03-09-2015, 10:31
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Als de buitentemp hoger dan 0 graden is zal je carb nooit bevriezen. Heb je je contactpunten ook al eens bekeken?
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 03-09-2015, 11:23
Rgolf Rgolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Ja al gekeken.. zijn nieuw.
Reply With Quote
  #10  
Old 03-09-2015, 12:16
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Dan zou ik het toch zoeken in de brandstoftoevoer.
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 03-09-2015, 12:19
Rgolf Rgolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Hij kan best bevriezen omdat brandstof zelf al heel koud is en onder hoge druk nog kouder en hierdoor ook de warmte uit de lucht ontrekt. Dus als de inlaat dan niet verwarmt wordt is het geen gek idee lijkt me?
Reply With Quote
  #12  
Old 03-09-2015, 12:46
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Benzine kan met de Nederlandse temperaturen niet bevriezen, vriespunt van benzine ligt ergens bij -40 graden. Je carb kan wel bevriezen als er te veel condens binnenkomt via het luchtfilter.

VW heeft al vrij vroeg een automatische zomer/winterstand op de motoren geplaatst waardoor dit eigenlijk al niet voor kan komen. Als de luchtslang van het uitlaatspruitstuk naar de 3 wegklep er compleet af ligt dan zou je theoretisch gezien je carb kunnen bevriezen bij temperaturen onder de nul graden.
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 03-09-2015, 13:10
Rgolf Rgolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Maar het is niet de slang vanaf me hitteschild die eraf ligt. De stang die van mn uitlaat omhoog loopt naar mijn inlaatspruitstuk die is gebroken
Reply With Quote
  #14  
Old 03-09-2015, 13:19
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Je hebt het over deze:





Hier komt dan deze op en vervolgens met een stalen buis recht naar boven naar aansluiting onder spruitstuk.

Ik weet vrij zeker dat je die buis kan weg laten. Ik denk dus niet dat het daar aan zal liggen.
Reply With Quote
  #15  
Old 03-09-2015, 14:53
Rgolf Rgolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Die bedoel ik inderdaad. Maar weglaten? Het zal toch zeker wel een functie hebben? Het zit er niet voor niets?
Reply With Quote
  #16  
Old 08-09-2015, 19:50
Rgolf Rgolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Goooeeeed.... brandstofpomp vervangen.. ontsteking vervangen.. gewoon niet meer starten niet. Toch wel een brandstof probleem.. op remmenreiniger loopt die wel maar wat is dan t probleem.. brandstoffilter ook vervangen.. carb verstopt????? Al heb ik deze 4000 km geleden helemaal schoongemaakt en doorgeblazen
Reply With Quote
  #17  
Old 08-09-2015, 20:37
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Loopt je vlotterkamer wel vol? Misschien een Vlotter die blijft afsluiten.
__________________
Reply With Quote
  #18  
Old 08-09-2015, 20:45
Rgolf Rgolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Hmm zou kunnen.. heb nog even gecontroleerd net.. maar er komt ook geen brandstof uit de pomp. Dus denk dat er ergens een verstopping zit ofzo. Of een lek?? Roest in de tank?
Reply With Quote
  #19  
Old 08-09-2015, 21:01
Rgolf Rgolf is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 51
Default

Ga het morgen nog eens proberen met een colafles eraan. Kijken wat die dan doet.. en anders ff de carb open maken
Reply With Quote
  #20  
Old 09-09-2015, 10:08
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Als er nog niet eens brandstof uit de pomp komt dan hoef je je carb nog niet open te maken?
Je kan je vlotter er uithalen en er in kijken. Hoe is de staat van je vulhals ?
Zet anders gelijk druk op je leidingen als je ze toch los hebt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum