Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Seat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-05-2019, 11:43
iRoot121 iRoot121 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2018
Posts: 17
Question [SEAT][LEON 1M] AUQ 180pk turbo druk probleem

Hallo allemaal,

Al een tijdje ben ik in het bezit van een mooie 20vt (180pk AUQ). De motor heeft 135.000 gelopen en is door de vorige eigenaar gechipt (zou niet weten waar). De chip zou 245pk en 350nm moeten leveren... Dit is natuurlijk wat hij zegt, het enige wat ik weet is dat de turbo druk bij aanschaf tussen de 1.3 en 1.5 bar zat op vol gas.

Nu wil het zo zijn dat ik regelmatig merk dat de turbo druk niet volledig opbouwt. De meter blijft dan hangen bij 0.3 of 0.4 bar. Inmiddels zit er een nieuwe brandstofpomp in de tank (4 bar) en heb ik ook een nieuwe lambda sonde geïnstalleerd omdat de oude een foutmelding aangaf. Helaas zonder resultaat. Gisteren even VAGCOM geleend van een maatje van mij en de meetwaarden doorgespit. Ik kwam hier de uitlaat temperatuur tegen en die stond op 390(!) graden (ik ruik ook wel altijd een raar luchtje als ik een flink stukje gereden heb). De lambda waarde stond op ongeveer -22%..

Momenteel heb ik al een paar dingen veranderd en getest maar ik zou verder niet weten waar het probleem zou kunnen zitten. Hieronder een lijstje van de dingen die ik heb gedaan:
- nieuwe brandstofpomp (4 bar)
- andere injectoren
- 2x andere N75 klep
- nieuwe voorste lambda sensor
- andere dump valve
- 1x nieuwe MAP sensor, 1x andere gebruikte MAP sensor

De setup van de auto luidt als volgt:
- Gechipte 180pk AUQ (onbekend vermogen, turbo druk 1.3 tot 1.5 bar)
- K03s 052 turbo (zonder speling)
- Weggeschreven N249 en N112 (en weggemod)
- Weggeschreven 2e lambda sensor
- Open dump valve
- FMIC
- Originele downpipe

Mijn idee is dat de motor een te arm mengsel heeft. Ik was van plan om binnenkort een 3 inch downpipe met S3 injectoren te monteren en wellicht nog andere bobines met andere bougies. Maar allereerst wil ik dit probleem natuurlijk verholpen hebben. Ook omdat de uitlaat temperatuur aardig hoog oploopt in mijn beleving en dit voor m'n gevoel niet de bedoeling is.

VCDS geeft overigens geen foutmeldingen.

Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen en eventueel weten wat er precies aan de hand is?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum