Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Sharan en Touran
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-03-2008, 19:59
xmill xmill is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 2
Default storing in motormanagement

Na een schade herstel van mijn Sharan 1.9TDI was er het volgende aan de hand:

Het gloeienlampje knipperde en er was een linkerachterlicht defect melding op mijn dashboard . De motor liep heel beroerd en zwarte roet/olie kwam uit de uitlaat. Het bleek uiteindelijk dat de achterlampen linksachter er verkeerd in waren gezet. Die met dubbele contacten voor het remlicht was verwisseld met die voor het knipperlicht. Dit is gebeurd door een schadeherstelbedrijf. Nadat de lampen er goed in waren gezet was het probleem over en liep de motor weer goed. Uitlezen van de computer heeft naderhand uitgewezen dat er een probleem is geweest met het herkennen van het gaspedaal.

Mijn vraag is nu: is bij iemand bekend dat het verkeerd om plaatsen van de lampen een dergelijke storing kan veroorzaken. En kan hier nog vervolgschade voor de motor uit voortvloeien ?
Reply With Quote
  #2  
Old 11-03-2008, 21:08
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Het lijkt mij vrij stug dat deze 2 dingen met elkaar in verbinding staan.

Motormanagment is puur voor de motor, en ziet zover ik weet niks van je verlichting.
Dit zal door de boardcomputer geregeld moeten zijn .

Mocht je uit omgeving alkmaar komen wil ik hem nog wel eens voor je uitlezen en eventueel wissen.
Daarna kan je hem altijd nog een keer uitlezen om te kijken of er nog foutmeldingen naar voren komen.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-03-2008, 15:29
xmill xmill is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Het lijkt mij vrij stug dat deze 2 dingen met elkaar in verbinding staan.

Motormanagment is puur voor de motor, en ziet zover ik weet niks van je verlichting.
Dit zal door de boardcomputer geregeld moeten zijn .

Mocht je uit omgeving alkmaar komen wil ik hem nog wel eens voor je uitlezen en eventueel wissen.
Daarna kan je hem altijd nog een keer uitlezen om te kijken of er nog foutmeldingen naar voren komen.


Ron mk1 ,
Misschien is er wel sluiting veroorzaakt in de lampvoet waardoor de electronica in de war raakte? Feit is wel dat de motor daarna weer goed liep.

Bedankt voor je aanbod voor het uitlezen, maar ik woon niet in de buurt. Ik had hem bij mijn garage al laten uitlezen, dit kan ik later nog wel een keer doen.

xmill
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum