Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-02-2005, 09:13
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default carb problemen

edited

Last edited by MellyVille : 31-10-2006 at 19:39.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-02-2005, 09:56
paultje's Avatar
paultje paultje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 278
Default

ik denk dat de carb vuil is... de luchtklep blijft openstaan.. ik zou het handeltje ff open fixen en schoonmaken.. en anders is de stappenmotor kapot of vuil.. deze duwt dan te hard en te lang tegen de luchtklep zodattie open blijft staan..

ombouwen naar handmatig kan ook ... dan moet je een kabel trekken naar binnen.. die aan het begin aan de gashendel trekt en aan het eind in de auto zit.. (ff op de sloop zo'n hendel halen)

andere carbs lijkt me niet nodig...succes
Reply With Quote
  #3  
Old 23-02-2005, 12:10
paultje's Avatar
paultje paultje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 278
Default

choke kun je er inderdaad afhalen.. dan is het de eerste paar honderd meter ff pruttelen en gasgeven

ik weet niet hoe dat bij carb zit...maar zit er geen motortje dat een pinnetje tegen de gashendel aanduwd? Dat zou dan een stappenmotor moeten zijn. Ik zou ff nalopen hoe die choke in z'n werking gaat.. als je dat weet dan zou het probleem vanzelf boven komen denk ik. Maar ik zou eerst eens ff het luchtfilterhuis van de carb afhalen en kijken of de klep open blijft hangen alstie 3000 toeren maakt.. vervolgens kijken wat de oorzaak is dat deze klep open blijft hangen.
Reply With Quote
  #4  
Old 23-02-2005, 14:55
beckymk1freak's Avatar
beckymk1freak beckymk1freak is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 245
Send a message via AIM to beckymk1freak
Default

vraag ff aan de carb master.serge pot.pm.ofzo hij weet nogal veel over deze dingen.suc6.
__________________
W@man in volkswagen mk1
Reply With Quote
  #5  
Old 23-02-2005, 22:10
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 154
Default

Je kan je toerenverhoging iets stellen. Er zit aan de zijkant een inbusboutje waarmee je je toerental iets kan stellen. Dezew zit als je voor je auto staat rechts op je carburateur, vlakbij je gaskabel. Niets aan je cokeklep doen, want dan kom je slecht weg. Bovendien heeft die er niets mee te maken.
In het ergste geval kan je je carburateu demonteren en het beugeltje van je toerenverhoging iets afslijpen.
Ik heb ook iets teveel toeren, maar het valt nog mee. Het zijn wel schijt carburateurs.
Succes.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-02-2005, 11:28
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

heb er ook problemen mee soms. Als de choke afslaat draait ie soms erg onregelmatig, tot stilvallen toe. Lijkt wel of de choke te vroeg afslaat.
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #7  
Old 24-02-2005, 12:22
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

heb nu eigenlijk zin om hem om te bouwen naar handmatig, welk mechanisme of palletje regelt direct de choke? dan kan ik verder!

Last edited by MellyVille : 31-10-2006 at 19:40.
Reply With Quote
  #8  
Old 24-02-2005, 23:31
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,085
Send a message via MSN to Rickyrick
Default

ik kan je de hand schudden, ben de hele middag hier mee bezig geweest... hoe frustrerend!!!
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin.
Reply With Quote
  #9  
Old 25-02-2005, 00:01
nico nico is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 21
Wink

Quote:
Originally Posted by MellyVille
@clifton: welke bedoel je precies want er zijn honderd potjes en dingetjes aan die carb... zou je ff een foto kunnen maken en dan duidelijk aanwijzen?

p.s. heb net het chokehuis iets gedraaid (linksom) kijken ofdat beter werkt zo, heb het idee van wel... werkt dat niet zet ik hem op de oude stand terug en begin ik bij nul...

heb nu eigenlijk zin om hem om te bouwen naar handmatig, welk mechanisme of palletje regelt direct de choke? dan kan ik verder!



Beginnen met een originele golf 1300 choke kabel in afbraak gaan halen.
1.Gewoon potje waar 2waterdarmen op zitten(rechts) met 3parkervijsjes los vijzen.
2.danbevestig je je kabel met een klem achteraan je carbu(ik heb het achterste gaatje van de drie vrij gekomen gebruikt)
3.je kunt nu je choke met de hand bewegen bevestig je kabel aan da pinnetje,nu moetje je kabel regelen op afstand, zorg dat hij ingeduwd is in de wagen,en zet hem vast als hij open staat. test nu eens of hij open en dicht gaat.
N moet da werken heb vandaag net het zelfde gedaan en het werkt.
allee begin maar ee
Reply With Quote
  #10  
Old 26-02-2005, 14:29
bvdkruijt's Avatar
bvdkruijt bvdkruijt is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 68
Default

owja pierburg carb. praat me er niet van haha wat een ondingen, al die vacuum slangetjes er ook achter, da's pas echt genieten, misschien ligt er toch wat los of lekt er een slangetje, heb zelf ook ellende met die dingen gehad.
Als er zoveel problemen mee zijn, is er dan geen goed alternatief?
Een andere carburateur van een ander merk misschien? naja een Weber is direct weer zo duur natuurlijk.
Naja ik zal ff meedenken.

Gr Bas
Reply With Quote
  #11  
Old 26-02-2005, 16:41
nico nico is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 21
Default

Hallo,als je dat potje er af neemt zul je zien wat ik bedoel met pinnetje.
Je kunt nie missen achter da potje zit er maar 1tje met een dikte van5a6mm.
nu moet je de kabel natuurlijk daar nog aan krijgen.
Ik heb daarvoor een buisje genomen en er draad van m6 in getrokken.
Dan over da pinnetje geschoven samen met mijn kabel en dan vast geklemt met een boutje.
zorg wel dat je kabel al in je dashbord zit ee!
Sorry kan je geen foto bezorgen maar als je da ziet zitten mag je wel eens komen spieken woon in omgeving van brugge.
Reply With Quote
  #12  
Old 26-02-2005, 17:29
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

pierburg 2e2 of 2e3 heerlijke carbs zolang ze werke
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #13  
Old 27-02-2005, 18:01
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 154
Default

Je moet eigenlijk het choke gedeelte in 2 dingen scheiden. Je hebt je choke klep, die zorgt voor verrijking van het mengsel bij koude motor. Dan heb je ook nog je toerental verhoging. Die zit aan de zijkant van je carburateur. Die duwt je gasklep open zodat je motor, als hij koud is wat harder loopt. Als je je chokeklep verdraait verander je alleen het verrijkings gedeelte en dat heeft dus geebn zin. Ik heb ook dat hij wat harder loopt dan gewenst. Alleen het rare is dat dat nog wel eens scheelt. Ik zal even foto's maken en kijken of ik ze kan plaatsen.
Reply With Quote
  #14  
Old 01-03-2005, 21:18
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

clifton super bedankt voor je fotos, ik heb de carb nu zo kunnen regelen dat ie niet meer choked na het begin...

dat inbus boutje van jouw fotos clifton, heb ik er helemaal uitgedraaid zodat dat stompe ding nu helemaal naar achter zit en niet meer tegen de gaskabel aan kan duwen ... kan de fotos hier evt. wel plaatsen als er interesse voor is...

dus nu doet ie eerst 3000 toeren voor 10-20 seconden en daarna 900 voor altijd ben al superblij, nu alleen die 3000 nog weg zien te krijgen, wie helpt me :S?
Reply With Quote
  #15  
Old 02-03-2005, 09:13
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 154
Default

Vijl dan nog even een stukje van het hamertje weg. Dan heb je wat minder toeren in het begin. Of even ,et een dremel, dan is het zo klaar.
Reply With Quote
  #16  
Old 02-03-2005, 09:19
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

mellyville: posten die hap!
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #17  
Old 02-03-2005, 11:09
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

het is volgens mij bij mij niet meer dat stompe ding wat nog tegen me gashendel duwt... maar ik denk iets anders, waar moet ik het zoeken? elektronica/mechanisch?

volgende: als ik klein stukje gereden heb en zet hem halfwarm weg, start hem na half uur weer, dan klimmen de toeren op naar 3000-4000 toeren, zakt ie in, geeft ie weer een keer gas, tot 2500, meteen zakt ie terug, geeft ie nog een keer gas tot 2000 en dan blijft ie staan op 900 toeren ofzo... hoe krijg ik dat weg? ik denk zelf iets met elektronica eigenlijk ofniet?
Reply With Quote
  #18  
Old 02-03-2005, 15:10
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

sorry voor de 3 posts achter elkaar, maar ik denk dat ik het probleem heb gevonden... links van de carb zit een rond ding met een pin die het ding eruit duwt als je hem net start... die pin duwt tegen een schroefje, als je dat schroefje verder eruit draait duwt ie de toeren minder ver omhoog bij koud starten... als het goed is is mijn carb probleem nu helemaal weg... keep you posted...
Reply With Quote
  #19  
Old 02-03-2005, 22:25
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 154
Default

Dat ding is je stationair afstelling. Met de grote moer achterop stel je je stationair. Dat kan inderdaad ook met dat kleinere schroefje aan de voorkant.
Nu moet je kijken als je motor goed op bedrijfstemperatuur is of je stationair toerental nog klopt. Die moet je goed afstellen op ongeveer 950 tpm.
Reply With Quote
  #20  
Old 02-03-2005, 22:43
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

ja en die klopt dus niet meer door mijn geouwehoer daaraan hij viel onderweg telkens uit als ik de koppeling intrapte... zal de schroef morgen evne terug draaien, maar hij start helemaal koud zonder extra toeren te maken...

en grote moer achterop? heb ik niet gezien... waar zit die achterop dan?

als ik de elektronica uit dat ding trekt linksachter die tegen de gashendel duwt, duwt ie volgens mij ALTIJD, als ik de motor dan warm heb, die elektronica eruit haal, en dan afstel, moet ie volgens mij altijd goed lopen... wegrijden zonder toerenverhoging gaat 100% perfect trouwens (had misschien anders verwacht)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum