Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #301  
Old 27-10-2010, 06:01
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

En toch, als ik ff simpel reken en de wegenbelasing (á 1200,- per jaar voor de Golf3 TDi) komt te vervallen ben ik bij zo'n 20.000 km pj en een gemiddeld verbruik van 1:16 (veel stad en weinig snelweg) zo'n beetje net zo duur uit.

Maar ja, het is phychisch hé .. dadelijk 58L diesel in de TDi te gooien á 1,95 per liter zal wel ff wennen zijn, aan de andere kant, nu ruim 295, per kwartaal wegenbelasting is ook is ook niet mis.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #302  
Old 27-10-2010, 06:41
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

ja en de golf kost 2 tientjes wb.. dus kan ik 200 km per maand rijden.. alles daarboven is duurder...
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #303  
Old 27-10-2010, 07:30
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ja, natuurlijk kun je bij een auto die nu duur is in de maand dan wel even vooruit voor het duurder wordt, maar mensen rijden die dure auto's omdat ze nu eenmaal veel kilometers moeten maken (ja, moeten, wederom niet voor de lol) en dan komt het alsnog niet uit. Bij mensen met weinig te makken komt het nooit uit natuurlijk...

Verder eensch met broodfanaat...

Was het trouwens al niet zo dat de brandstof hier teringduur was? Kwartje van kok? En vergelijk het eens met de USA. Er komt zat binnen, punt. Ga nu maar eens kijken hoe we al dat belastinggeld efficient gaan uitgeven. Besparen is niet zo moeilijk als ik rond me kijk (en nee, niet op zorg)...
Reply With Quote
  #304  
Old 27-10-2010, 08:05
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Mellyville, als je eens kijkt naar het voorzieningenniveau in dit land wat we met z'n allen toch graag in stand houden... natuurlijk kun je over sommige dingen discussiëren, maar als een paal boven water staat dat in de US enorm veel meer armoede is dan bij ons.

Over de internationale benzineprijzen in Europa, kijk eens bv op http://www.goedkooptanken.nu/brands...jzen/europa.php

Nederland is wel wat duur qua brandstofprijs, maar heel erg veel verschil maakt het niet.
Nou is het in Nederland zo dat de 'adviesprijs' en de werkelijke prijs bij pompen die niet langs de snelweg staan wel enorm kan schelen. Ik weet niet of dat in de andere landen ook zo veel verschil maakt.


Jens
Reply With Quote
  #305  
Old 27-10-2010, 08:43
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik bedoel niet korten op voorzieningen (ik ben geen politieker)... Maar met 5 man op z'n elfendertigst een lamp in een lantaarnpaal verwisselen, dat soort dingen (is maar een voorbeeld). Er wordt veel geld over de balk gesmeten hoor

Ow, en die tankstations naast de snelweg MOETEN een extra bedrag per liter aan de overheid betalen, dus ze kunnen niet eens goedkoper worden. (ik geloof dat het 7 cent was). Daarnaast is de lokatie natuurlijk erg duur (overheid).
Reply With Quote
  #306  
Old 27-10-2010, 08:52
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Maar dan vraag ik me af , in Duitsland zit de WB al in de kost prijs van de brandstof . en daar is het (nu nog ) goedkoper dan hier ....

zou Duitsland mee gaan ...denk dat er daar meer weerstand is dan hier
en over Frankrijk maar te zwijgen
Reply With Quote
  #307  
Old 27-10-2010, 10:41
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Quote:
Originally Posted by Alberto
Maar dan vraag ik me af , in Duitsland zit de WB al in de kost prijs van de brandstof . en daar is het (nu nog ) goedkoper dan hier ....

zou Duitsland mee gaan ...denk dat er daar meer weerstand is dan hier
en over Frankrijk maar te zwijgen


Vraag jij maar eens aan een Duitser wat die aan belasting betaalt als er niet een heel recente euro-norm op die auto hangt.
Voor wat info: wikipedia

Er is een reden waarom de iets oudere vette bakken met dikke blokken in Dld èrg goedkoop zijn tweedehands.


Jens
Reply With Quote
  #308  
Old 27-10-2010, 17:45
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Zeend
Mellyville, als je eens kijkt naar het voorzieningenniveau in dit land wat we met z'n allen toch graag in stand houden... natuurlijk kun je over sommige dingen discussiëren, maar als een paal boven water staat dat in de US enorm veel meer armoede is dan bij ons.


Kijk eens naar het immigratiebeleid in de VS. Mexicanen worden daar keihard aangepakt en geweerd. En weiger je je aan te passen, vlieg je d'r net zo goed weer uit.

Hier wordt alles en iedereen toegelaten, en 90% van die lui voeren voor de kloten niks uit. En die 10% van de buitenlanders die wel willen, die moeten lijden onder die grote groep luie donders.

Nou is het misschien erg makkelijk om alles af te schuiven op de immigranten, maar verdomme zet ze dan aan 't werk! Laat ze integreren en meewerken aan een betere toekomst voor 't land waar ze VRIJWILLIG naartoe zijn gekomen! D'r zijn genoeg andere landen waar ze heen kunnen gaan, en als alles dan zoveel beter is in je thuisland, pak je teringzooi dan bij elkaar en flikker op! Maar ga niet hier lopen jammeren dat je het zo slecht hebt, terwijl je wel elke maand je smerige poten komt ophouden bij de uitkeringsinstantie voor jou en je gezin dat nog in het thuisland zit zogenoemd. En ik val nou echt geen mensen aan die niet KUNNEN werken. Daarvoor is dit juist een verzorgingsstaat. Het gaat me puur om de mensen die niet WILLEN werken. Die klauwen belastinggeld kosten en daarnaast zwart lekker bijverdienen om hun Mercedes met importkenteken te rijden.

Daar valt zo vreselijk veel op te sparen!! Maar als de uitgaven groter zijn dan de inkomsten, komt het bij Den Haag nooit eens in die stomme kop op om de uitgaven te verkleinen, ze gaan gewoon de inkomsten nog verder opdrijven.

D'r wordt telkens op de verkeerde dingen bezuinigd (gezondheidszorg en onderwijs) en op heel veel verkeerde punten veel te veel geld uitgegeven (kijk naar de miljarden die uitgegeven zijn aan die domme straaljagers voor 't leger).

En dit is geen afdwalen, dit is gewoon dingen met elkaar in verband brengen. Wordt eens tijd dat ze daar in Den Haag lui neerzetten die wel eens nadenken voor ze wat doen. Prijzen gaan overal omhoog (brandstof, ziekenfonds, etc.) en de staatskas wordt maar leger en leger... zou je toch denken dat ze er vroeg of laat achter komen dat er ergens geld weglekt ofzo...

De brandstofprijzen zijn de laatste jaren wel genoeg omhoog gedreven (onder het mom van "alles voor het milieu" of "filebestrijdende maatregelen"). Het heeft niet geholpen, hoppa, over de andere boeg!!!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #309  
Old 27-10-2010, 17:51
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Alberto
Maar dan vraag ik me af , in Duitsland zit de WB al in de kost prijs van de brandstof . en daar is het (nu nog ) goedkoper dan hier ....

zou Duitsland mee gaan ...denk dat er daar meer weerstand is dan hier
en over Frankrijk maar te zwijgen


Elk land heeft z'n grensstreken.

Als Nederland dit alleen gaat doen, gaat iedereen in Duitsland en België tanken.

Als Duitsland en België meedoen, gaan alle Duitsers en Belgen, en sommige Nederlanders, in Luxemburg, Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken etc tanken.

Als die landen ook nog meedoen, gaan de inwoners van die landen net zo goed de grens over.

Dit werkt gewoon niet, klaar. Ga toch godverdomme eens leren te sparen en verstandig uit te geven. D'r zitten alleen maar van die bejaarde fossielen in Den Haag, maar ze kopen als een klein kind dat net zakgeld heeft gekregen alles wat los en vast zit, en vinden het dan raar dat halverwege het financiële jaar de spaarpot alweer leeg is!

Dan maar weer hier en daar wat procenten belasting d'r op gooien!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum