Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
  #701  
Old 20-05-2013, 14:00
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Behoorlijk verhit hier, ga me er voorzichtig toch maar aan wagen:

Wat mij betreft zijn er 2kanten aan dit verhaal:
Ten eerste is het deels (echt maar gedeeltelijk) terecht dat ze geen uitzondering maken voor hobbyisten, ik heb zelf een hobby auto, helaas is deze van '90 en mag ik elk jaar €304,- neertikken (ik ben student, die €25,- per maand is significant veel voor mij) om er vervolgens een bescheiden 5k aan kilometers mee te maken, maar toch gebruik ik mijn auto puur voor het plezier en om zo af en toe naar school te gaan als het OV zich van zijn "beste" kant laat zien.
Het is voor mij dus ook hobby maar als ze in Den Haag uitzonderingen moeten gaan maken voor alle hobby auto's heeft ineens idereen in Nederland een nieuwe hobby en dan komt dat gat van 28 miljoen al helemaal niet dicht...

Maar het is uiteraard niet gegrond dat ze vanwege de mensen die lak hebben aan de voorwaarde van de regeling (volgens mij mag je niet meer dan 7.5k km per jaar maken met een oldtimer, toch?) de complete regeling schrappen.
De auto's die 25jaar en ouder zijn hebben al die jaren tot ze wegenbelasting-vrij werden belastinggeld opgebracht, nu willen ze die oude beestjes opnieuw gaan melken en ze krijgen een "goede reden" door de mensen die teveel met oude auto's rijden, dit bewijst alleen maar dat ze geen goede, duurzame ideeën meer hebben om de economie weer gezond te krijgen, want dit klinkt in mijn oren gewoon belachelijk
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92
Reply With Quote
  #702  
Old 20-05-2013, 14:19
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Lesley
Het wijzen in het algemeen dat bv de benzen veroorzakers zijn van de nieuwe maatregel.


Oh, en de gasboten zijn zeker van linkse "verbeter-de-wereld/begin-bij-jezelf" millieufreaks.
Nooit echt goed begrepen... ze bouwen wel voor dik 2000,- á 2500,- een dure lpg installatie in, maar rijden er 'slecht' 3000km per jaar in
(was dan lekker op benzine blijven rijden denk ik dan)
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #703  
Old 20-05-2013, 14:54
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Quote:
Originally Posted by T3 fan
Nou dan heb je waarschijnlijk alleen de laatste berichten maar gelezen

Ja dat klopt, vandaar mijn openingszin..

Quote:
Originally Posted by T3 fan
want als ik die 304 per jaar zou moeten betalen zou je mij niet horen (ik zou het niet leuk vinden maar ik zou niet klagen)Deze auto gaat meer dan jou 304 euro per kwartaal kosten en dat vind ik schandalig

Dat is het ook, maar ik las een paar berichten terug iets over het vrijpleiten van hobbyisten en dat is simpelweg ook onmogelijk.

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
dit bewijst alleen maar dat ze geen goede, duurzame ideeën meer hebben om de economie weer gezond te krijgen, want dit klinkt in mijn oren gewoon belachelijk

Dat dus, het is een idioot plan waar veel mensen de dupe van zijn, maar om ff terug te komen op wat er nu ook al een paar posts wordt gezegd; mensen gaan aanwijzen (en dan helemaal hier op het forum) heeft geen nut, het heeft weinig zin om te zeggen, "oh jij hebt een oude benz op diesel, door jou moet ik ook wb gaan betalen", of "oh jij rijdt op lpg, door jou moet ik ook wb gaan betalen".
Ik ken zelf iemand met zo'n diesel benz maar die rijdt er niet een halve ton per jaar mee, volgens mij nog geen eens een goede 2k.

De veroorzakers, als die al in niet-regerend-Nederland te vinden zijn, zijn alle mensen die te veel km's met olditmers maken, diesel, lpg of benzine, maakt niet uit, omdat er te veel misbruik van de toch wel coulante regeling is gemaakt schieten ze nu inderdaad door, door alles en iedereen met wegenbelasting op te schepen, ook eigenaren van auto's die al meer dan 25 jaar een hoop wegenbelasting hebben opgeleverd.
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92
Reply With Quote
  #704  
Old 20-05-2013, 15:23
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

toch moet ik stiekum wel een beetje lachen af en toe...
er zit ondanks het feit dat gasten met een mooi Golfje 1 diesel (83er GTD.ofzo)of een diesel Busje een Amerikaan op LPG jonger dan 40 oid er zwaar de sjaak mee zijn
toch nog wel WAT vooruitgang in
hier in Roosendaal stikt het echt van de Marokanen en turken etc die met een W201/124 rondrijden met zo'n nieuw kenteken erop...
werkelijk in elke straat in de 'mindere' wijken staan er minimaal 2..de meeste soms allerlei verschillende rotzooi erop geschroefd ,deuren motorkappen ..die faceliftbumpers en deurbeplating vanaf bj '88..etc de meeste ook echt in verre staat van ontbinding
(vraag me af hoe ze dat ooit door de RDWkeur hebben gekregen)...
die rommel gaat straks gewoon naar de stort...NO WAY dat ze daar belasting voor gaan betalen....
het beetje onvermijdelijk onderhoud en diesel wat zo'n hok nou kost betalen ze nu toch van het kindgebonden budget wat ze krijgen (kinderen krijgen toch niks) van de overheid...dat is straks niet genoeg meer...
nou alleen nog die gasten die met verkapte 'lease' AMG's en ///M's en exportplaten rondrijden aanpakken ...oh shit..dat mag ik niet zeggen
nou vooruit dan, nog zo'n geintje ,die Polen ,Bulgaren,Roemenen hierzo...Kopen hier een nederlandse auto....voeren hem uit (+rest BPM)..zetten hem thuis op kenteken...en rijden hier fijn rond....0 wegentaxs...en verzekering?...ik hoop het...
wat ik wil zeggen...uiteindelijk worden sommige weer wel aangepakt ,nu met de nieuwe MRB regels...MAAAR we zijn er nog lang niet...
'we' hebben nog wat geld weggegeven aan belastingtoeslagen aan het oostblok...en Brussel eist nog meer geld van ons..
het nieuws is niet anders dan fraude met toeslagen zus..fraude met declaraties zo...begrotingstekort daarzo...een zooi met Fyra treinen die nooit zullen rijden..(ook een foutje),fraude in de bouw,onderlinge prijsafspraken bij telecomproviders etc etc..
nederland trekt opnieuw uwe portemonne in den jare 2014..
mischien als we eens zouden 'Nivelleren' ?..de hogere salarissen ietsje korten??..bonussen niet meer toelaten bij topmensen van (verlieslijdende) bedrijven

Oeps..nee dat kan niet ...is niet 'gewenst' of 'handig'...
dan iedereen maar een kenteken op zijn fiets..zou een mogelijkheid zijn ..als je geen auto meer kunt betalen dan maar een fiets...met kentekenplaat..1 keer per jaar een APK keuring erop,verzekering erop,..en verzekering die duurder is in de Randstad vanwege hoge diefstalgevoeligheid..
maar plukken zullen ze je...Weekers zit volgend jaar met nog meer geld te weinig...let maar op...
Reply With Quote
  #705  
Old 20-05-2013, 15:58
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

edit: nevrmind, niks voegt nog iets toe...
Reply With Quote
  #706  
Old 20-05-2013, 16:10
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Even een mail sturen naar NEEtegenMRB@live.nl


Reply With Quote
  #707  
Old 20-05-2013, 16:28
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Alberto
, maar tijd voor actie



Al is er dan wel het probleem dat al die "vieze stinkdiesels" bij elkaar niet zo'n goede beurt zullen maken

Dus beter geen actie voeren met de betreffende auto's zelf
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #708  
Old 20-05-2013, 18:55
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

dit gaat zo langzamer hand meer richting een ergernis topic
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #709  
Old 20-05-2013, 19:01
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
dit gaat zo langzamer hand meer richting een ergernis topic



Ja, en dat doen we ons zelf aan... Dat gebeurd niet in Den Haag.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #710  
Old 20-05-2013, 19:07
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
dit gaat zo langzamer hand meer richting een ergernis topic


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #711  
Old 21-05-2013, 09:30
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,015
Default

Zit hier nou nog geen slot op, joh. Het niveau daalt nu wel heel erg ver.
Zo ben je een vriendenclub met een warm hart voor Volkswagen, zo sla je elkaar de hersens in om niks. Diep triest.

Maar wel tekenend voor de ontwikkeling van de maatschappij. Of beter gezegd, de degeneratie van de maatschappij. Ikke, ikke, ikke, en de rest kan de tering genieten.
Goed zo hoor. Als of jullie de enige zijn waar het slecht gaat. En dan ook nog tegen elkaar op gaan bieden wie het slechter heeft. En daarbij vergeten dat iedereen met een klassieker hierdoor word getroffen.

We weten allemaal wat hier de oorzaak van is. Niet die liefhebbers die dagelijks in hun hobby willen rijden. Maar alle misbruikers die in nagenoeg afgekeurde barrels rond tuffen. Dat die misbruikers 9 van de 10 keer van origine niet uit NL komen, is ook algemeen bekend. En dat die zelfde misbruikers ook al op andere manieren op onze zak teren behoefd ook geen nadere uitleg.

Dus, als jullie zo graag de grote jongen willen uithangen door elkaar van van alles te betichten, bundel die frustratie dan en leef je uit op die groep waar we die onzin aan te danken hebben, de politiek. Maar ga hier vooral niet naar elkaar wijzen. Er is al te veel verdeeldheid in onze NL samenleving.

Gr. Ed
__________________
-'18 Polo 1.0 TSI 115 pk DSG Highline

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!
Reply With Quote
  #712  
Old 21-05-2013, 09:42
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by JettaPowerrr
Zit hier nou nog geen slot op, joh. Het niveau daalt nu wel heel erg ver.
Zo ben je een vriendenclub met een warm hart voor Volkswagen, zo sla je elkaar de hersens in om niks. Diep triest.

Maar wel tekenend voor de ontwikkeling van de maatschappij. Of beter gezegd, de degeneratie van de maatschappij. Ikke, ikke, ikke, en de rest kan de tering genieten.
Goed zo hoor. Als of jullie de enige zijn waar het slecht gaat. En dan ook nog tegen elkaar op gaan bieden wie het slechter heeft. En daarbij vergeten dat iedereen met een klassieker hierdoor word getroffen.

We weten allemaal wat hier de oorzaak van is. Niet die liefhebbers die dagelijks in hun hobby willen rijden. Maar alle misbruikers die in nagenoeg afgekeurde barrels rond tuffen. Dat die misbruikers 9 van de 10 keer van origine niet uit NL komen, is ook algemeen bekend. En dat die zelfde misbruikers ook al op andere manieren op onze zak teren behoefd ook geen nadere uitleg.

Dus, als jullie zo graag de grote jongen willen uithangen door elkaar van van alles te betichten, bundel die frustratie dan en leef je uit op die groep waar we die onzin aan te danken hebben, de politiek. Maar ga hier vooral niet naar elkaar wijzen. Er is al te veel verdeeldheid in onze NL samenleving.

Gr. Ed

je hebt gelijk sorry
ik edoel er alleen maar mee te zeggen dat sommige mensen ook eens moeten accepteren dat iets zo is en niet zo lang door moeten jengellen over iets , dan dan word je in eens persoonlijk aangevallen op je nieveau beetje jammer
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #713  
Old 21-05-2013, 10:00
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,015
Default

Waar 2 vechten hebben 2 schuld. Ik ga geen partij trekken in jullie discussie. Ik wil alleen even een punt maken, dat we samen sterker zijn. Want verdeeldheid ziet de politiek het liefst, dat mag toch bekend zijn.

En ja, je hebt voor een deel gelijk als je zegt dat we bepaalde zaken dienen te accepteren, ook al zou het onder protest zijn.
Echter is het wel zo, dat wij als burgers ook ergens een streep moeten trekken, anders blijven ze bezig. We hebben immers al behoorlijk veel moeten slikken van Den Haag. Ergens moet het gewoon een keer ophouden.

Gr. Ed
__________________
-'18 Polo 1.0 TSI 115 pk DSG Highline

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!
Reply With Quote
  #714  
Old 21-05-2013, 13:59
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by T3 fan
[..] mongool [..] achterlijke inteelt boer die je bent

Effe dimmen, joh! Grrr....
Reply With Quote
  #715  
Old 21-05-2013, 14:41
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Quote:
Originally Posted by JettaPowerrr
Zit hier nou nog geen slot op, joh. Het niveau daalt nu wel heel erg ver.
Zo ben je een vriendenclub met een warm hart voor Volkswagen, zo sla je elkaar de hersens in om niks. Diep triest.

Maar wel tekenend voor de ontwikkeling van de maatschappij. Of beter gezegd, de degeneratie van de maatschappij. Ikke, ikke, ikke, en de rest kan de tering genieten.
Goed zo hoor. Als of jullie de enige zijn waar het slecht gaat. En dan ook nog tegen elkaar op gaan bieden wie het slechter heeft. En daarbij vergeten dat iedereen met een klassieker hierdoor word getroffen.

We weten allemaal wat hier de oorzaak van is. Niet die liefhebbers die dagelijks in hun hobby willen rijden. Maar alle misbruikers die in nagenoeg afgekeurde barrels rond tuffen. Dat die misbruikers 9 van de 10 keer van origine niet uit NL komen, is ook algemeen bekend. En dat die zelfde misbruikers ook al op andere manieren op onze zak teren behoefd ook geen nadere uitleg.

Dus, als jullie zo graag de grote jongen willen uithangen door elkaar van van alles te betichten, bundel die frustratie dan en leef je uit op die groep waar we die onzin aan te danken hebben, de politiek. Maar ga hier vooral niet naar elkaar wijzen. Er is al te veel verdeeldheid in onze NL samenleving.

Gr. Ed

+1,

Dit was een TOPic met inhoud, jammergenoeg is er door sommigen een "f5-en met popcorn" van gemaakt.
Ik zeg gummen en ontopic of slotje, dit is beneden standaard
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #716  
Old 21-05-2013, 14:45
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

ik gum zelf wel even , als de anderen dat dan ook even doen
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #717  
Old 21-05-2013, 15:26
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by Lesley
Ga mij nu distantiëren van dit mrb topic!

2x
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #718  
Old 21-05-2013, 16:00
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Kunnen mijn quote's ook verwijderd worden, heb alles al weggehaald!
Reply With Quote
  #719  
Old 21-05-2013, 16:12
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Zo...deze gaat op slot. Voor de mensen die tóch door willen gaan met mekkeren over hoe slecht we het hier toch hebben in Nederland:

KLIK HIER!
Reply With Quote
  #720  
Old 21-05-2013, 20:26
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Erg jammer dat dit topic zo uit de hand heeft moeten lopen.
Verschil van mening is prima maar naar ons inzien zijn er in deze thread een aantal omgangsvormen met voeten getreden.
De betrokkenen hebben hier een PM over ontvangen.
Discussie is prima maar wel met respect naar anderen, binnen en buiten deze thread.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
Closed Thread



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum