Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-03-2018, 11:45
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default Audi S3 Bilstein PSS9, spacers nodig?

Na wat speurwerk en revieuws sta ik op het punt om een Bilstein B16 PSS9 schroefset aan te schaffen voor mijn S3 8L

Nu blijkt het zo te zijn dat het voor kan komen dat wanneer je op originele wielen rijd je spacers nodig zou kunnen hebben om het (ik neem aan voor) passend te krijgen.

Nu rijd ik niet op originele wielen (7,5J et32) maar op 18 inch RS4 B5 wielen afkomstig van een TT (8J et33) nu ik nog op mijn winterwielen rijd wat dus wel de originele wielen zijn van 7,5J breed kan ik 2 vingertoppen tussen band en veerpoot steken ongeveer 1 inch dus.

Nu is het het geval dat de bandenmaat op de 8J even breed is dus die zal iets meer getrokken liggen wat al wat verschil maakt. Maar daarintegen komt hij ook verder naar binnen dus nu al dichter tegen de veerpoot aan.

Ik heb geen idee of de veerpoot van de Bilstein set dezelfde dikte heeft en op dezelfde plek zal zitten als de originele. Omdat vaak de veren bij een schroefset langer zijn denk ik dat de schotel misschien ook nog wel iets naar beneden zou komen.. of terwijl de enige manier hoe ik hierachter kom is proberen. Maar aangezien het een schroefset van dik 1500 euro is is dat wel een risico wat ik neem.

Toen ik de auto kocht zaten er voor losse spacers tussen van 8mm en dat trilde als een gek dus ik ben een beetje huiverig voor spacers aan de voorkant. In principe zou ik een mm of 5 wel kwijt kunnen maar als ik echt fijne spacers wil (dus waar je eerst met bouten de spacer op de naaf schroeft en dan het wiel op de spacer) begint dat bij 15mm. Dit kan ik voor niet kwijt.

Iemand ervaring met een billstein PSS9 onder een S3 8L/Leon/TT 8N/ Golf 4 R32 of 4motion?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #2  
Old 25-08-2023, 11:55
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Dat met de spacers weet ik niet met bilstein, maar heb een B9? hoogte hardheid etc set onder mijn golf 2 gemonteerd.
Daar kwam ik er al snel achter dat je maar een paar cm kunt verlagen tov origineel, echt een teleurstelling. Voor de rest wel heel mooi spul.
Maar na heel veel gezeik bij hun uiteindelijk veren bij INTRAX gekocht en nu op de juiste hoogte af kunnen stellen. Wat een super service daar zeg!
Ik koop dus nooooooit weer een Bilstein product voor ca € 1800,- omdat dat kwaliteit is.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum