Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-03-2008, 01:13
Niettevragen Niettevragen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 31
Default Hoe een aluminum chocomeldop de dag(of nacht kan redden)...

Ik heb een jetta uit 1990 cl 1.6. Er zijn veel er aan gedaan(apk 250euro) (grote buurt 315euro) (verzekering 560euro) (wegenbelasting 225euro) om te mogen/kunnen rijden. Ik probeer de kosten laag te houden (het lukt gewoon niet maar goed) dus ik rijd nu bijna 2 maanden met gat in de middendemper, en een stoterende motor. NU ! komt iets nieuws...mijn koelvloeistofpomp is kapot dus ik hoef geen water in te doen want hij gaat meteen de straat op..letterlijk....
Vanavond, na een verjaardasfeestje stapte ik mijn auto in, draai ik de sleutel maar de motor staart niet... oh nee he... probeer ik een paar keer maar hij wil niet starten. Meteen wist ik dat dit een oorzaak was van de bougieskabels. Die zijn namelijk verantwoordelijk voor mijn stoterende motor(geen geld=geen nieuwe kabels...) maar ik moet WEL naar huis dus moet ik een oplossing vinden. Eigenlijk, één van die kabels doet geen goede contact met de bougie dus ik moet iets doen zodat ze WEL contact maken maar wat ?....
Weet je wat? ik kan de aluminum chocomeldopie gebruiken om in de pijpie van de kabel te stoppen en misschien dán gaat ie het wel doen...weet je wat? het is gelukt en ik kwam veilig thuis....
Maandag breng ik de auto naar de garage en hopelijk worden de pomp en de bougiekabels vernieuwd en dan kan ik (even) met rust mijn jetta rijden....
__________________
Opel Kadett D 1983 1.0 (verleden)
VW Jetta 2 CL 1990 1.6 (heden)
Reply With Quote
  #2  
Old 29-03-2008, 01:30
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,250
Default

Kijk dat zijn de manier waarop je dat doet...

Trouwens als je het nog goedkoper wilt doen moet je uiteraard zelf aan je wagen sleutelen (grote beurt/bougiekabels etc). Scheelt je enorme bedragen aan uurloon van de garage
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people
Reply With Quote
  #3  
Old 29-03-2008, 07:33
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Uurloon is inderdaad altijd een enorme kostenpost. Een garagerekening van 500 euro is een flink bedrag, maar met wat doe-het-zelven en creatief onderdelenshoppen (van forum of sloophalen) kun je echt enorm veel besparen.

Aan oudere VW's kun je veel zelf doen als je niet bang bent voor vieze handen, en het forum staat je altijd bij met wijze raad.

Jens
Reply With Quote
  #4  
Old 29-03-2008, 09:46
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default


en als je zo creatief bent met chocomeldopjes kan je waarschijnlijk best moertjes en boutjes los en vast draaien. Koop een goed werkplaatshandboek en ga lekker zelf aan de slag, er is maar weinig aan een Jetta wat je niet zelf kan doen met een doppenset, steeksleutels en schroevendraaiers.
Reply With Quote
  #5  
Old 29-03-2008, 12:50
Niettevragen Niettevragen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 31
Default

ja heren ik weet het...het probleem is dat ik geen "eigen" plek of garage heb om aan mijn jetta te gaan sleutelen... Ik heb wel de Haynes reperatie boek op pdf maar zoals ik al heb gezegt geen eigen garage...
Ik ben niet bang voor vieze handen(dat ik juist waar je plezier heb) als het mogelijk zou zijn om ergens bij een monteur voor 1 dag in de week als vrijwilliger te werken(en daardoor autos leren repareren) zou ik het heel graag doen. Maar ja, misschien gaat het ooit wel gebeuren.
Vroeger had ik een opel kadett 1.0 van 1983 maar toen die tijd woonde ik nog in Griekenland en ik had een eigen garage dus ging ik bijna nooit naar auto bedrijven.
Bedankt voor jullie reacties en ik zal een van deze dagen fotos van mijn jetta maken en mezelf voorstellen want dat heb ik nog niet gedaan...
__________________
Opel Kadett D 1983 1.0 (verleden)
VW Jetta 2 CL 1990 1.6 (heden)
Reply With Quote
  #6  
Old 29-03-2008, 16:20
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by Niettevragen
ja heren ik weet het...het probleem is dat ik geen "eigen" plek of garage heb om aan mijn jetta te gaan sleutelen... Ik heb wel de Haynes reperatie boek op pdf maar zoals ik al heb gezegt geen eigen garage...
Ik ben niet bang voor vieze handen(dat ik juist waar je plezier heb) als het mogelijk zou zijn om ergens bij een monteur voor 1 dag in de week als vrijwilliger te werken(en daardoor autos leren repareren) zou ik het heel graag doen. Maar ja, misschien gaat het ooit wel gebeuren.
Vroeger had ik een opel kadett 1.0 van 1983 maar toen die tijd woonde ik nog in Griekenland en ik had een eigen garage dus ging ik bijna nooit naar auto bedrijven.
Bedankt voor jullie reacties en ik zal een van deze dagen fotos van mijn jetta maken en mezelf voorstellen want dat heb ik nog niet gedaan...


Maar als jij goed Grieks eten kunt klaar maken....mag je wel een tijdje bij mij in de garage leven hoor.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #7  
Old 29-03-2008, 16:52
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,250
Default

Ach ik doe het meeste ook gewoon op de oprit hoor....

En het gebrek aan brug lossen we ook creatief op:


__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people
Reply With Quote
  #8  
Old 29-03-2008, 16:59
sdi-tje's Avatar
sdi-tje sdi-tje is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,017
Default

ja is ook een optie

maar niet iedereen heeft een heftruck
__________________
sa ist en net oars
Reply With Quote
  #9  
Old 30-03-2008, 00:29
Niettevragen Niettevragen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 31
Default

Hahahaha ! geweldig die heftruck zeg ! ik heb één keer de stoep (stoepen in Griekenland kunnen even groot als een muurtje zijn) gebruikt om onder mijn auto te kunnen kijken...
__________________
Opel Kadett D 1983 1.0 (verleden)
VW Jetta 2 CL 1990 1.6 (heden)
Reply With Quote
  #10  
Old 30-03-2008, 00:34
Niettevragen Niettevragen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 31
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Maar als jij goed Grieks eten kunt klaar maken....mag je wel een tijdje bij mij in de garage leven hoor.


Ha ! ik kan niet alleen goed Grieks eten klaat maken, maar UITSTEKEND ! Groetjes aan Friesland ! trouwens....jullie hebben mooie dames daar boven...
__________________
Opel Kadett D 1983 1.0 (verleden)
VW Jetta 2 CL 1990 1.6 (heden)
Reply With Quote
  #11  
Old 06-04-2008, 21:31
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,250
Default

Quote:
Originally Posted by Niettevragen
Hahahaha ! geweldig die heftruck zeg ! ik heb één keer de stoep (stoepen in Griekenland kunnen even groot als een muurtje zijn) gebruikt om onder mijn auto te kunnen kijken...


met verlaagde bakken gaat dat niet meer
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people
Reply With Quote
  #12  
Old 09-04-2008, 07:32
Mr_LSD Mr_LSD is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 219
Send a message via AIM to Mr_LSD Send a message via MSN to Mr_LSD Send a message via Yahoo to Mr_LSD
Default

Quote:
Originally Posted by Niettevragen
Ha ! ik kan niet alleen goed Grieks eten klaat maken, maar UITSTEKEND ! Groetjes aan Friesland ! trouwens....jullie hebben mooie dames daar boven...


Fuckin hell, ben jij blind of zo? haha geintje... maarre dat klinkt meer of dat die auto niet zo heel best meer is... als alles zon beetje al kapot is...
__________________
DCI, because its family.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum