Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-05-2017, 20:08
Bart2 Bart2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 11
Default Ap schokdemper

Vandaag naar de keuring geweest en rode kaart ivm voorvering. Te groot verschil links tegen rechts. Thuis gekomen en eerst bandendruk nagezien, links en rechts hetzelfde.Als ik de vering "test" door het indrukken, gaat het rechts hard, links veert hij bijna zoals originele dempers. Linker demper stuk? Het betreft hier een schroefset van AP, een zestal jaar onder de auto,maar niet veel kilometers.
Nu is de vraag, kan ik deze nieuw bestellen alleen voor de voorkant? Of moet ik een volledig nieuwe set kopen?
Reply With Quote
  #2  
Old 29-05-2017, 20:25
Quartz Quartz is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 131
Default

beste even een officiële AP of KW dealer contacteren. andere verkooppunten verkopen meestal enkel sets. succes
Reply With Quote
  #3  
Old 30-05-2017, 07:27
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

je kan het probleem hebben dat je de 'kapotte' poot hersteld, maar dat de nieuwe toch weer teveel verschil geeft tov de goeie oude. en dan moet je alsnog wisselen.

ik heb zo gesukkeld met de originele ophanging. had een te groot verschil links-rechts. lees: links stuitterde van de baan en was volledig dood.
ik demonteer de poot en zie dat de topschotel helemaal doorgeroest was. AHA, dat is het probleem dacht ik. ff een topschotel gewisseld en naar de keuring.

afgekeurd wegens teveel verschil. had ik toch pech dat de demper stuk was. ik naar huis, demper eruit, en de andere erin waar ik de topschotel had afgehaald. dat was zeker een goeie. terug naar de keuring en weer afgekeurd. verschil te groot en rechts deed nu niks.
ik zei tegen de keurder: dat kan niet, ik ben hier al 2keer geweest en rechts werkte goed, en nu ineens is rechts slecht. ze hebben die nog eens getest en toen was alles in orde. ik heb voor de zekerheid toch 2 nieuwe dempers gestoken achteraan. ondertussen zo tevreden dat ik de 2 voorste ook al eens vervangen heb. dat ding plakt aan de weg als een kart nu.

de oude dempers waren gewoon allen versleten, maar zolang ze gelijk 'versleten' zijn is de kans dat je afgekeurd wordt heel klein.
ik zou ze zowieso alle 2 vooraan vervangen, minstens. dat moet wel te vinden zijn
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #4  
Old 30-05-2017, 14:54
Roaler's Avatar
Roaler Roaler is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2017
Posts: 37
Default

Heb vandaag mijn setje gaan bestellen van AP en je kan alles afzonderlijk van hen bestellen. hulpveer, hoofdveer en rubberen deeltjes bij voorbeeld.

Op alles staat een aparte nummer, even de nr opsnorren van defecte deel en is contact opnemen met je dealer.
__________________
MKI Cabrio
Reply With Quote
  #5  
Old 30-05-2017, 18:15
Bart2 Bart2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 11
Default

Vandaag gehoord bij een verdeler, en kan ze enkel ook bestellen, maar zoals iedereen zegt ga ik er toch 2 bestellen, is altijd het zekerste.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum