Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Onderstel; ophanging, vering, remmen, stabilisatoren, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-11-2017, 21:32
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default Problemen verlaging polo 6n2

Ik zat tot voor kort met een vaste verlaging op mijn polo 6n2. Met deze set kon ik niet laag genoeg en deze reed vooral véél te hard waardoor ik ben overgestapt op een schroefset. Afgelopen week gemonteerd en de auto lag op 6 cm van de grond. Voor mij perfect wat de hoogte betreft dus ik dacht enkel nog uitlijnen en klaar. Maar zodra ik de auto startte begon mijn uitlaat als een gek ergens tegen te kloppen. Toch beslist om een testrit te doen en als ik begon op te trekken ging het geluid weg. Ik dacht dat het over was maar het geluid kwam terug bij stationair draaien of als ik gewoon rustig rond reed. Ik heb de onderkant gecontroleerd maar daar was alles normaal en zat de uitlaat nergens tegen. Ook eens onder de motorkap gekeken of de uitlaat bocht ergens tegen zat en dit was ook niet het geval. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat mijn katalysator tegen de onderkant klopt maar dit kan ik niet zien.

Ik heb de schroefset vooraan bewust een 4 a 5 tal cm lager gedraaid dan achteraan dus dit is misschien de reden dat de uitlaat anders komt te liggen en dus tegen de bodem klopt? In ieder geval heb ik deze namiddag de voorkant gelijk gelegd met de achterkant en het kloppend geluid is verdwenen, tenzij ik in een put terecht kom. Ik zou de polo vooraan toch nog graag een cm lager willen leggen maar blijkbaar gaat dit dan niet lukken?
Reply With Quote
  #2  
Old 06-11-2017, 21:12
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

Ligt de uitlaat niet op de achteras?
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum