Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Karmann Ghia (typ 14 & 34)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-09-2010, 13:26
KG_72_Richard KG_72_Richard is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1
Default Karmann Ghia 1972 Kaphoes

Eindelijk ben ik in het bezit van een Karmann Ghia Cabriolet! En hij bevalt zo goed!

Oh ja, en nu al trotse bezitter van de KG '72 ben ik ook lid geworden van dit forum. Ik ben dus nieuw hier

Bij Paruzzi heb ik een afdekhoes voor de Cabriokap gekocht. Deze ga ik binnenkort met de bijgeleverde drukknopjes op de KG monteren. De schroefdrukkers die op de body geschroefd moeten worden zitten er al op. Het is dus een kwestie van passen en uitmeten.

Maar nu mijn vraag:
Zijn er nog tips en of handigheidjes om de afdekhoes passend te maken?

Ik wil beginnen op de hoeken van de kap. De afdekhoes hier ter plaatse tijdelijk vastzetten met klemmen. Dan de afdekhoes straktrekken naar voren toe en de gaatjes maken voor de drukkers die het dichtst bij de deuren zitten. Dan van beide kanten naar achteren toewerken. Is dit een handige methode?

Ben erg benieuwd naar jullie reacties
__________________
Cars:
Karmann Ghia Cabriolet 1972
Golf mk IV 1.6 - Ocean
Reply With Quote
  #2  
Old 24-09-2010, 20:38
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

Richard Welkom!
Ik heb in mijn boeken gekeken maar kon daar niks vinden over het monteren van de afdekhoes..
Jou methode van het eerst strak trekken en vast klemmen van de hoes lijkt mij een heel goed idee, ik had er niet gelijk gaatjes in gemaakt maar eerst markeren waar de gaatjes moeten komen, naar mijn idee heeft dat twee voordelen: het is nog niet definitief dus mocht het nodig zijn kun je het nog veranderen en als alles op de juiste plek zit kun je de hoes er afhalen en dan de gaatjes maken op deze manier haal je de spanning van de stof af wat niet alleen gemakkelijker werkt maar ook de kans van doorscheuren weghaald.

Ik ben benieuwd hoe je dit gaat doen en effe wat foto's posten he!

Johan.
__________________
"karmann ghia, a poor man's porsche"

Karmann ghia club Nederland
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum