Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-08-2015, 22:08
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default electrisch probleem jetta mk1

beste,wil hier toch mijn vraag stellen,kom er niet uit.
ik heb al een tijdje electronische problemen met mijn jetta mk1 ( 2h digifant 2 )
de auto liep enkel als ik een extra draad direct vanaf de plus op de bobine deed,hij had toen heel erg veel last van stotteren en inhouden,soms uitvallen.
nu is het probleem erger geworden en soms als ik de sleutel draai,de benzinepomp niet gaat lopen,en de startmotor enkel een 'klik' geeft,de auto start ook niet meer.het electrische blokje van de contactslot heb ik vandaag vervangen,maar het probleem blijft.
hoop dat iemand wat meer weet.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-08-2015, 22:13
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

De digifant houdt erg van goede massa. Alle punten goed aangesloten en gechecked?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 03-08-2015, 22:49
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default

zal er morgen eens naar kijken,voor zover ik weet zitten alle massadraden van de digifant kabelboom vast,en die van de bak naar chassis en dynamo naar chassis ook,moet wel zeggen dat de vorige eigenaar er een beetje een zooitje van gemaakt heeft kwa bedrading.de auto deed het in het begin ook zonder de extra draad op de bobine,totdat die een keer uitviel en niet meer te starten was,toen bleek de ecu kapot,die vervangen,en sinds dien heb ik er problemen mee
Reply With Quote
  #4  
Old 04-08-2015, 08:18
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

Denk dat je er niet verkeerd aan doe om je hele kabelboom eens na te lopen met het schema en een multimeter ernaast. Zeker aangezien je aangeeft dat de vorige eigenaar heeft lopen hobbyen
__________________
Barn find: Scirocco GT '78
Reply With Quote
  #5  
Old 04-08-2015, 08:32
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default

klopt,heb de motorkabelboom er al uit,en alle slecht gesoldeerde draden opnieuw gedaan voor de zekerheid,wil de kabelboom van de zekeringskast-blok er ook uit,enkel welke schema moet ik gebruiken ? die van de digifant of die van de jetta ? aangezien ze de kabelboom van de jetta op een of andere manier werkend hebben gemaakt met de digifant.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-08-2015, 08:36
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

zitter de relais voor de pomp en de ecu in de zekerings kast? of hebben ze die los buiten de kast gelaten?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 04-08-2015, 11:20
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default

De relais zitten inderdaad niet in de zekeringkast, deze zijn direct in de motorboom doorverbonden. Zou ook beter zijn die weer in de zekeringkast te doen.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-08-2015, 15:15
Manuelc96 Manuelc96 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 16
Default

goedemiddag,kabelboom is nu uit de auto,snap echter niks meer van de digifant boom hoe deze aangepast is,er zitten 2 relais in los in de kabelboom,een heeft nummer 53,de ander heeft geen nummer,van beide is er op 1 pin geen draad aangesloten ( misschien los gekomen met demonteren ) heeft iemand een duidelijk schema hoe ik deze weer terug in de zekeringskast kan plaatsen,kan eventueel ook fotos plaatsen van mijn kabelboom
groeten van manuel
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum