Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 31-10-2012, 13:36
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by Emiel
volgens mij ligt die site van de KNAC er uit...

DataWeb schrijft: "We hebben de site knac.nl moeten verplaatsen naar een ander IP-adres ivm de enorme aantal bezoekers. Waarschijnlijk staat het oude ip-adres nog in je computer of bij de ISP."

Even afwachten dus, het komt vanzelf weer goed.
Reply With Quote
  #102  
Old 31-10-2012, 16:11
oudewesselink oudewesselink is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 95
Default

3 regels..

ff invullen, en doorsturen naar je complete maillijst..

http://www.knac.nl/petitie/

gr,
leon
Reply With Quote
  #103  
Old 31-10-2012, 17:07
Golf1Fan's Avatar
Golf1Fan Golf1Fan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 335
Default

Ik zeg, je krijgt waarop je stemt!

PVDA= Pikken van de Automobilist, Partij van de Afbraak etc...

De mensen zijn kennelijk het kwartje van Kok vergeten etc..

We moeten maar met Poolse/Bulgaarse kentekenplaten gaan rijden

Heb de petitie natuurlijk ook getekend
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart
Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen
Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily'
Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily'

Last edited by Golf1Fan : 31-10-2012 at 18:48.
Reply With Quote
  #104  
Old 31-10-2012, 17:12
Jetta Fireandic's Avatar
Jetta Fireandic Jetta Fireandic is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default

Petitie ook getekend!

Wil liever geen 188,- euro per maand aan wegenbelasting gaan betalen voor m'n 35 jaar oude amerikaan.
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily''
Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby''

Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD)
Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD)
Reply With Quote
  #105  
Old 31-10-2012, 17:43
zippo123's Avatar
zippo123 zippo123 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 347
Default

Getekend...
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm
1983 Golf 1 1.1
2001 Golf 4 20vt AUM Daily
Reply With Quote
  #106  
Old 31-10-2012, 17:57
polobm's Avatar
polobm polobm is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 692
Default

Getekend
Reply With Quote
  #107  
Old 31-10-2012, 18:04
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Getekend !!
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #108  
Old 31-10-2012, 19:22
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by Emiel
Ik niet, volgens mij ligt die site van de KNAC er uit...

gisteravond lag hij er ook uit , is dus wel animo voor
Reply With Quote
  #109  
Old 31-10-2012, 21:08
variejantje's Avatar
variejantje variejantje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 433
Default

Ze hebben het telkens over Europa 1, hoe gaan die politieke wijsneuzen dit verkopen in Brussel dan??

Waarom niet op max km basis of op seizoensbasis oldtimers belastingvrij laten rijden, zo zuiver je de belasting ontduikers met hun 5 ton op de teller diesels die het hele jaar door vele km maken uit van de liefhebber die er in de zomermaanden er een rijdende hobby en relatief weinig km op na houdt en in de wintermaanden enkel sleutelt of zijn hobby in de stalling heeft staan.

Nou ja we wachten wel weer af, ik heb andere voorstellen uit het accoord gelezen en als die doorgaan blijft er helemaal geen cent over voor een hobby(auto) hoef ik me over bovenstaande weer niet druk te maken.

Last edited by variejantje : 31-10-2012 at 21:15.
Reply With Quote
  #110  
Old 31-10-2012, 21:42
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Quote:
Originally Posted by Zollie
Extra belasten of belastingontheffing opheffen? Dat is nog wel een nuanceverschil...

Ik ben ook wel voor de 30 jaar, en daar zijn we zoals het er nu voor staat naar op weg, ik zeg: niets meer aan doen! Daarbij, voor 'nieuwere' oldtimers blijft de brandstoftoeslag bestaan, dus belasting!


Ik vond de regeling die er nu aan zat te komen ook wel prima inderdaad, verhogen naar 30 jaar en diesel en lpg wel laten betalen.
Reply With Quote
  #111  
Old 31-10-2012, 22:13
Golf1Fan's Avatar
Golf1Fan Golf1Fan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 335
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Ik vond de regeling die er nu aan zat te komen ook wel prima inderdaad, verhogen naar 30 jaar en diesel en lpg wel laten betalen.


Dit is/was de verdienste van PVV kamerlid en oldtimereigenaar Roland van Vliet.
Aanvankelijk heeft hij getracht om de oude regeling van belastingvrijstelling voor voertuigen vanaf 25 jaar te handhaven, maar heeft toen een compromis moeten sluiten.


Ik heb hem net het volgende bericht gestuurd:

Geachte Heer Van Vliet, mij is vandaag het slechte nieuws ter ore gekomen dat miv 2014 er voor oldtimers motorrijtuigenbelasting betaald moet gaan worden Als eigenaar van een aantal oldtimers betreur ik dit natuurlijk ten zeerste. Ik en zeer veel mensen gebruiken hun old/youngtimers zuiver hobbymatig. Ik hoop van harte dat u nu ook weer in de bres zal springen voor de oldtimer-eigenaren. Ik zie dit regeerakkoord dan ook als een kaalplukakkoord.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Wordt vervolgd, hoop ik
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart
Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen
Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily'
Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily'
Reply With Quote
  #112  
Old 01-11-2012, 07:46
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default


Reply With Quote
  #113  
Old 01-11-2012, 08:58
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default

Lpg en diesel wel laten betalen klinkt ook wat krom. Ik snap het idee dat dan de dagelijkse diesel rijders dan vanzelf uitgefilterd worden. Maar ik denk dat ik niet de enige ben die vrolijker word van een mooie ouwe tikkende diesel dan bijvoorbeeld een zoveelste vr6 ombouw.

Dan word het een kwestie van het belasten van de eerste auto.
Reply With Quote
  #114  
Old 01-11-2012, 09:33
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Ze moeten gewoon de mrb via de brandstofprijzen pakken, ben je gelijk van dat getrut af dat al die Poolse, Bulgaarse, Slowaakse en alle andere vreemde (witte) kentekenplaten ook moeten betalen.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #115  
Old 01-11-2012, 09:43
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 841
Default

Waarom niet verplichte om oude auto's een katalysator in te bouwen. Die tijdens de APK nagekeken word/niet is verwijderd. om zo schoner te laten rijden. Of net als vroeger een dagkaart ofzo.

Ook erg tegenstrijdig oude auto's moeten wegenbelasting gaan betalen omdat ze vervuilend zijn. Maar de nieuwere en schoonste auto's 107,aygo,c1,Up,lupo,polo etc etc etc. Moeten ook weer gewoon wegenbelasting gaan betalen...... want ja, die auto'tjes slaan ook iets te goed aan! In elke straat zie je er minimaal 2 staan. Oldtimers daarintegen...

En nog iets denk dat ik met mijn golf diesel waar in nog geen 5000km per jaar mee rij niet zoveel fijnstof uitstoot als iemand met zijn lease BMW 330D,volvo etc etc. die met der tankpas met 130km voorbij komen stomen, en zo een ton per jaar rijden. goed recht natuurlijk maar moeten ze niet gaan pleiten voor schonere lucht.
Ik zou best me oude golf binnen laten staan en dagelijks met het OV( is voor mij gratis! al wordt dat ook afgeschaft in 2014 overigens.......) naar school gaan maar dat is ook een drama!!! dus ik ga lekker met de auto. en de fiets is net te ver (20km)


Is ook gewoon zoals zo vaak gezegd geldklopperij. Of die auto auto's nu hier in Nederland rond rijden of geexporteerd worden naar Afrika,Oost-europa. en daar gaan lopen vervuilen??
Wij als klein kikkerlandje kunnen nog zo schoon zijn en allemaal het licht uit en auto stil zetten. we kunnen nooit de vervuiling van China en Rusland compenseren.

Denk dat ik maar weer opzoek kan gaan naar andere hobby, het is dat ze de Brommers ook al de nek om gedraait hebben dat ik daar mee gestopt ben. Maar om nu nog een leuke resto projectje te beginnen gaat dan ook niet meer door. Kan het niet ophoesten om bijv. 100 euro per maand aan extra belasting te betalen voor een auto die alleen voor meetings/zomer ritjes gebuikt zou gaan worden. en telkens schorsen en weer verzekeren als het toevallig lekker weer is ofzo is ook geen optie natuurlijk.

Wat ik me wel afvraag of het nu weer gewoon de volle mep gaat worden of een aangepast tarief net zoals eerst de bedoeling was voor LPG en diesel.

uiteraad petitie getekend. Maar vrees met grote vrezen!!! is wel een democratie maar hoe hard er ook gedemonsteerd wordt als de overheid iets wil dan gaat het gewoon door hoor!!!

Last edited by jasonnl : 01-11-2012 at 09:45.
Reply With Quote
  #116  
Old 01-11-2012, 09:57
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by Area51
Ze moeten gewoon de mrb via de brandstofprijzen pakken, ben je gelijk van dat getrut af dat al die Poolse, Bulgaarse, Slowaakse en alle andere vreemde (witte) kentekenplaten ook moeten betalen.


presies , hele makkelijke oplossing , en brengt meer geld binnen dan ze denken

wegenbelasting er af , bij de prijs van de branstof op
en klaar ... ( rond de grens gebieden zal dat wel weer een opstootje geven van de pomphouders . maar goed kleinigheid houd je )

andere oplossing is nog , een kleine regel toevoegen aan het wetje belasting vrij rijden
auto moet 25 jaar of langer op NL KENTEKEN staan
import zal dan wel weer een klap krijgen
en het omkat gebeuren , leeft weer op
maar dat kan je weer indammen door een belasting vrij keuring bij het RDW
hebben die ook weer werk
Reply With Quote
  #117  
Old 01-11-2012, 10:28
Ronin's Avatar
Ronin Ronin is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2006
Posts: 817
Send a message via MSN to Ronin
Default

Gelet op de melding op het FEHAC, moeten we waarschijnlijk de volle mep weer gaan betalen.
http://www.fehac.nl/

Voor de overheid is het puur een bron van inkomsten, al denk ik persoonlijk dat het resultaat nog eens tegen kan vallen voor de overheid.

Als dit doorgaat overweeg ik toch om mijn daily diesel te schorsen en weer in de polo te rijden deze staat nu bijna stil namelijk.
Ik ben, net als vele anderen denk ik, gek op mijn oldtimer en rij hier wel dagelijks in.
Maar door deze maatregel is het voor mij financieel niet leuk meer en moet zelf geld bijleggen ten opzichte van de polo (in mijn geval dan , uiteraard hangt dit af van de kilometers en zal dit voor iedereen anders uitpakken)

Persoonlijk heb ik er helemaal geen bezwaar tegen om weer wegenbelasting te moeten betalen voor mijn oldtimer, omdat ik deze dagelijks gebruik, maar dit moet natuurlijk wel reëel en evenredig zijn. De volle mep moeten betalen kan voor mij niet uit omdat het een diesel betreft.

Daarnaast heb ik ook nog mijn restauratieproject, eveneens een golf diesel. Afhankelijk van beslissingen welke genomen zullen worden in Den Haag, zal ik mijn project ook moeten heroverwegen helaas, restaureren, ombouw naar benzine, of wellicht volledig afzien van het project.

Maar ben vast niet de enige die met deze onzekerheden rond loopt en wellicht overweegt auto's te schorsen, om te bouwen of zelf van de hand te doen.
__________________
Polo 9N Highline 1.4 16V
Reply With Quote
  #118  
Old 01-11-2012, 10:44
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Ronin
Ik ben, net als vele anderen denk ik, gek op mijn oldtimer en rij hier wel dagelijks in.


Dat heb ik ook, ik gebruik mijn spijlbus ook zoveel mogelijk, maar van de ruim 6000km die ik er per jaar (op Euro98)
mee rij wordt meer dan de helft van die km's niet in Nederland gereden.
Ik wil best bijdragen aan het onderhoud van 's lands wegen in de vorm van mrb, maar dan wel graag naar gebruik.
Die 3000km die ik er -in Nederland mee rij- wil ik best via de brandstofprijs mrb betalen, maar een heel jaar vol mrb
betalen gaat niet gebeuren, dan gaat de auto gewoon de schorsing in van eind oktober t/m eind Maart/begin April.
Nu heb ik nog één mogelijkheid om de bus -als er straks vol mrb voor betaald moet worden- op kampeerkenteken te
krijgen, dan betaald ik een kwartaal mrb en mag er dan een heel jaar mee rijden, maar ook aan die mogelijkheid zal
binnenkort wel een einde gaan komen

Ik vrees alleen wel voor de markt in oldtimers en oldtimeronderdelen, want laten we eerlijk zijn, met die markt betaal
ik nu -voor een groot gedeelte- ook mijn hobby-wagen-park.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #119  
Old 01-11-2012, 12:20
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Laten die prutsers in Den Haag eerst maar eens zorgen dat we niet binnen een half jaar weer bij de stembus staan. Als ik het nieuws mag geloven is het alweer chaos troef momenteel...
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #120  
Old 01-11-2012, 12:29
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by LRR
Laten die prutsers in Den Haag eerst maar eens zorgen dat we niet binnen een half jaar weer bij de stembus staan.


Juist wel !!
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
Closed Thread



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum