Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Spuitwerk, lakken en verfsystemen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-10-2015, 09:22
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 833
Default Zelf auto wrappen

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het wrappen van hun auto.

Ik heb het zelf een tijdje geleden voor de bumperset van m'n T3 geprobeerd en het viel eigenlijk best mee hoe lastig het was om te doen. De kleur was niet helemaal lekker dus uiteindelijk alles gespoten (met die kleine delen ook makkelijk zat) en verder nooit meer een groter stuk geprobeerd.
Nu sinds een paar weken een project T4 gekocht in donkerblauw metallic met wat deuken en prut die ik in elk geval dit jaar weer strak wil hebben en nu ben ik een beetje op zoek gegaan en qua prijs is dat folie echt wel goed te doen.

Ben niet echt op zoek naar een pimpin' tuner-look in mat groen maar zou het liefst een vergelijkbare of net iets grijzere kleur blauw metallic hebben en daar heeft 3M niet heel veel in. Amerikanen wrappen vaak met het merk Avery en die resultaten zien er ook prima uit maar heb met beide geen ervaring.
Ik wil m'n geld liever kwijt aan materiaal dan het iemand anders laten uitvoeren; heb ook een ruimte waar ik de bus droog en warm kan plakken.

Ben benieuwd wie zich eraan gewaagd heeft en hoe moeilijk het was en hoe goed het resultaat is.

Thanks!
Reply With Quote
  #2  
Old 16-10-2015, 17:14
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Een collega van mij heeft een wrap cursus gedaan en doet het er nu bij voor de hobby. Omdat hij het in zijn schuur doet(niet echt stofvrij) doet hij het paneel voor paneel. Ziet er echt goed uit. Hij gebruikt avery folie en qua kwaliteit volgens hem gelijk aan en zelfs beter te verwerken dan 3m. Volgens hem is dat wrappen met een goed potje geduld en secuur werk goed zelf te doen ook zonder cursus.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-10-2015, 10:20
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 833
Default

@VMJYI: Ja las er inderdaad het een en ander over en de aangegeven periode dat het folie goed blijft is bij Avery ook 12 jaar ipv. 7 bij 3M. Denk dat ik gewoon even een paar meter bestel en eens kijk hoe ver ik kom met de motorkap als daar het deukje uit is.
Dank voor je reactie!
Reply With Quote
  #4  
Old 17-10-2015, 12:45
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

En kijk even op marktplaats, daar was iemand in den haag die de folie verkocht voor minder dan de helft. Voor mivw ben ik daar nog folie gaan ophalen met die collega. Hij heeft niet zoveel kleuren, maar wel lekker goedkoop.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum