Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-12-2018, 20:38
Hardtosnap Hardtosnap is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 13
Default Powerrohr 16v Digifant II?

Dag iedereen,

Ik probeer al een tijdje mijn 16v op digifant II aan de praat te krijgen.
Nu is het volgende probleempje naar boven gekomen waar ik niet direct een oplossing voor vind.
De rubber aan de gasklep is gescheurd door slijtage dus hier zoek ik nu een vervangstuk voor.

Het liefste zou ik de hele rubberen lijn van luchtmassameter (die van een 8v) tot aan de gasklep willen vervangen. Toch vind ik hier niet direct een op maat gemaakte oplossing voor.
Ik vind wel vaak "powerrohr" terug, maar heb dus geen idee of die rubbers ook effectief de juiste bochten/rubbers hebben en overal gaan passen.

Iemand die dit probleempje ook heeft gehad en heeft kunnen oplossen?
Ik hoor het graag!
Reply With Quote
  #2  
Old 02-12-2018, 20:55
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Niet echt een antwoord op je vraag maar ik ben gewoon even aan het meedenken: Waarom niet gewoon origineel vervangdeel monteren? Die rubber heeft een speciale vorm, is niet gewoon een standaard rubber. Waarom wil je een powerrohr monteren? Het enigste wat het doet is het inlaatgeluid wat meer laten resoneren, je krijgt er geen vermogenwinst ofzo van (misschien zelfs verlies door minder optimale airflow).
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #3  
Old 02-12-2018, 22:25
Hardtosnap Hardtosnap is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Niet echt een antwoord op je vraag maar ik ben gewoon even aan het meedenken: Waarom niet gewoon origineel vervangdeel monteren? Die rubber heeft een speciale vorm, is niet gewoon een standaard rubber. Waarom wil je een powerrohr monteren? Het enigste wat het doet is het inlaatgeluid wat meer laten resoneren, je krijgt er geen vermogenwinst ofzo van (misschien zelfs verlies door minder optimale airflow).


alvast bedankt voor het meedenken.
De rubber bocht die bij mij gescheurd is, is uit productie en is niet meer te verkrijgen. Daarom ook deze post. Moest er een aftermarket onderdeel zijn alleen voor die bocht zou ik deze zeker gebruiken. Maar die vind ik dus niet.
Tweedehands ben ik hem wel tegengekomen, maar in welke staat?...

De powerrohr leek me interessant ALS hier rubbers bijzitten die ik kan gebruiken. Maar tot nu toe heb ik nog geen onderdeel gevonden waar ik met zekerheid van kan zeggen dat het zal passen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum