Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-12-2016, 12:06
marcoijpelaar's Avatar
marcoijpelaar marcoijpelaar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 118
Default A4 b5 airbaglampje brandt na jumpstart

Onlangs een audi a4 b5 1.8 20v aangeschaft. Deze had 2 jaar stilgestaan. Na wat onderhoud de wagen overgestart en zonder problemen naar huis gebracht. De accu was vervolgens leeg en ik moest de auto diezelfde dag voor apk aanbieden. Dus weer overgestart en naar apk gereden. Na de keuring heeft de keurmeester de motor uitgezet en weer gestart met een Boosterpack, sindsdien brandt het airbaglampje. Hij heeft nog geprobeerd de melding te resetten met een universele computer maar hij krijgt geen contact met de auto.

Nu lees ik veel horrorverhalen over defecte airbagcomputers enz. Wie heeft hier ervaring mee? Tevens las ik ergens dat je geen verbinding met de computer krijgt als er een aftermarket radio in zit?

Im lost......
__________________
Golf MK2 1.6TD 1989 (sold)
Golf MK2 GT Special 2.0
Passat variant 2.0 TFSI 2008
Reply With Quote
  #2  
Old 06-12-2016, 13:00
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Lijkt me sterk dat je geen communicatie kan krijgen als je een aftermarket radio steekt. Dat is alsof je een lampje vervangt in je achterlicht en de zetelverwarming daardoor niet meer zou werken.

Als hij geen communicatie kon tot stand brengen met de auto lag dat ofwel aan zijn apparaat of de OBD module in de auto is stuk. Lees hem eens uit met vagcom als je dat kan. Of met een ander OBD apparaat.

Wat wel kan is dat het netwerk in je auto tilt is geslagen door het starten met de booster. Als je radio een code heeft zorg dat je die kent, en haal dan de minpool vd accu eens los. Laat die een minuutje ofzo los liggen en dan weer aankoppelen. Zo forceer je een herstart van het volledige netwerk.

Als het dan niet verholpen is zal er inderdaad ergens schade zijn aan een computer.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum