Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-05-2020, 07:09
jorrick jorrick is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 24
Default Polo 6r Bcm Naar Fabrieksinstellingen Of Instellingen Overnemen Van Oude Bcm

Hoi, ik heb een Polo 6R 1.2 benzine de 60pk versie met een BCM versie 85

Nu wil ik cruiscontrol in gaan bouwen en kan ik via via aan een BCM versie 88 komen maar daar zijn wijzigingen in gemaakt en zou teruggezet moeten worden naar fabrieksinstellingen.

Maar een BCM 88 is (waarschijnlijk?) voor een comfortline of hoger terwijl ik zelf een easyline heb. Moet ik dan niet gewoon alle instellingen van mijn huidige BCM overzetten naar de nieuwe BCM?

Kan je dus met VCDS een kopie/backup maken van je oude BCM en die terugzetten in de nieuwe BCM?

Kan iemand uitleggen hoe dit werkt? Ik ga uiteraard verder ook niks doen of wijzigen ik ben alleen opzoek naar informatie en probeer de juiste onderdelen aan te schaffen. Dan vraag ik of iemand mij hier samen mee wil helpen (iemand die dit vaker heeft gedaan).
Reply With Quote
  #2  
Old 21-05-2020, 19:15
jorrick jorrick is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 24
Default

Ik zit natuurlijk zelf ook te zoeken, leren en te lezen zo kwam ik deze guide tegen.
https://www.team-bhp.com/forum/diy-...rol-module.html


Voor het opslaan van de instellingen zeggen ze:
Quote:
1. First and the most important step - connect the VCDS cable and copy-paste the long coding from the 09-Central Electronics module > Coding - 07 to a notepad file.









Take screenshots of all the 29 Bytes under the Long Coding Helper.

2. Next up, go to 19-CAN Gateway module > Coding - 07 and copy-paste the long coding to the notepad file.

Click on Installation List and take the screenshots of the options that are ticked:




Important: These options will vary from car to car! Please do not take this as a reference for your car!

These have to be transferred to the new BCM after doing the physical swap.



Uhm ok. Dan heb ik dus een aantal instellingen opgeslagen maar de BCM heeft nog veel meer instellingen. Moet ik die allemaal niet ook kopiëren dan?
Zoals deze: 01-Engine, 03-ABS Brakes, 08-Auto HVAC, 10-Park/Steer Assist, 15-Airbags, 17-Instruments, 19-CAN Gateway, 25-Immobilizer, 44-Steering Assist, 56-Radio en 77-Telephone

Moet ik die niet allemaal backuppen?





Thanks Gannu 1 for the guide.

Last edited by jorrick : 21-05-2020 at 19:43.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-05-2020, 15:03
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Nee, je hoeft enkel maar de Long Code van je BCM over te nemen. Andere units, zoals diegenen in je lijstje, hebben hun eigen codering.

Ik doe het zelf ook altijd op deze manier, maar maak voor de zekerheid een screenshot van alle bytes van de module. Dan heb je het altijd achter de hand als er wat verkeerd mocht gaan.

In principe kun je een hogere versie (Comfortline, Highline, GTI) altijd downgraden naar een lagere. Voordeel is dat je daarna makkelijker extra opties in kunt gaan bouwen, mocht je dat willen...
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum