Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 15-08-2018, 21:19
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_vw
De logica hiervan ontgaat me compleet.

Waar het om gaat Heinz, is dat dit een leuk filmpje is van een aardige kerel met een enorm leuke verzameling Golfjes en dat jij vervolgens begint te mierenn**ken over feitjes die niet zouden kloppen en wat jij er allemaal wel niet mooi aan vindt.
Er is werkelijk geen 1 positieve noot te vinden in je bericht. En waarom? Ik heb echt geen idee maar het stuit mij en duidelijk ook anderen tegen de borst.
Waarom zou je als liefhebber van golfjes 1 in godsnaam nou zo negatief gaan reageren op een leuk filmpje van een mede liefhebber met een prachtige verzameling?
Afgunst is ook het enige wat bij mij overbleef.
En als dat niet zo is, zoals je zelf beweert, mag je mij uitleggen waarom je dan zo'n negatieve reactie geeft.

Je laatste betoog maakt het allemaal niet veel beter in ieder geval.

.
Ik zeg maar niks meer, het helpt toch niet.
Reply With Quote
  #22  
Old 15-08-2018, 21:32
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Goh jongens, hoeveel auto's van minimaal 35 jaar oud vind je nog in volkomen originele staat. Wat mij het meest intrigeert is de eerste auto in het filmpje, deze zou volgens de rdw blauw zijn en dat heb ik nog nooit gezien op een '81er.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #23  
Old 16-08-2018, 11:27
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

rdw maakt wel vaker fouten, mijn Golf 1 is volgens hun site oranje, maar is in het echt la3a; marsrood dus.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #24  
Old 16-08-2018, 11:34
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Quote:
Originally Posted by Peter-gti16v
Ik meen me te herinneren dat in die tijd door de Volkswagendealer een glazen klapdak als Autoplus accessoire werd aangeboden voor degene die een schuifdak af fabriek te duur vond.


In '77 was een schuifdak af fabriek nog niet mogelijk bij een GTI, pas vanaf het jaar daarna.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #25  
Old 16-08-2018, 13:32
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
rdw maakt wel vaker fouten, mijn Golf 1 is volgens hun site oranje, maar is in het echt la3a; marsrood dus.


Dat vind ik toch iets begrijpelijker.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #26  
Old 16-08-2018, 17:47
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Dat vind ik toch iets begrijpelijker.


Eensch
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #27  
Old 16-08-2018, 20:53
Peter-gti16v's Avatar
Peter-gti16v Peter-gti16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 351
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
In '77 was een schuifdak af fabriek nog niet mogelijk bij een GTI, pas vanaf het jaar daarna.


Zo ver was ik niet van de details op de hoogte.
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003
Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986
Reply With Quote
  #28  
Old 17-08-2018, 10:34
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Leuk filmpje en een mooie collectie. Aardige vent, zo qua eerste indruk.
Denk dat hij bedoeld dat hij regelmatig tegen een DX/JH/2H blokken is aangelopen terwijl er een EG had in had moeten zitten. Maar ja hoe vertel je dat luchtig in een filmpje? Dan is het cabrio verhaal best wel duidelijk voor de niet kenner.

Ik hecht zelf meer waarde aan hoe een auto erbij staat. De basis motor is wat mij betreft techniek, alles qua techniek mag wat mij betreft een andere invulling krijgen.

Als laatste let ik pas op originaliteit maar dan voornamelijk cosmetisch. Veel zaken zijn daarin ook zeer makkelijk omkeerbaar dus heb veel categorieën die vallen onder sectie smaak. Geniet van onderdelen die in goede (werkende) conditie verkeren. Dus hoedenplank zonder gaten maar ook niet doorhangen, originele touwtjes niet gespleten, geen beschadigingen aan de onderkant. Hoedenplank dragers zonder dat montage punten die zijn afgebroken. Deurkaarten zonder extra schroef gaten. Stoelen zonder wang stof / beschadigingen of uitgedroogd schuim.
Rubbers die niet uitgedroogd zijn. Hoe hangen de deuren erin, panel gaps en schuine bumpers kan ik me verschrikkelijk aan storen. Lak conditie, algehele verzorging. Kan zo wel even doorgaan.

Een swallow met een 16vg60 erin kan ik net zo van genieten bewijze van spreken als een gerestaureerde golf c met de originele JB erin.

VW heeft het minste last van qua merk dat originaliteit alleen maar rol speelt. Nostalgie en beleving en een stukje eigen identiteit daar gaat het om!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #29  
Old 17-08-2018, 15:58
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Een swallow met een 16vg60 erin kan ik net zo van genieten bewijze van spreken als een gerestaureerde golf c met de originele JB erin.


zo'n laatste heb ik ongeveer, maar dan als cl en on-gerestaureerd mét de originele JB.

De Golfje's 1 GTI, zeker in ori toestand spreken nog altijd het meest tot mijn verbeelding, maar er zijn ook nog andere Golfje's 1 dan alleen maar de GTI's die ook wel het bekijken waard zijn.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 17-08-2018 at 16:00.
Reply With Quote
  #30  
Old 22-08-2018, 21:48
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_vw
De logica hiervan ontgaat me compleet.

Waar het om gaat Heinz, is dat dit een leuk filmpje is van een aardige kerel met een enorm leuke verzameling Golfjes en dat jij vervolgens begint te mierenn**ken over feitjes die niet zouden kloppen en wat jij er allemaal wel niet mooi aan vindt.
Er is werkelijk geen 1 positieve noot te vinden in je bericht. En waarom? Ik heb echt geen idee maar het stuit mij en duidelijk ook anderen tegen de borst.
Waarom zou je als liefhebber van golfjes 1 in godsnaam nou zo negatief gaan reageren op een leuk filmpje van een mede liefhebber met een prachtige verzameling?
Afgunst is ook het enige wat bij mij overbleef.
En als dat niet zo is, zoals je zelf beweert, mag je mij uitleggen waarom je dan zo'n negatieve reactie geeft.

Je laatste betoog maakt het allemaal niet veel beter in ieder geval.


Ik neem het op voor Heinz. Er zijn maar een beperkt aantal mensen in NL die echt veel verstand hebben van vroege golf 1 gti en Heinz is er daar 1 van. Als ik het filmpje bekijk zie ik veel dingen die niet kloppen, heb geen zin om er verder hier op in te gaan. Ik zou Heinz iig meevragen als je een oer-gti van plan bent aan te schaffen om teleurstellingen te voorkomen.
Reply With Quote
  #31  
Old 22-08-2018, 22:06
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Geef een voorzetje voor de 77er gti: windvanger ruitenwisser LV is van nieuwer type, buitenspiegels zijn niet origineel maar uit china voor 9,95. Wie vult me aan voor onder de motorkap?
Reply With Quote
  #32  
Old 23-08-2018, 08:11
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

olievuldop op het kleppendeksel,..dat plastic in de watervangbak..waarschijnlijk nog met het doorzichtige stripje voor het chassisnummer..(maar dat staat daar helemaal niet)
verder kan ik het zo even niet zien..

ach ,als beste man er maar blij mee is..
net wat je zegt ,er zijn nog maar een handvol mensen die echt de details weten.
ik zie op Ebay ook 82er Pirelli's voorbij komen ,of een modeljaar 77 in het wit met groen getint glas..
in het filmpje zie ik ook een paar voor mijzelf bekende auto's..
de witte Pirelli met kenteken TZ-NR-++..is volgens mij door een mede GTI club Holland lid toen uit Duitsland gehaald op 15 inch ATS cups..
de rode 83er is van iemand geweest die ik ken..die is wel 100 procent 83er..
de Platin Plus GTI komt ook uit de GTI club..volgens mij van Peter van der Maden in Doetichem..waar hij best even te koop heeft gestaan
de 81er witte waar hij zelf in rijd is inderdaad blauw bij de RDW(?)
das gek ..want de enige GTI type 1 die ooit blauw was ,was een Helios Pirelli..
die dan ook weer nooit hier verkocht is..
zit ook pontificaal een klokkenspel in van een 83er..als zijn verbruiksmeter en schakelindicatie werkt ...petje af hoor..op een eerste type zekeringkast en stroomplan..
see where this is going?..
dat zie je niet ..als je dat niet weet..geeft ook niks.
maar als men zoiets onwetend koopt..en vervolgens komt Maikel de Munnik het GTItje even taxeren ,word het een koude douche..

vroeger reageerde Barn 171 nog wel eens ,dat was helemaal een lopende encyclopedie wat een Golf/Scirocco 1 aanging..maar die werd ook dikwijls tot de grond toe afgebrand hiermee..(en ook die taalfouten..word met d of dt verschrikkelijk,niet dan? . Erik.'mr ik stel mijn ontsteking af op de poulie van de dynamo' ofzo)
nogmaals ,de beste man heeft een flinke verzameling staan wat hem best wel centen gekost heeft ,al zal hij het overgrote deel ook wel gekocht hebben in de tijd dat ze nog geen goud waard waren
hij zal er ook best wel kijk op hebben ,ik zou er ook best eens een gesprek mee willen hebben
maar ik vind het filmpje an sich niet zo geslaagd ...in ieder geval voor de puristen onder ons niet..
Reply With Quote
  #33  
Old 23-08-2018, 08:25
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

kom dit trouwens tegen..
ik hoop van niet..
https://www.mensenlinq.nl/overlijde...pelgrum-7809097
gezien de leeftijd in de rouwadvertentie ..en de man in het filmpje..,die mij wel rond die leeftijd lijkt/leek
Reply With Quote
  #34  
Old 23-08-2018, 12:40
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

Is niet de man van het filmpje.
Reply With Quote
  #35  
Old 23-08-2018, 13:42
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Ik neem het op voor Heinz. Er zijn maar een beperkt aantal mensen in NL die echt veel verstand hebben van vroege golf 1 gti en Heinz is er daar 1 van


Op basis van kennis over de auto's kan je heinz eigenlijk alleen supporten en waarderen maar de negatieve toon en beweringen lokken een niet-inhoudelijke discussie uit.

Heb al vaker mensen met smaak voor mooie spullen uitgemaakt of vergeleken zien worden voor/met o.a. wietkwekers, het is de afgunst of beschreven frustratie over budgetverschillen die heftige reacties uit lokt.

__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #36  
Old 23-08-2018, 14:41
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
de witte Pirelli met kenteken TZ-NR-++..is volgens mij door een mede GTI club Holland lid toen uit Duitsland gehaald op 15 inch ATS cups..


Quote:
Originally Posted by heinz74
@Rinus,ik zal nog eens zoeken in mijn collectie GTI Club Holland clubbladen..stond toendertijd een stuk in over vermoedelijk deze Pirelli.


Had je al eens gezocht inmiddels?
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #37  
Old 23-08-2018, 15:05
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

Zat er in de witte pirelli een 16vg60?
Reply With Quote
  #38  
Old 23-08-2018, 16:19
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by VW-WOBSHOP
Zat er in de witte pirelli een 16vg60?


Klopt, die had de eigenaar na mij in laten bouwen.


__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5

Last edited by Rinus66 : 23-08-2018 at 16:23.
Reply With Quote
  #39  
Old 23-08-2018, 16:36
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Mooie verzameling!👌🏼👌🏼👌🏼
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #40  
Old 23-08-2018, 18:00
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Ik neem het op voor Heinz. Er zijn maar een beperkt aantal mensen in NL die echt veel verstand hebben van vroege golf 1 gti en Heinz is er daar 1 van. Als ik het filmpje bekijk zie ik veel dingen die niet kloppen, heb geen zin om er verder hier op in te gaan. Ik zou Heinz iig meevragen als je een oer-gti van plan bent aan te schaffen om teleurstellingen te voorkomen.


Het is ook niet zo dat ik zeg dat Heinz er geen verstand van heeft, vast wel. Maar er wordt door Heinz meteen gezeurd over dingen die niet kloppen aan de auto's terwijl de meneer uit het filmpje ook niet beweert dat alles zou kloppen aan zijn verzameling GTI's. Hij heeft ze voor hem gewoon zo mooi mogelijk gemaakt en dat dat niet exact overeen komt met hoe hij uit de fabriek is komen rollen, lekker belangrijk toch.
In sommige gevallen bewust (de spiegels) en in sommige gevallen misschien onbewust gegaan, so what?
Als jij er naast staat om hem te kopen terwijl meneer hem als compleet originele GTI aanbiedt, dan mag je deze zaken aanhalen.

Als je groen getint glas in een witte '77 golf 1 GTI nou gewoon mooi vindt dan is dat toch prima ook al is hij nooit hiermee de fabriek uit gerold.
Ik vind hem er iig alleen maar mooier door worden.

En prima als je tevens in je reactie wil aanhalen dat niet alles helemaal orgineel is, daar leert de rest ook weer van maar het gaat om de manier waarop er gereageerd wordt.
Alleen maar negatief en met het wijzende vingertje wat er allemaal niet klopt.
Heinz als purist zou hier dus nooit blij mee kunnen zijn, zonde hoor.
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum