Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-12-2008, 10:28
Big_Mac_Mark's Avatar
Big_Mac_Mark Big_Mac_Mark is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,301
Default V6 4 motion uitlaat onder 'gewone' MK4 2.0?

Dag mensen,

ik loop al een tijdje met het idee om mijn einddemper (met 2 naar beneden gebogen pijpjes) te veranderen (of vervangen, vandaar dit topic) voor eentje van een V6 (met 2 kleine ronde eindpijpjes, en nee, standaard past niet, want hij zit onder een V6 4motion). Is dit al vaker gedaan, of zijn deze dingen gewoon te koop? En dan dus geen sportdemper, want wil eigenlijk geen bleeerpijp hebben...

Ik hoor het graag.

Even foto's ter illustratie (overigens 1 van de mooiste MK4s die ik ooit heb gezien):


__________________
- Golf MK4 2.0, 1999

- Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998

ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER
Reply With Quote
  #2  
Old 10-12-2008, 10:44
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

simons levert hele subtiele dempers (staal of RVS) die precies dezelfde eindpijpjes hebben als de V6.

Ik heb een tijd geleden zo'n V6 look demper onder een golf V5 gehangen van een vriend van me. Je moet dan ook een andere onderlip hebben, want je originele onderlip heeft niet de juiste uitsparing.

De 4 motion demper past niet onder een gewone golf, die uitlaat heeft een compleet andere route ivm de aangedreven achterwielen.

Dit is toen gebeurd bij Voorwinden Customizing in Groningen. Er waren een aantal dingen die niet zomaar pastten (weet niet meer precies wat), ging om de combi V5 bumper/V6look demper/aansluiting op de voorpijp etc.)
Uiteindelijk is alles zonder aanpassingen gemonteerd, dus als je het zeker wilt weten moet je daar even heen bellen.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987

Last edited by martiepartie : 10-12-2008 at 10:46.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-12-2008, 10:44
Street Performance's Avatar
Street Performance Street Performance is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 214
Default

Bij een V6 4-motion ligt de einddemper dwars geplaatst. Dit gaat bij een gewone 2.0 niet passen omdat dan de reservewielbak in de weg zit. Wij leveren echter Supersport dempers waarbij je kunt kiezen uit 49 verschillende eindstukken. Daar zit vast wel een demper bij die hetzelfde oogt als de V6.
__________________
Groeten,

Marc

www.streetperformance.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 10-12-2008, 10:53
Big_Mac_Mark's Avatar
Big_Mac_Mark Big_Mac_Mark is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,301
Default

Ik weet dat een V6 demper niet past doordat deze dwars is geplaatst. (en achterste aandrijflijn) vandaar ook mijn vraag of hier een oplossing voor was.

@ MartiePartie: die onderlip is al besteld, dus dat gaat geen probleem worden

Maar wat ik vaak zie bij een (vervangings-)demper voor een golf 4 is dat de eindpijpjes onder de standaard lip zit ipv erin (in de 'V6' uitsparing) zitten, en dat vind ik GRUWELIJK lelijk!
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999

- Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998

ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER
Reply With Quote
  #5  
Old 10-12-2008, 15:15
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Ik heb voor een vriend van me hier een oplossing voor gezocht en gevonden (maar niet precies onthouden):
je kan de einddemper van een seat leon .....sport pakken, die heeft het zeflde eindstuk als de v6 maar de demper gewoon in de lengterichting.
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-12-2008, 15:26
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Topsport, dat was het
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-12-2008, 15:45
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default




Van een Seat Ibiza Cupra had ik onder mijn golf twee


Reply With Quote
  #8  
Old 19-05-2010, 16:44
businka19 businka19 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 4
Default

Hey Big Mark,

hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Ben er zelf nu mee bezig nl., een advies is welkom.

Dank.
Reply With Quote
  #9  
Old 19-05-2010, 18:20
Berger Berger is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 32
Default

Quote:
Originally Posted by Tjeerd
Ik heb voor een vriend van me hier een oplossing voor gezocht en gevonden (maar niet precies onthouden):
je kan de einddemper van een seat leon .....sport pakken, die heeft het zeflde eindstuk als de v6 maar de demper gewoon in de lengterichting.



ik heb zelfde gedaan met mijn TDI past perfect alleen hangen de eindstukken wat te laag in de bumperuitsparing.

en m'n achterklep wordt er erg zwart van.
__________________
'92 Corrado VR6 -> Restauratie project
'03 Beetle Turbo S -> Daily
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum