Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-05-2017, 15:27
Bramdb6 Bramdb6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2016
Posts: 6
Default Kofferdeksel demonteren

Ben al een tijdje bezig aan mijn Golfje en nu is het stilaan tijd aan het worden om hem te laten herspuiten. Heb reeds mijn voorruit er al uitgehaald en nu is het de beurt aan de deuren en aan de kofferbak.

Nu is de vraag: Hoe haal ik de kofferklep ervan af? De bouten van de scharnieren zie ik zitten dus deze krijg ik wel los, maar wat met de bekabeling? Waar kan ik deze losmaken of moet deze dan gewoon vervangen worden?

Hoop dat er iemand ervaring met heeft, ik hoor het wel!
Reply With Quote
  #2  
Old 08-05-2017, 15:36
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Die stekkers vind je in de C-stijlen, achter de plastic kappen, en achter de kofferbakbekleding in de achterste hoeken.

Je haalt dus het kofferdeksel met de kabelboom van de auto af, de bedrading aan de auto laten zitten gaat niet. Als je het deksel er af hebt kan je de kabels uit het kofferdeksel halen langs onder (waar de ruitenwissermotor zit). Al raad ik dit af, probeer ze wat weg te steken in het gat boven aan het deksel want de bedrading door het kofferdeksel trekken is een prutswerkje.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #3  
Old 08-05-2017, 20:34
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Als ze al niet gebroken zijn[kwaal van de golf kofferklep] in het rubber afknippen
Als het dan weer terug moet met wat lengte draad ertussen opnieuw solderen
Reply With Quote
  #4  
Old 09-05-2017, 19:33
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Ik heb alle bekabeling losgekoppeld en via het gat waar ze in de klep komen, 1 voor 1 er doorgetrokken, wel de plastic delen van de stekkers afhalen! Als je ze terugmonteerd, bij de langste beginnen, je kunt een stuk ijzerdraad via de kofferklep naar boven steken en de kabel er aan tapen, dan trek je het er zo(stuk voor stuk) door. Neem de tijd er voor!
Reply With Quote
  #5  
Old 09-05-2017, 20:25
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by bugs
wel de plastic delen van de stekkers afhalen

Dat is waarom je eigenlijk beter de bedrading uit de auto trekt, dat kan zonder de plastic stekkers eraf te halen.

Ik heb zowel het doorknippen, het uit de klep halen, en het uit de auto halen geprobeerd en vind dat dat laatste het minste tijd en moeite kost. De kabelboom terug aansluiten doe je door de bedrading met een oude remkabel van een fiets + tape weer door de C-stijlen te trekken en dan gewoon stekkers aansluiten. En zoals ik al zei, de uiteindes van de kabelboom kan je wegsteken in de gaten van de kofferklep waar hij eruit komt, en als dat niet helemaal lukt wikkel je de kabelboom in tape en hang je die over hetgeen waar je de klep aan ophangt bij het spuiten.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #6  
Old 11-05-2017, 00:05
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Beetje OT vraag: de kabelboom voor de achterklep, is dat dezelfde die langs de beide achterlichten loopt? Ik ben nl. op zoek naar de grijs/groene draad van de kentekenplaatverlichting, maar ik vind 'm niet!
Reply With Quote
  #7  
Old 12-05-2017, 19:49
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Beetje OT vraag: de kabelboom voor de achterklep, is dat dezelfde die langs de beide achterlichten loopt? Ik ben nl. op zoek naar de grijs/groene draad van de kentekenplaatverlichting, maar ik vind 'm niet!



Die gaat volgens mij maar aan 1 kant de auto in, meen dat dit aan de bestuurderszijde is

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Dat is waarom je eigenlijk beter de bedrading uit de auto trekt, dat kan zonder de plastic stekkers eraf te halen.

Ik heb zowel het doorknippen, het uit de klep halen, en het uit de auto halen geprobeerd en vind dat dat laatste het minste tijd en moeite kost. De kabelboom terug aansluiten doe je door de bedrading met een oude remkabel van een fiets + tape weer door de C-stijlen te trekken en dan gewoon stekkers aansluiten. En zoals ik al zei, de uiteindes van de kabelboom kan je wegsteken in de gaten van de kofferklep waar hij eruit komt, en als dat niet helemaal lukt wikkel je de kabelboom in tape en hang je die over hetgeen waar je de klep aan ophangt bij het spuiten.


Thanks
Reply With Quote
  #8  
Old 12-05-2017, 20:55
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by bugs
Die gaat volgens mij maar aan 1 kant de auto in, meen dat dit aan de bestuurderszijde is

Hebbes, hij zit inderdaad alleen links, en er is maar een heel kort stukje van zichtbaar; thanks! :-)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum