Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 29-09-2015, 10:55
EMP EMP is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 202
Default

kuch stoffig hier

Lange tijd niets gepost.
Carterpan wissel is uitgevoerd er zit nu weer een origineel vw pannetje onder, deze heb ik voorzien van een nieuw likje verf.
Nieuwe pakking er op en hij is weer dicht!
moest helaas veel los waaronder het spruitstuk en de aandrijfas: beschrijving van de wissel hier: klik

ook de uitlaat goed gehangen en een andere midden demper geplaatst (micro demper van simons) alleen is deze niet zo micro maar goed hij hangt er netjes onder.
met originele midden demper beukte hij tegen de onderkant aan dat is nu opgelost -thumbsup-

daarna starten maar liep erg beroerd, na 2 avonden hier mijzelf blind op gestaard te hebben en niet kunnen bedenken wat het probleem was en wel 400x de bougiekabel volgorde gecheckt te hebben
maar mijn vraagbaak geraadpleegd -hug- half uur aan de lijn maar ook hij wist het niet meer tot dat -dj- maar waarom heb jij de rembekrachtiger op cilinder 2?
ik: ja dat is toch de meest rechter cilinder? doh -koffiedrinken-
Nope ik had de firing order gezien als cilinder volgorde (dan doet tie ut niet....)
telefoon neergelegd en snel de kabels gewisseld en gestart en hij liep als een zonnetje!
note to self 1234 -1342 maar dat ga ik nooooooooit meer vergeten.

daarna naar Sjon voor een afstel sessie (nogmaals dank daarvoor -hug- ) het was een ruig ritje naar regio Utrecht inclusief rode pijpen bij aankomst -naughty-
de ontsteking stond wat fout hahahaha
erg leerzaam en gezien dat ik nog wel wat spullen wil hebben voor in de eigen garage

inmiddels zijn de carbs er weer een paar keer af geweest om met de sproeier grote te spelen eerst groter wat niet lekker liep
daarna na sproeier maat 128 dit loopt prima en zit bijna bij het goed mengsel.

het enige is dat de motor in toeren nog na ijlt als je van verzet wisselt
hij doet dit niet als je flink aan het gas hangt. dat is dus een beetje vreemd.
misschien dat dit iets met de stationairsproeier te maken kan hebben -dunno-
het is wel rijdbaar maar als je voor een stoplicht weg rijd is het vervelend.

nu ben ik de runners aan de binnenzijde wat vloeiender aan het maken ik wilde dit met tin doen maar ik heb hier nog geen succes mee geboekt helaas.
eerst waren de runners niet schoon genoeg na een vuurkorf sessie zodat ze schoon gebrand waren is het nog steeds niet gelukt.
ik heb waarschijnlijk verkeerd vloeimiddel gebruikt...
word vervolgd iig.





ook nog een golf 2 cl lipje onder de auto gemaakt alleen is deze er inmiddels weer af wat er was niet mee te rijden elke drempel was het wel SCHRAAP



bij Paul (Polofundriver) ook nog een setje alleycat rally special opgehaald deze voorzien van nieuwe bandjes
deze gaan tijdelijk onder de auto tot ik de andere alleycat rally special velgen klaar heb.
de smoors gaan er onder vandaan deze zijn eigenlijk veel te breed voor een steilheck.
nog nog even centreeringen maken en dan kunnen ze er onder

__________________
www.poloC.nl
Reply With Quote
  #102  
Old 06-05-2016, 20:47
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Ik zit wat dingen over Steilhecks op te zoeken, kom ik deze tegen. Ik kwam je regelmatig tegen in Amersfoort. Op de N199 thv de A1 meestal. Leuke vroege Steilheck zeg!
Reply With Quote
  #103  
Old 06-05-2016, 20:51
EMP EMP is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 202
Default

Quote:
Originally Posted by Berrychello
Ik zit wat dingen over Steilhecks op te zoeken, kom ik deze tegen. Ik kwam je regelmatig tegen in Amersfoort. Op de N199 thv de A1 meestal. Leuke vroege Steilheck zeg!

Ha dat is cool!
Ik rijd er nog steeds in rond! Doordeweeks in de ochtend en eind middag te spotten

Thanks man!
__________________
www.poloC.nl
Reply With Quote
  #104  
Old 06-05-2016, 21:31
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Dan kan ik je nog vast eens tegenkomen!
Ik rij redelijk incognito: een bordeauxrode Fiat Punto Evo, met boven de voorruit de Italiaanse vlag
En dat terwijl ik bij VW werk
Reply With Quote
  #105  
Old 06-05-2016, 21:32
EMP EMP is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 202
Default

Ik ga opletten
__________________
www.poloC.nl
Reply With Quote
  #106  
Old 07-05-2016, 08:20
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Mbt dat na ijlen,

De motorfiets heeft origineel een gaskabel die twee kanten op werkt, en de gasklep als het ware dicht trekt. Ik heb dat bij mijn polo opgelost door een extra veer te monteren die de gaskleppen goed dichttrekt als je het gas loslaat. Dat werkt wel,pas als je zeker weet dat je geen last hebt van valse lucht.

Ook de fijnafstelling van ontsteking en synchroonstelling van de carbs is heel belangrijk bij een goede terugval in toeren. Maar als sjon je daarbij geholpen heeft heb je al een goede ervaringsdeskundige aan het werk gehad.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #107  
Old 07-05-2016, 08:29
EMP EMP is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 202
Default

Kijk goede tip! Thanks Martijn?
Sjon heeft idd het spul afgesteld
__________________
www.poloC.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum