Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Overige (baja, buggy, kitcar, enz)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-09-2011, 15:09
dicky dicky is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1
Default VW boxer motor 1300 AB

Verleden jaar heb ik een VW buggy gekocht met een daarin een 1300 AB Motor. Deze is gekoppeld aan een AT Versnellingsbak. Door de montage van grote achterwielen heeft het motortje moeite om de auto een beetje vlot van zijn plaats te laten komen. Ik wil dus wat meer PK. De huidige motor is orgineel en heeft 45 pk. Wat zijn de beste opties. Liefs zou ik de 1300AB motor 5-10pk meer geven. Kan iemand aangeven welke mogelijkheden ik daarbij heb. Daarbij het kostenplaatje binnen te perken te houden. Verder is de optie natuurlijk op zoek te gaan naar een 1600 motor. Wie heeft toevallig een goed 1600 motorblok ter overname .

Groetjes

Dick
Reply With Quote
  #2  
Old 12-09-2011, 18:48
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Hoi dicky, allereerst welkom hier!

Misschien is het handig voor onderdelen en adressen/tips om even te vermelden waar je woont ?

Je kunt volgens mij op je blok grotere cilinders plaatsen+ andere carb.
Dat scheelt al een hoop

Suc6 en veel plezier hier
Gr peter
Reply With Quote
  #3  
Old 04-02-2012, 20:31
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Hallo,

Een buggy met grote achterwielen en een AT bak is zeker geen goede combinatie. AT bak is namelijk de langste keverbak die er is. Dus een middellange of korte bak zoeken, AB of iets dergelijks. Voordeel is dat je AT bak mits het een IRS exemplaar is best wat waard is dus voor 1 AT bak koop je een stuk of 5 normale bakken. Wil je er echt een beetje het terrein mee in en dus wel een beetje leuke motor hebt is een CU busbak heel geschikt. Dit is een 1600 busbak en oerdegelijk dus ideaal voor terreinwerk en kort, dus ideaal voor grote wielen
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum