Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-12-2017, 15:58
caddy-man caddy-man is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 16
Default Warmwater via warmte wisselaaar

Heb een watertank achter in de caddy die wil ik verwarmen via een warmte wisselaar.
Zit een tank in van 300 Liter door het verwarmen via het koelwater van de auto heb nu 2 opties getekend welke zo het meeste effect hebben, iemand hier ervaring mee. Is niet voor drinkwater.

voorbeelden
Reply With Quote
  #2  
Old 21-12-2017, 17:07
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Optie 1 lijkt me alleen de eerste paar seconden warm water te leveren, als je een beetje vraag toepast?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #3  
Old 21-12-2017, 18:13
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Hangt er veel van af, hoe veel het debiet gaat zijn en hoe warm je het water wilt hebben. Maar optie 1 lijkt me inderdaad niet te gaan werken.

Dan zou ik eerder gaan voor een zeer goed geïsoleerde tank en een warmtewisselaar in je tank. Een radiator in je tank leggen en daarop toekomen met de slangen van het koelwater van de auto. Dat zorgt er natuurlijk wel voor dat je zeker moet zijn dat alles goed toe is, zowel het kvs circuit als de plaatsen waar de slangen door de tank heen gaan.

Mag ik vragen waar het voor moet dienen?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #4  
Old 26-12-2017, 19:54
caddy-man caddy-man is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 16
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Hangt er veel van af, hoe veel het debiet gaat zijn en hoe warm je het water wilt hebben. Maar optie 1 lijkt me inderdaad niet te gaan werken.

Dan zou ik eerder gaan voor een zeer goed geïsoleerde tank en een warmtewisselaar in je tank. Een radiator in je tank leggen en daarop toekomen met de slangen van het koelwater van de auto. Dat zorgt er natuurlijk wel voor dat je zeker moet zijn dat alles goed toe is, zowel het kvs circuit als de plaatsen waar de slangen door de tank heen gaan.

Mag ik vragen waar het voor moet dienen?


Schoonmaken dus het hoeft maar 15-20 graden te zijn optie 2 verwarm je het hele vat ka kan ook naast het grote vat een kleine die ik heb is 75 liter die alleen verwarmen.
Zelf dacht ik aan der koelslangen naar achteren daar een warmtewisselaar tussen van een cv die dan het kleine vat verwarmt, daar uit het schoonmaak water haal via de zelf aanzuigende pomp.

Heb ook een derde optie bedacht is mischien beter dan 300 L te verwarmen


derde optie

Last edited by caddy-man : 26-12-2017 at 20:56.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-12-2017, 21:52
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by caddy-man
Schoonmaken dus het hoeft maar 15-20 graden te zijn optie 2 verwarm je het hele vat ka kan ook naast het grote vat een kleine die ik heb is 75 liter die alleen verwarmen.
Zelf dacht ik aan der koelslangen naar achteren daar een warmtewisselaar tussen van een cv die dan het kleine vat verwarmt, daar uit het schoonmaak water haal via de zelf aanzuigende pomp.

Dat kan je doen maar dan is de hoeveelheid water die je kan gebruiken beperkt. Ik denk dat het handiger gaat werken als je het volledige vat verwarmt, 75liter is immers maar 7 emmers en gezien je opstelling neem ik aan dat je dit niet gaat gebruiken om je woonkamer te kuisen...


Hou er ook rekening mee dat je niet zomaar eender welke warmtewisselaar kan gebruiken, hij mag namelijk niet te groot zijn of je gaat de motor te hard koelen.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum