Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 29-07-2020, 23:37
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Zacht en hard gaan naar mijn weten samen inderdaad. Volgens dien je ze beide in te stellen.

Hier een screenshot van mijn instellingen. Op 6800 kom je in de soft zone en bij 7000 kickt de harde maar die gaat niet op basis van timing progressief terug draaien en brandstof. Dus niet de ontsteking uit.




Zo te lezen heb jij verstand Van zaken, mocht je eens tijd hebben om te buurten , let me know👍
Reply With Quote
  #22  
Old 30-07-2020, 10:19
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

vanochtend de chip binnen gekregen,
moet eerlijk bekennen dat ik er maar weinig vertrouwen in heb hoe de toeren begrenzer gaat inkomen.

8D65CB03-0D1D-4ABC-98D1-10B238DA99DC
Reply With Quote
  #23  
Old 30-07-2020, 10:57
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by blamo
vanochtend de chip binnen gekregen,
moet eerlijk bekennen dat ik er maar weinig vertrouwen in heb hoe de toeren begrenzer gaat inkomen.

8D65CB03-0D1D-4ABC-98D1-10B238DA99DC


Ben benieuwd. Neem aan dat die wat aangepast waarom zou je anders een nieuwe chip branden en sturen.

Ik ben absoluut geen expert en kan geen chips schrijven .

Alleen als je er klaar mee bent en ombouwt naar vrij programmeerbaar kan helpen met rommelen tot het goed is. Denk dat we het na drie keer gas geven ingesteld hebben terwijl de motor loopt .
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #24  
Old 30-07-2020, 12:11
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ben benieuwd. Neem aan dat die wat aangepast waarom zou je anders een nieuwe chip branden en sturen.

Ik ben absoluut geen expert en kan geen chips schrijven .

Alleen als je er klaar mee bent en ombouwt naar vrij programmeerbaar kan helpen met rommelen tot het goed is. Denk dat we het na drie keer gas geven ingesteld hebben terwijl de motor loopt .



Klinkt goed, weet wel dat io vruuuger mijn clio williams op Vems liet draaien maar dat vind ik echte te duur voor een auto die we enkel voor plezier en vakanties gebruiken.. maar wie weet waar het bloed kruipen kan☺️
Reply With Quote
  #25  
Old 01-08-2020, 18:10
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by blamo
Ik rei nu met de originele chip en ervaar niks geks..in ieder geval niet zo’n harde afkapping.


Tot welk toerental kun je met de originele chip?
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #26  
Old 02-08-2020, 11:46
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Quote:
Originally Posted by blamo
update en vraag:

chip is nogmaals herschreven, jammer genoeg kan de chipper geen concrete vragen beantwoorden.
op de vraag of hij iets met de hard en soft cut kan is zijn antwoord als volgt:
Ik heb de chip opnieuw gemaakt en meer kan ik niet voor je doen.
de chip is nog niet in huis maar heb al wel een brandende vraag

- is het schadenlijk voor het motorblok als blijkt dat rond de 7000rpm weer de hard cut in komt?

ik neem aan dat het niet goed is voor de krukas /riem als de onsteking en brandstof abrupt stopt.

graag lees ik jullie expertise


Dit soort reacties zou mij wel even kritisch na laten denken of ik wel met een chip van hem/haar zou willen rond rijden. Kopietje trekken en een paar parameters aanpassen kunnen er verschillende, maar het gaat er om dat je het maximale uit je blok haalt zonder overmatige slijtage of schade.
__________________
Reply With Quote
  #27  
Old 04-08-2020, 07:27
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Dit soort reacties zou mij wel even kritisch na laten denken of ik wel met een chip van hem/haar zou willen rond rijden. Kopietje trekken en een paar parameters aanpassen kunnen er verschillende, maar het gaat er om dat je het maximale uit je blok haalt zonder overmatige slijtage of schade.


daar heb je volkomen gelijk in, ik twijfelde ook erg hard om de chip niet meer te gebruiken.

toch..... heb ik nu deze chip in de ECU en rij er mee rond. het probleem van de toeren begrenzing is verholpen, max ligt nu op 7200 en vind het wel best zo. voor die paar km die ik rij neem ik de evt schade of overmatige slijtage op de koop toe.
Reply With Quote
  #28  
Old 04-08-2020, 07:30
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

bedankt voor jullie input, bedank Stefan Baggen voor de chip.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum