Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 27-02-2019, 08:51
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Netjes
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #62  
Old 04-03-2019, 09:29
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

De auto stond op de brug met de motor er in om te kunnen gaan beginnen aan de voorpijp, maar het 4wd bleef maar knagen

Aangezien ik alle onderdelen op voorraad heb liggen en de bodem met de achterwielbakken ook aan het kaal krabben ben om opnieuw in de verf te zetten, heb ik besloten om het 4Motion toch door te zette in deze auto

De neus is spuitklaar en nu op naar de volgende stap en is het vervangen van de tunnel voor die van een mk2 Syncro

In tussentijd zal ik de bodem en de wielbakken achter vrij maken van alle bodembescherming en wil deze volledig opnieuw in de lak gaan zetten.











Reply With Quote
  #63  
Old 04-03-2019, 10:03
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Gaaf 4Motion
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #64  
Old 04-03-2019, 12:54
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Hahaha op de een of andere manier had ik het wel weer verwacht Wilco
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #65  
Old 09-03-2019, 23:24
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Hahaha de v5 bak kan in de bingo. Ik vond ook al vreemd dat je er geen 4 motion van maakte. Wat voor jou toch makkie is.
Word dus toch een 02m bak of ook gelijk dsg?
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #66  
Old 10-03-2019, 00:12
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
Hahaha de v5 bak kan in de bingo. Ik vond ook al vreemd dat je er geen 4 motion van maakte. Wat voor jou toch makkie is.
Word dus toch een 02m bak of ook gelijk dsg?


Wilde eigenlijk niet aan de 4Motion beginnen om de meerwerk en omdat ik het zonde vind van de auto die in een erg nette staat is. Zo kan ik bijvoorbeeld het als nieuw zijnde tapijt en de hitteschilden enz niet meer gebruiken.

De V5-bak blijft waarschijnlijk over helaas en twijfel of ik de 02M of de Sequentiele versnellingsbak ga gebruiken van KAPS die ik nog heb liggen.
Dat laatste Lijkt mij een logische stap omdat ik deze al heb liggen, maar twijfel over of ik hem niet zat zal gaan worden voor straatgebruik. Heb ook nog gedacht om de V5-bak om te bouwen naar een ander bakhuis en met het juiste tussendiff voor de Haldex, maar moet nog even goed nadenken over dit onderdeel
Reply With Quote
  #67  
Old 10-03-2019, 10:40
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

Klinkt als meer na, dan voordelen.
Benieuwd wat het allemaal word
Als de bak die je mogelijk wild gebruiken niet voor je racer?
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #68  
Old 10-03-2019, 17:57
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
Klinkt als meer na, dan voordelen.
Benieuwd wat het allemaal word
Als de bak die je mogelijk wild gebruiken niet voor je racer?


Had vooral de nadelen benadrukt, maar zijn genoeg voordelen over zoals dat hij maar 45kg weegt, garantie heeft tot 800NM, super snel schakelt zonder te koppelen enz

De racer staat in de hoek en focus mij voorlopig alleen op deze auto en probeer deze te bouwen alsof het mijn laatste is

Ook hadden we een mooie VW Transporter die ik ook alweer heb ingeruild om de nogal tegen vallende bijtelling waar mijn boekhouder mij verkeerd over heeft geadviseerd en nu dan ook mijn boekhouder niet meer is

Heb er wel een mooie VW Golf mk7,5 GTI voor terug, dat wel
Reply With Quote
  #69  
Old 10-03-2019, 20:40
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

duidelijk man! super benieuwd naar hoe deze vordert
en ook wel benieuwd naar de GTI7,5 das precies iets heel anders als een transporter
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #70  
Old 12-03-2019, 09:06
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

Jammer, zulke boekhouders. Ik weet niet of je vaak een bus nodig hebt, maar ik zou dan gaan zoeken naar een knappe t4. Die rijden goed, helemaal als je een 150pk kan vinden en zijn ouder dan 15 jaar dus bijtellingsvrij!
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #71  
Old 12-03-2019, 15:39
dennis mk2 dennis mk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 19
Default

Quote:
Originally Posted by B-ram
Jammer, zulke boekhouders. Ik weet niet of je vaak een bus nodig hebt, maar ik zou dan gaan zoeken naar een knappe t4. Die rijden goed, helemaal als je een 150pk kan vinden en zijn ouder dan 15 jaar dus bijtellingsvrij!



die zijn niet bijtellingsvrij maar daar betaal je bijtelling over de dagwaarde
Reply With Quote
  #72  
Old 12-03-2019, 19:31
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Ja, en 35% maar toch vaak rendabel genoeg
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #73  
Old 13-03-2019, 01:11
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Wij hebben inmiddels al onze 3e T4 bus en rijden hier al jaren mee met heel veel plezier Het probleem is dat ik deze gebruik als familie-auto maar kom er veel steden niet meer mee in, net als de Seat Inca waar de vrouw mee rijd en had deze bus uit 2015 er bij gekocht.

Wij betalen geen enkele bijtelling voor de T4 doordat deze als Marge en prive gekocht heb. Staat als Prive geboekt, maar blijf wel alle voordelen van het grijs kenteken behouden en hoef dan ook niks bij te houden enz

Het is logisch dat een recente bus een bijtelling heeft, maar door dat ik veel aan belasting ten goede had open staan, zou deze verrekend worden met de bijtelling zodat ik daar vrijwel niks van zou merken enz. Echter is deze boekhouder ontslagen en kreeg ik van mijn nieuwe boekhouder te horen dat dit voordeel maar voor enkele maanden zou duren en daarna maandelijks een bijtelling van 480 Euro Netto zou moeten betalen. Omdat ik nog geen 8000km totaal in het jaar rijd en mijn werkplaats naast ons huis staat.
Deze kosten waren mij veel te hoog en heb deze nu dan ook ingeruild voor een Golf GTI van Sept 2017 en ondanks dat ik liever mijn nieuwe bus had gewild, bevalt hij mij toch wel heel erg goed Ik zal binnenkort eens een paar foto's posten.
Reply With Quote
  #74  
Old 13-03-2019, 13:51
dennis mk2 dennis mk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 19
Default

Quote:
Originally Posted by DutchWilco
Wij hebben inmiddels al onze 3e T4 bus en rijden hier al jaren mee met heel veel plezier Het probleem is dat ik deze gebruik als familie-auto maar kom er veel steden niet meer mee in, net als de Seat Inca waar de vrouw mee rijd en had deze bus uit 2015 er bij gekocht.

Wij betalen geen enkele bijtelling voor de T4 doordat deze als Marge en prive gekocht heb. Staat als Prive geboekt, maar blijf wel alle voordelen van het grijs kenteken behouden en hoef dan ook niks bij te houden enz

Het is logisch dat een recente bus een bijtelling heeft, maar door dat ik veel aan belasting ten goede had open staan, zou deze verrekend worden met de bijtelling zodat ik daar vrijwel niks van zou merken enz. Echter is deze boekhouder ontslagen en kreeg ik van mijn nieuwe boekhouder te horen dat dit voordeel maar voor enkele maanden zou duren en daarna maandelijks een bijtelling van 480 Euro Netto zou moeten betalen. Omdat ik nog geen 8000km totaal in het jaar rijd en mijn werkplaats naast ons huis staat.
Deze kosten waren mij veel te hoog en heb deze nu dan ook ingeruild voor een Golf GTI van Sept 2017 en ondanks dat ik liever mijn nieuwe bus had gewild, bevalt hij mij toch wel heel erg goed Ik zal binnenkort eens een paar foto's posten.



ik zou dit nog een goed nakijken voordat je ooit een controle krijgt , als je de t4 prive rijd maar wel grijs kenteken betaald omdat je een eigen zaak hebt moet je hem minimaal 10% zakelijk gebruiken en dit moet je ook aan kunnen tonen tijdens een controle , oftewel : je moet een km registratie bijhouden
Reply With Quote
  #75  
Old 13-03-2019, 17:43
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by dennis mk2
ik zou dit nog een goed nakijken voordat je ooit een controle krijgt , als je de t4 prive rijd maar wel grijs kenteken betaald omdat je een eigen zaak hebt moet je hem minimaal 10% zakelijk gebruiken en dit moet je ook aan kunnen tonen tijdens een controle , oftewel : je moet een km registratie bijhouden



Maak je maar geen zorgen, is allemaal goed geregeld

Een bedrijfsauto van voor 2005 is volledig vrij van BPM, en als je de auto dan ook als Marge inkoopt, is de BTW al eens volledig betaald en kan niet nog een keer ingevorderd worden. Hier door is onze T4-bus uit 2003 vrij van de Bijtelling en KM-Registratie.
Omdat ik deze auto Prive heb ingekocht en hier dan ook zakelijk gebruik van maak, huur ik als bedrijf deze auto van mij Prive en gaat het geld ineens de goede kant op

Last edited by DutchWilco : 13-03-2019 at 17:57.
Reply With Quote
  #76  
Old 13-03-2019, 19:20
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Dan eindelijk de fotos van de VW Golf mk7,5 uit 2017.

Baalde dat ik de bus heb moeten inruilen, maar begin steeds gelukkiger te worden met deze auto en ben er vanmiddag nog nieuwe wielen voor wezen kopen

De auto zoals ik hem heb gekocht:











Ben ook super tevreden over het digitale cockpit, want werkt super goed !







Het zijn nieuwe originele VW Motorsportvelgen in 19x8J ET41
De banden zijn Pirelli Pzero Nero in 235/35/19

De velgen worden opnieuw gecoat in een andere kleur en zal ik binnenkort weer wat foto's van plaatsen. Ook gaat de auto nog wat verder naar beneden omdat hij nog wat te hoog staat voor het mooie.















Last edited by DutchWilco : 14-03-2019 at 01:05.
Reply With Quote
  #77  
Old 13-03-2019, 21:28
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

Quote:
Originally Posted by DutchWilco
Maak je maar geen zorgen, is allemaal goed geregeld

Een bedrijfsauto van voor 2005 is volledig vrij van BPM, en als je de auto dan ook als Marge inkoopt, is de BTW al eens volledig betaald en kan niet nog een keer ingevorderd worden. Hier door is onze T4-bus uit 2003 vrij van de Bijtelling en KM-Registratie.
Omdat ik deze auto Prive heb ingekocht en hier dan ook zakelijk gebruik van maak, huur ik als bedrijf deze auto van mij Prive en gaat het geld ineens de goede kant op



Juist! Snap inderdaad dat je niet 480 per maand gaat neertellen. Dan is de keuze voor een dikke GTI gauw gemaakt. Ziet er knap uit.
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #78  
Old 14-03-2019, 10:10
dennis mk2 dennis mk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 19
Default

mooie auto en erg gaaf die cockpit
Reply With Quote
  #79  
Old 14-03-2019, 11:08
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Prachtige GTI !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #80  
Old 14-03-2019, 12:51
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

Geweldig! Hele mooie wagen
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum