Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-09-2015, 19:33
Bram005 Bram005 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2015
Posts: 3
Default Polo 9N Dynamo of Accu defect*

Hoi allemaal,

5 maanden geleden heb ik een polo 9n uit 2002 gekocht 1.4, 41000km op de teller, aardig weinig dus. Niet geïmporteerd altijd NLse eigenaren gehad, 2 voor mij. Bij een dealer gekocht, leek bij beter voor eerste auto. 3 maanden garantie, onderhoudsbeurt, accu check, etc.

Eerste dag 200 km mee gereden, volgende dag wilde de auto niet meer starten. Gelijk de dealer gebeld accu zou vervangen worden voor een nieuwe.

Week later maar eens voor de zekerheid een check laten uitvoeren door VW. Toen bleken de draagarmrubbers versleten te zijn. Toen ben ik weer terug gegaan. Werd tot 2 maal toe beweerd dat ze vervangen waren, maar bleek telkens niet zo te zijn, na naar andere garages gebracht te hebben. Pas de laatste keer wel gemaakt.

Nu een maand na de garantie.
Viel de stuurbekrachtiging in eens uit op de snelweg (na 100km) en ging het accu controle lampje branden. Ik heb gelijk alle elektrische apparatuur uitgezet, op het meest noodzakelijke na. Na een week niet gebruikt te hebben, start de motor wel gewoon, ook al brand het lampje.
Dit lijkt mij een dynamo probleem, morgen ga ik het met een multimeter doormeten.

Hebben jullie misschien tips voor een goede VW garage in de buurt van Breda?
Goedkope onderdelen/dynamo?
Andere visie op wat het probleem kan veroorzaken?

Heel erg bedankt voor jullie input!

Gr Bram

Last edited by Bram005 : 09-09-2015 at 19:41.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-09-2015, 23:29
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Heb je de motorkap überhaupt al open gemaakt?

Stuurbekrachtiging die uitvalt en een (knipperend) accu lampje is meestal het gevolg van een gebroken of vreselijk slippende multiriem. Even uitgaande van een hydraulische stuurbekrachtiging.
En als je even aan de rechterrkant(links als je ervoor staat) van je blok kijkt is dat zo te zien. Slippende riem is te horen.

Redelijk goed zelf te vervangen. Zeker als er niks meer op ligt. Kost een paar tientjes.

Niet weer proberen te starten -> accu loopt nu alleen maar leeg, zolang die niet word bijgevuld zal hij naderhand gewoon leeg zijn, na een paar keer starten is die sowieso leeg, en als je pech hebt gaat hij er zelfs kapot van (en die was net nieuw)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 10-09-2015, 09:32
Bram005 Bram005 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2015
Posts: 3
Default

Hoi Max,

Bedankt voor je snelle reactie!

Zojuist gelijk gecontroleerd, deze ziet er nog perfect uit. Niet beschadigd of gebroken en slipt ook niet. Ik heb hem wel gestart om te horen of dat de riem slipt.
Zal vanmiddag de dynamo en accu doormeten.

Naar mijn inschatting is het nog aardig eenvoudig om de dynamo/alternator te vervangen. Raadt je aan om dit zelf te doen of toch maar een garage in te schakelen, er zijn namelijk nogal veel beschrijving/filmpjes te vinden waarbij dit wordt uitgelegd.

Bedankt!
Reply With Quote
  #4  
Old 14-09-2015, 09:19
Bram005 Bram005 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2015
Posts: 3
Default

vandaag de voltages doorgemeten.

Accu zit op 12.18V
Met motor en dynamo draaiende 11,74V
Reply With Quote
  #5  
Old 14-09-2015, 09:24
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 09:12.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum