Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Velgen / banden te koop aangeboden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 19-06-2013, 18:45
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Wel zonde natuurlijk dat het zo moet gaan. Als buitenlander met goed vertrouwen het geld vooruit sturen en ervan uit gaan dat een andere liefhebber zich daar wel aan houd.
Reply With Quote
  #22  
Old 19-06-2013, 19:37
louie_scirocco's Avatar
louie_scirocco louie_scirocco is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 270
Default

Wat een smerige rat en dan zeg ik het nog netjes
Reply With Quote
  #23  
Old 19-06-2013, 20:04
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Ik zal het even in het nederlands zeggen nu dat tikt wat makkelijker.

A. ik ben al die tijd niet online geweest dus niet op dit account of een ander account.
B. ik heb het erg druk met werk ivm vakantie periodes en iedereen die op vakantie wil dus dan hebben we het altijd druk.
C. Ik heb het via een tussenpersoon/koerier gedaan en heb daarbij geen tracktracenummer gehad dus ik kan niet controleren waar die pakketjes zijn.
D. Ik werk tot 18:00 dus dan zijn de meeste bedrijven vaak al dicht dus ik kan niet elke keer zo snel overal langs gaan aangezien ik niet aan huis werk en alle tijd van de wereld heb.

@ Bas , je begon mij lastig te vallen via facebook en met aangifte te dreigen daarna heb ik je geblokkeerd en je succes gewenst.

Ik hoef niet alles zwart op wit te zetten aangezien het niet iedereen zn zaak is.
Ook ben ik niet veprlicht te reageren op internet en bepaal zelf wanneer ik wel en niet reageer !


Sommige mensen weten alles beter en die laat ik ook maar lekker praten.

Heb speciaal vanavond even opnieuw ingelogd want was mn wachtwoord kwijt dus opnieuw aangevraagd via de email.
Aangezien mn laptop stuk was en die alles normaal onthoud als je opnieuw op een website komt kwa wachtwoorden.

Nogmaals ik zit niet 24/7 op internet en heb ook gewoon mn werk en gezin thuis dat ik meerdere dingen te doen heb.

Uiteraard wil ik het oplossen maar zoals ik al aan bas had aangeven geld terugstorten doe ik niet zolang ik ook de pakketen niet terug heb.

Krijg ik domme antwoorden of dreigementen/dom taalgebruik reageer ik zoiezo niet meer !

Einde discussie en ik zal hier niet meer reageren in het topic , heb mn zegje wel gedaan.
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #24  
Old 19-06-2013, 20:12
nielsvwteam's Avatar
nielsvwteam nielsvwteam is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,221
Send a message via MSN to nielsvwteam
Default

Sorry dat ik het zeg, alleen is er dan toch wel iemand anders op jou account online geweest.

Je kan toch gewoon ff die koerier bellen en vragen hoe het zit?
Is bij mij ook wel eens wat mis gegaan met een pakketje alleen zorg je er dan toch voor dat dat zo snel mogelijk wordt opgelost??

Hoorde dat je dit ook al een paar x was over komen op corrado forum.

Ik bedoel het verder niet verkeerd.
Ik snap alleen hun reactie wel als je geld over maakt, geen spullen ontvangt en dan weinig tot niks van je te horen krijgen.
Reply With Quote
  #25  
Old 19-06-2013, 22:04
Basjegolf Basjegolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 14
Default

Ik heb idd contact gezocht via facebook maar dat heb ik gedaan omdat je niet reageerde via dit forum. Ik snap best dat je niet 24/7 online bent maar ff een berichtje sturen duurt niet langer dan 5 minuten.
Maar wat ik niet snap is je verstuurt een setje velgen naar finland via een tussenpersoon deze verzending komt nooit aan. Vervolgens verstuur je mijn pakketje gewoon binnen nederland via deze zelfde tussenpersoon wat weer niet aankomt dan moet zo een tussenpersoon toch ook moeite kunnen doen om de locatie van deze pakketjes te achter halen zonder track and trace nummer.
Ik hoop jij deze situatie ook op wilt lossen, dus miss kun je met een voorstel komen waar wij alle twee mee kunnen leven.

Mvg bas
Reply With Quote
  #26  
Old 19-06-2013, 22:23
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Ik reageer nog een keer speciaal voor jou Bas.

Ik wil dit netjes oplossen maar het probleem is dat die tussenpersoon koerierbedrijf had met 3 a 5 man in dienst die failliet is.
Snap je nu het probleem ?

Nogmaals ik los dit op alleen kan ik niet beloven wanneer ik iets weet.
Dit zijn mijn privezaken en uiteraard ben ik daar zelf al voor bij de Politie geweest.
Ik hoef niet elke dag mn verslag uit te brengen hoe en wat.
Ik kom ook liever met goed nieuws.

Heb met de topicstarter via priveberichten geen nette woorden toegezonden gekregen dus daar ben ik zoiezo al niet van gediend.
Ben daar heel nuchter in.

Dit is het laatste bericht wat ik hier dus openbaar post.

Mocht je alsnog aangifte willen doen kan je dat gerustig doen natuurlijk
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #27  
Old 20-06-2013, 06:52
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Snap de club niet helemaal van dit verhaal, verkoper verkoopt aan koper, koper maakt geld over aan verkoper, koeriersdienst gaat failliet en koper kan wachten op zijn geld! Verkoper kan het geld gewoon terugstorten aan gedupeerden!
Reply With Quote
  #28  
Old 20-06-2013, 07:19
Jimm.'s Avatar
Jimm. Jimm. is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 359
Default

Even voor de duidelijkheid:
Was de koper op de hoogte ervan, dat jij een tussenpersoon/koerierdienst gebruikte?
Zo nee, lijkt het me wel normaal en logisch dat jij ervoor opdraait.. Mocht je geen tijd hebben om iets op de post te doen, laat je het pakketje wachten tot in het weekend. Mocht dit geen oplossing zijn, zijn er tal van andere oplossingen.

Sowieso, als mij dit vaker gebeurd zou zijn met pakketjes, had ik toch echt voor een andere tussenpersoon/ koerierdienst gekozen

Hoop wel dat je dit oplost, zou erg jammer zijn als het forum door zulke fratsen minder gebruikt en vertrouwd zal worden.

Misschien dat een admin zich er mee moet bemoeien? Weet niet of dit een van hun taken is, want anders wordt het wel een beetje onduidelijk als iedereen erop reageert..

Succes Rallye.



Quote:
Originally Posted by Lesley
Snap de club niet helemaal van dit verhaal, verkoper verkoopt aan koper, koper maakt geld over aan verkoper, koeriersdienst gaat failliet en koper kan wachten op zijn geld! Verkoper kan het geld gewoon terugstorten aan gedupeerden!

Mij lijkt dan ook, dat de koerierdienst tegen dit soort zaken verzekerd (en dus geen beunhaas is) zal zijn, en sowieso ook een bewijs zal hebben dat hij deze pakketjes daadwerkelijk heeft afgegeven bij de post.
__________________
The difference between standing out and showing off (c) AUDI

Audi Coupe GT 2.1 '83

Last edited by Jimm. : 20-06-2013 at 07:24.
Reply With Quote
  #29  
Old 20-06-2013, 07:26
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Voor wat het waard is... Bij mij is het altijd goed gegaan. Ben onder andere een keer een Weitec schroefset wezen ophalen bij rallye en ook via de post kreeg ik mijn pakketjes altijd

Dus niet iedereen moet hier liggen blaffen als je nog nooit zaken met hem gedaan hebt, er is vast ergens iets mis gegaan. Post gaat niet altijd feilloos...
Als je daarnaast veel werkt en pas klaar bent na 18:00 uur dan kan ik mij voorstellen dat het wat moeilijk te regelen is allemaal

Ik wens beide partijen in iedergeval succes en het zal vast wel goedkomen
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #30  
Old 20-06-2013, 07:38
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Vains
Post gaat niet altijd feilloos...


Dat is hier -denk ik- het grote probleem... wás het maar via de post gegaan, dan was er een T & T nummer geweest waardoor spullen te achterhalen zouden zijn.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #31  
Old 20-06-2013, 11:32
foxmanvos foxmanvos is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 114
Default

Helaas kan je de post ook niet meer vertrouwen ondanks T & T nummers.
Ben helaas al verschillende pakjes kwijt geraakt en dat waren altijd waar duurdere dingen in zaten.
En PostNL doet er niks aan.
Dit heeft trouwens totaal niks met Rallye te maken.
Reply With Quote
  #32  
Old 20-06-2013, 11:50
RobbieMK1 RobbieMK1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by foxmanvos
Helaas kan je de post ook niet meer vertrouwen ondanks T & T nummers.
Ben helaas al verschillende pakjes kwijt geraakt en dat waren altijd waar duurdere dingen in zaten.
En PostNL doet er niks aan.
Dit heeft trouwens totaal niks met Rallye te maken.


Verzekerd versturen kan toch ook?
Reply With Quote
  #33  
Old 20-06-2013, 11:51
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ben weleens benieuwd hoe de advertentie precies is geweest en wat is afgesproken tussen beide partijen.

Wanneer wij dit als mede-forummers niet weten kunnen we ook niet oordelen over Rallye of kopende partij.
De advertentie, en dus later de koopovereenkomst, bepaald dus eigenlijk bij wie het risico ligt.


Ik vind het niet netjes dat mensen hier, zonder de situatie te kennen, gelijk gaan oordelen over wie er nu een oplichter is etc.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #34  
Old 20-06-2013, 11:54
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Quote:
Originally Posted by foxmanvos
Helaas kan je de post ook niet meer vertrouwen ondanks T & T nummers.
Ben helaas al verschillende pakjes kwijt geraakt en dat waren altijd waar duurdere dingen in zaten.
En PostNL doet er niks aan.
Dit heeft trouwens totaal niks met Rallye te maken.



PostNL is hier wel degelijk aansprakelijk voor, maar je wordt 9 van de 10 keer afgescheept als je hierover komt klagen wanneer er iets mis is.

Je hebt immers een overeenkomst gesloten met elkaar en daar dienen beide partijen zich aan te houden.

Het lastige is wel dat jij zult moeten bewijzen WAT er in het pakket zat en HOEVEEl dit waard is. Anders zul je waarschijnlijk weinig tot niks uitgekeerd kunnen krijgen. Bij 2ehands spullen is dit dus heel erg lastig.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #35  
Old 20-06-2013, 11:56
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Ik denk dat het ook te maken mee heeft dat het blijkbaar vaker voorkomt bij de betreffende persoon. Ik zeg niet dat ik weet hoe het zit maar als er meerdere mensen zijn, ook op het corrado forum las hier ergens, dan lijkt het me dat sommige mensen conclusies trekken. Zou hetzelfde zijn als je in het OPGELICHT topic kijkt en die patrick uit bovensmilde de voordeel van de twijfel gaat geven.

Ik heb ook ooit iets gekocht van Rallye, een stappenmotor, duurde iets lang met leveren maar wel gewoon ontvangen. Was natuurlijk niet voor een groot bedrag.
Reply With Quote
  #36  
Old 20-06-2013, 11:57
Opa's Avatar
Opa Opa is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 106
Default

Quote:
Originally Posted by Lesley
Snap de club niet helemaal van dit verhaal, verkoper verkoopt aan koper, koper maakt geld over aan verkoper, koeriersdienst gaat failliet en koper kan wachten op zijn geld! Verkoper kan het geld gewoon terugstorten aan gedupeerden!


Precies, verkoper kan dan wel roepen druk druk druk en dan heel flink roepen je doet maar gerust aangifte met een smily erachter maar zo werkt het niet als je een beetje met goed fatsoen iets wil verkopen.

Als ik iets verkoop dan is het mijn verantwoordlijkheid dat alles in goede orde bij verkoper aankomt.
En dan maakt het geen ruk uit of het nou aan de koeriersdienst ligt of wat dan ook. Ik zou meteen de gedupeerden hun centen terugstorten en het zelf wel verder regelen met degene die het transport verprutst heeft.

Het is tenslotte hier niet de eerste keer dat het gebeurd, toeval? Zou kunnen, maar los daarvan zou mij er alles aan gelegen zijn om mijn eigen reputatie en naam hoog te houden.

Als verkoper moet je je niet achter derden verschuilen en van je eigen probleem het probleem van de koper maken. Een terugstorting is in 5 min geregeld en dan zie ik zelf wel hoe ik m'n spullen weer terug krijg.

Da's gewoon een kwestie van goed fatsoen en laat meteen zien dat je ook een beetje ruggegraat hebt.
__________________
Tief parken kann jeder, tief fahren ist die Kunst....

Member of Dub Stone Society
Click here for : Dub Stone Photography

Golf MK1
Audi TT MK1

Last edited by Opa : 20-06-2013 at 12:02.
Reply With Quote
  #37  
Old 20-06-2013, 12:00
JVW77's Avatar
JVW77 JVW77 is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 203
Default

Ter info voor allen i.v.m. de relatie koper - verkoper, wellicht interessant leesvoer:
http://www.ejure.nl/index.php/e-com...umentenkoop-iii

Doe er je voordeel mee!
__________________
Verleden:
- Golf 1 1.6 automaat
- Golf 2 gti 1.8 16v
- Golf 3 vr6 highline
- Polo coupe 1.4
- Golf 4 gti v5 exclusive
- Polo 6n2 1.4
- Passat B4 2.0 8v
- Golf 1 Cabriolet

Heden:
- Touran



"Liebe scheiße....das ist V Wow!"

Last edited by JVW77 : 20-06-2013 at 12:03.
Reply With Quote
  #38  
Old 20-06-2013, 12:11
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Helaas gaat dit verhaal hier niet op JVW77,

Er staat duidelijk boven: consumentenkoop.

Definitie consumentenkoop in normale taal; de koop gesloten met een bedrijf.

Dus niet particulier wat hier het geval is, dan gelden er hele andere regels. Die niet zo specifiek zijn zoals bij consumentenkoop het geval is.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #39  
Old 20-06-2013, 12:12
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Bij particuliere verkoop is het erg afhankelijk van hetgeen er afgesproken is tussen beide partijen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #40  
Old 20-06-2013, 12:15
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Misschien een idee voor het verkooptopic als sticky (mits de admins dit een waardevolle aanvulling vinden)

Ik ben best bereid een handleiding te maken met betrekking tot particuliere verkoop. Wat mag wel, wat mag niet? Waar ligt het risico? enz. enz.


Dan weten de koper en verkoper ook waar ze aan toe zijn mocht er echt iets mislopen. Ik zou er dan eventueel een 'standaard verkoopovereenkomst' bij kunnen maken die mensen dan kunnen gebruiken, dit scheelt later een hoop gezeik (vooral bij dure spullen is dit wel slim)
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Closed Thread



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum