Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 17-09-2012, 14:05
Steilheck Steilheck is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 535
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
Mee eens. Tolheffing op alle buitenlandse voertuigen die gebruik willen maken van het nederlandse wegen net.


En dan het hele Nederlandse wagenpark ook tol betalen in de rest van Europa?
__________________
Reply With Quote
  #22  
Old 17-09-2012, 14:06
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default

het gaat natuurlijk allemaal veel dieper dan dat. en het hele systeem werkt waarschijnlijk veel ingewikkelder dan ik denk.

het punt is dat ze elke keer wel weer een manier weten te vinden om ergens geld vandaan te halen. als je dan kijkt hoe er vervolgens met dat geld word omgegaan vind ik dat misselijk makend.
Reply With Quote
  #23  
Old 17-09-2012, 14:19
Tiefleger's Avatar
Tiefleger Tiefleger is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 2,323
Default

Was ik nu maar een Partij begonnen.
__________________
Cars.
Golf 7 tdi.
Seat mii
Golf 2 GTI 84' (origineel ned)
Reply With Quote
  #24  
Old 17-09-2012, 16:04
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Het is wegenbelasting, geen milieubelasting. De 1400 kg Prius etc. mogen wat mij betreft dus ook gewoon lappen dan.
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #25  
Old 17-09-2012, 16:51
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by remie

het punt is dat ze elke keer wel weer een manier weten te vinden om ergens geld vandaan te halen. als je dan kijkt hoe er vervolgens met dat geld word omgegaan vind ik dat misselijk makend.

absoluut mee eens,maar het enige dat ik zie gebeuren is massaal geklaag maar actie,ho maar.dus of met zen allen de beuk erin of gewoon niet klagen en alles over je heen laten komen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #26  
Old 17-09-2012, 17:17
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

We zullen wel zien wat er gebeurt, mij gevoel zegt dat het wel weer overwaaid. Tot nu toe nog veel geblaat maar weinig veranderingen gezien.
Reply With Quote
  #27  
Old 17-09-2012, 17:30
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

aangezien de hobby toch al geld kost, zal ik hem niet wegdoen omdat er wegenbelasting aankomt...
ik snap wel dat de 190D's met bijpassende bestuurder geen goed doen voor de echte hobbyïst..
dus misschien dat een oldtimer alleen als minimaal tweede auto mag, en niet als enige..
Reply With Quote
  #28  
Old 17-09-2012, 18:25
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
en uiteindelijk word er door het gros van de klagers ook nog gestemd op partijen die karrevrachten geld naar ver buiten de landsgrenzen brengen of willen brengen.

foei @ links

Belasting/Tol voor "niet vakantievierende" buitenlandse voertuigen is idd een goed idee. Werkverkeer is duidelijk te herkennen in de meeste gevallen die ik onderweg tegen kom.... zou er nog veiliger op worden ook. 't zijn er echt veel ondertussen.

En dan nog een soort van off-topic; Opel ampera in de 0% bijtellingsklasse voor leaserijders. Omdat 'ie electrisch aangedreven is?? Wat vind je van het idee om je werkgever te vragen om een Ampera en deze vervolgens hele dagen af te tanken met benzine om de beloofde 500KM te halen?? Da's imho wel redelijk van t (milieu/wegenbelasting) pad toch?

Aan het einde v.d. rit moeten hobby's geld kosten en die paar euro meer per jaar voor een oldtimert doen 't m ook niet echt toch. Je wordt voorlopig nog gematst met de helft v.d. APK kosten

Edit: Die 2e auto regel is ook een goede. Dat is bij de meeste verzekeraars al redelijk zo geregeld voor de oldtimerverzekering of niet? Krijg je toch ook niet alleen een old timer verzekerd of?
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14

Last edited by EnVeeZee : 17-09-2012 at 18:28.
Reply With Quote
  #29  
Old 17-09-2012, 19:00
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Sowieso kunnen ze wel schreeuwen ,maar vanuit de Europese Unie zal de Nederlandse regering niet gauw toestemming krijgen zo'n maatregel door te voeren.
Nederland zal dan het eerste Europese land zijn die een hobby met een belasting gaat belasten.

Gebruik belasting zou ik niet erg vinden een terug kerende maandelijkse houderschap belasting gaat mij te ver.
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
  #30  
Old 17-09-2012, 19:03
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Die 2e auto regel is ook een goede. Dat is bij de meeste verzekeraars al redelijk zo geregeld voor de oldtimerverzekering of niet? Krijg je toch ook niet alleen een old timer verzekerd of?

Dat denk ik ook, mij is het in elk geval niet gelukt om een old-timer (en enige auto) tegen laag tarief verzekerd te krijgen...
Reply With Quote
  #31  
Old 17-09-2012, 19:29
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

En het kan zo simpel.
Gooi gewoon de accijns omhoog en iedereen betaald naar wat hij of zij rijdt en iedereen rijdt wegenbelastingvrij. Tevens betaalt een ieder van buiten nederland mee.

De miljarden verslindende onderzoeken naar rekeningrijden (en weet ik allemaal wat voor onzin ze daar in blablahaag bedenken) hebben al vele malen meer gekost dan wat deze maatregel zal opleveren
Reply With Quote
  #32  
Old 17-09-2012, 20:43
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
En het kan zo simpel.
Gooi gewoon de accijns omhoog en iedereen betaald naar wat hij of zij rijdt en iedereen rijdt wegenbelastingvrij. Tevens betaalt een ieder van buiten nederland mee.

De miljarden verslindende onderzoeken naar rekeningrijden (en weet ik allemaal wat voor onzin ze daar in blablahaag bedenken) hebben al vele malen meer gekost dan wat deze maatregel zal opleveren

idd,dat zou voor de echte liefhebber betekenen dat ie iets duuder uit is,maar alle 'meelifters' stappen dan vanzelf weer van de 'hokken' af.
tevens los je dan het probleem op van het massaal omkatten en dergelijke praktijken.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.

Last edited by Tjaap : 30-10-2012 at 10:07.
Reply With Quote
  #33  
Old 17-09-2012, 22:01
Golf1Fan's Avatar
Golf1Fan Golf1Fan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 335
Default

Quote:
Originally Posted by Tiefleger
Alle buitenlanders (PL, H, LT enz enz) die in Nederland aan het werk zijn, wegenbelasting laten betalen. Net zoals bv Oostenrijk met zo'n sticker achter het raam. Heb je die niet, DIKKE BOETE.


Kijk, hier ben ik helemaal mee eens, ze wonen permanent in NL en rijden in nieuwe dikke duitse diesels en betalen geen cent motorrijtuigenbelasting

Ik zag een tijdje geleden geleden een Golf 4 TDI met pools kenteken, waar het nederlandse kenteken nog in de ruiten gegraveerd stond.

Als dat overheidstuig haar kaalplukbeleid wil uitbreiden, dan moeten ze deze lui ook maar het volle pond laten betalen, maar zoals te doen gebruikelijk in NL word er met 2,3,4 etc maten gemeten.
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart
Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen
Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily'
Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily'
Reply With Quote
  #34  
Old 18-09-2012, 07:41
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
,minimaal 1 auto op naam voor je een oldtimer wbvrij kan rijden,en een beperkt aantal kilometers.dat zal ali en hassan leren....


Ja en dan wordt de 'hoofdauto' een 375,- 1988 Suzuki Alto die nog geen 14,- wegenbelasting in de maand doet en waar een WA verzekering op jaarbasis 125,- kost.
Die Alto wordt vervolgens ergens geparkeerd en zo min mogelijk gebruikt, de meeste km's worden met de wegenbelastingvrije 190D gemaakt. De kosten voor de Alto (= eerste auto) zijn dan minimaal en vergelijkbaar (op jaarbasis) met wat een 190D per kwartaal alleen al aan wegenbelasting kost...


Ik begin steeds meer voor rekeningrijden te voelen
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!

Last edited by Area51 : 20-09-2012 at 07:11.
Reply With Quote
  #35  
Old 18-09-2012, 09:43
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Goed punt alain....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #36  
Old 25-10-2012, 19:31
gj-x8rs's Avatar
gj-x8rs gj-x8rs is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2009
Posts: 268
Send a message via MSN to gj-x8rs
Default

Geen afschaffing MRB vrijstelling oldtimers
Er komt geen nieuwe discussie over de MRB-vrijstelling voor oldtimers. Dat heeft staatssecretaris Atsma (Ministerie van Infrastructuur en Milieu) aan de Tweede Kamer laten weten. Wel laat hij onderzoek doen naar de invoering van milieuzones voor oldtimers. Atsma antwoordt op Kamervragen dat gemeenten juridisch bevoegd zijn om milieuzones in te voeren. Die zouden dan bijvoorbeeld kunnen gaan gelden voor oldtimers. Wel wordt er onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om “oldtimers van liefhebbers” te ontzien. Dat betreft auto’s waarmee slechts op een beperkt aantal dagen per jaar wordt gereden. Atsma heeft de RDW opdracht gegeven om te onderzoeken of een landelijke registratie bij de RDW mogelijk is van de dagen waarop met oldtimers in milieuzones mag worden gereden. De MRB-vrijstelling blijft hierbij gehandhaafd. Dat is de uitkomst van het overleg van Atsma met staatssecretaris Weekers van Financiën. Die vrijstelling is per 1 januari 2012 overigens wel bijgesteld. De leeftijdsgrens is, met een ingroeiregeling, verhoogd van 25 naar 30 jaar. Bovendien geldt voor nieuwe gevallen, auto’s die per eind 2011 nog geen 25 jaar oud waren, voortaan wel de MRB-dieseltoeslag.

Bron: http://www.autoenfiscus.nl/geen-afs...-oldtimers.html
__________________
Volkswagen Golf 2
Reply With Quote
  #37  
Old 29-10-2012, 17:12
Opa's Avatar
Opa Opa is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 106
Default

Allemaal leuk en aardig het verhaal van onze staatssecretaris Atsma maar in het regeerakkoord is vandaag toch overal op internet te lezen dat de vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor oldtimers toch echt komt te vervallen

Lekker bezig weer daar in Den Haag
__________________
Tief parken kann jeder, tief fahren ist die Kunst....

Member of Dub Stone Society
Click here for : Dub Stone Photography

Golf MK1
Audi TT MK1
Reply With Quote
  #38  
Old 29-10-2012, 17:19
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 833
Default Einde belastingvrijstelling oldtimers (regeerakkoord 2012)

Dat gaat toch snel in de papieren lopen als je een kleine collectie hebt.
Ook bij de wat zwaardere diesels is de lol er nu gauw vanaf

> Einde vrijstelling MRB op Telegraaf.nl
Reply With Quote
  #39  
Old 29-10-2012, 18:12
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

tja was te verwachten ..
Reply With Quote
  #40  
Old 29-10-2012, 18:29
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Haha, het is ook weer te dom voor woorden. Vind het een beetje belachelijk. Gelukkig rij ik een golf 1 benzine maar voor de mensen die goed geld uit gegeven hebben om er een TDI van te maken zijn dus ook mooi gekloot.....
Reply With Quote
Closed Thread



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum