Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #421  
Old 09-10-2019, 12:02
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Die verdikking had mijn achteras ook en heb ik met een vijl weggehaald .
Lijkt me niet de bedoeling dat je een astap er zo tegenaan schroeft.......
Reply With Quote
  #422  
Old 09-10-2019, 12:06
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Volgens mij kom een originele astap van een golf 2 ook niet over die verdikking heen
Reply With Quote
  #423  
Old 09-10-2019, 17:23
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Quote:
Originally Posted by levis
mee eens! de trommelastappen vallen precies boven deze ronding. ongelakt is op pagina 11 al uitvoerig gesproken dat dat nodig is. Ik haal er iets vanaf zodat het mooi vlak ligt.


Ik zie nu wat je bedoelt! Mijn Golf 1 had dit destijds niet, dat was echt bolt-on
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #424  
Old 11-12-2019, 09:35
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Yuli, hoe bevalt de VHT lak, hoe is deze na jaren gebruik?
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #425  
Old 12-12-2019, 10:23
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by martinus83
Yuli, hoe bevalt de VHT lak, hoe is deze na jaren gebruik?


Ziet er nog als nieuw uit . Ik rij ongeveer 1 tank 98 per jaar met mooi weer en voor de rest slaapt ie altijd binnen. Hetzelfde als jij zometeen klaar bent dus doen

De spuitbusjes zijn wat moeilijker te krijgen er zit blijkbaar een stofje in waardoor ze het aan particulieren niet mogen kopen. Maar je kan er wel aankomen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #426  
Old 13-12-2019, 07:18
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ziet er nog als nieuw uit . Ik rij ongeveer 1 tank 98 per jaar met mooi weer en voor de rest slaapt ie altijd binnen. Hetzelfde als jij zometeen klaar bent dus doen

De spuitbusjes zijn wat moeilijker te krijgen er zit blijkbaar een stofje in waardoor ze het aan particulieren niet mogen kopen. Maar je kan er wel aankomen.


Ok, heb VHT al vaker voorbij zien komen. Mijn vorige motor heb ik gelakt met rust-o-leum. Fijn spul, qua houdbaarheid kan ik daar niet veel over zeggen, alleen dat het op alu lastig hecht. Vergte en goede voorbehandeling maar dat zal met elke lak zo zijn.
Ik ga eens kijken waar ik een scala aal VHT kan scoren! mocht dat niet lukken pb ik je
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #427  
Old 13-12-2019, 12:35
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

mag ik even inhaken?
in feite kun je elke soort 2k autolak op metaal zetten..
voorwaarde is wel dat je eerst een etsende (wash)primer ervoor zet..
ook die mumbo jumbo over hittebestendige lak is een beetje onzin..
iemand die langer dan 30 seconden zijn hand kan houden op het dak of motorkap van zijn auto ,die in de felle zon gestaan heeft in Augustus
krijgt van mij 20€..i dare you
op een uitlaatspruitstuk is het wat anders..maar een blok of bak?
heb het dx blok uit 1 van mij GTI 1's gewoon in de reguliere 2k gespoten (niet TE dik)..
en dat is gewoon blijven zitten..en dat werd niet 'gespaard' met tijden ,zeg maar..
menig keer met file rijden in de zomer dat de olietemperatuur over de 100 graden ging..
nogmaals het metaal moet volledig vet/roestvrij zijn..en er moet een primer onder..
hoe agressiever hoe beter..en ja dit geld ook voor aluminium..
dan kan er alles overheen..
of denken jullie dat gasten die een blok in de kleur van hun auto hebben (zwart metallic bijvoorbeeld)..dat met Hammerite gedaan hebben?
Reply With Quote
  #428  
Old 13-12-2019, 14:45
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Neem even de vrijheid in Yuli zn topic hierop in te gaan.. ;-)

Primer, duidelijk, 2K lak is weer wat anders. Zal je hier later nog eea over vragen Henry.
Maar als grondlak heeft VHT deze lak https://www.vhtlak.nl/hittebestendi...er-grijs-sp148/
Of zoals jij zegt een etsende primer? hier heb ik geen kaas van gegeten..
https://www.vhtlak.nl/hittebestendi...t-primer-sp307/

de eerste lijkt me beter..
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #429  
Old 12-02-2020, 15:26
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Quote:
Originally Posted by yuli

Links orgineel, rechts de grotere Epytec versie met de remkrachtverdelers voor schijfremmen;




Toen kwam me vriendin binnenlopen voor wat "we" tijd. Nou ja volgende keer weer verder als de onderdelen boot weer langskomt


Welke remkrachtverdelers heb je gebruikt?
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #430  
Old 29-04-2020, 20:21
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Hallo allemaal. Gek jaar tot dusver dit 2020, hoop dat iedereen een beetje gezond is!

Hier opgesloten met vrouw en 2 kinderen, een van 11 maanden en 1 van 3 jaar (bijna 4). Allebei een baan waarbij het mogelijk is vanuit huis te werken, heel druk en dus lange dagen (ben geen klager dus blij dat ik werk heb). S'óchtends van 07:00 tot 12:30 de kinderen vermaken. Dan werken tot 17:30. Snel weer eten en de kinderen op bed. Dan werken tot 22:00 - 23:00 en dan meestal nog even hobbyen om het batterijtje weer op te laden.
Gelukkig woon ik boven mijn garage dus alle minuutjes die ik kan pakken tellen mee.

Wilde even mijn topic updaten. Jaar begon slecht, er was een waterleiding in mijn garagevloer lek, sloeg door naar een muur dus alles was nat. Leiding lag in beton, 10 cm diep. Gelukkig verzekeringswerk maar schoot allemaal niet op. Inspectie - lekdetectie - loodgieter - stukadoor zat allemaal weken tussen. Nu toch de vloer open moest, gelijk maar alles aangepakt was mijn PVC tegel vloer een beetje zat en diversen muren en werkbank werden smoezelig.

Zat al een paar keer op YouTube naar filmpjes van epoxy vloercoating te kijken. Vond het alleen een beetje duur om te laten doen en daarbij is mijn garage nogal gek. Heb een groot gedeelte beton en een stuk balken met hout (OSB3) maar wel 1 ruimte. Beetje uitzoeken bleek dat het wel kon mits OSB3 platen versterkt met glasvezel matten. Dus daarmee begonnen.

De ravage















Vloer versterkt met glasvezel matten















Lekker meehelpen met pappa









Eerst achterste gedeelte in de coating. Ik heb teveel zooi om op te slaan en ik wilde de golf niet lang buiten hebben staan.



Eerste laag viel tegen qua resultaat. Dus hebben we het laten drogen, opgeschuurd en nog is gedaan.









Hier was ik tevreden. Zit een anti-slip op zodat je niet uitglijd want het is anders super glad.















Had nog wat epoxy hars over dus heb mijn werkblad van mijn werkbank opgefrist.






Netjes denk ik zo



Mijn schatje weer binnen



Beetje extra opslag. En een sonos boxje van de Ikea, werkt goed. Wil alleen nog een koffie zet apparaatje en redbull koelkastje.



Op de achtergrond een projectje die ik ook gestart ben. Die is voor de T3 en doe ik daar dus updaten.



Had al heel lang een 5 bak liggen met aangepast 1,2 en 3 van VR6 en een sper erin. Weet wie hem gebouwd heeft maar omdat die al JAREN in een schap lag en nogal pech had met de motor die erbij was de bak ter controle maar naar de revisie gebracht. Buiten alle pakkingen uit voorzorg vervangen was de bak binnen als nieuw.







Kleur stond me niet aan. Dus dat maar aangepakt.










Het enige wat nog nooit vervangen is bij de Golf moet er nu ook aan geloven. Stuurhuis is gemaakt door VW in '99. Paar jaar bij mij op de plank. Gelijk maar naar wat lichter vliegwiel. Zware vliegwiel heb ik weer nodig voor mijn T3 bus die heeft deze nodig.









De bende eruit.






En de boel weer wat opgefrist.






Deze oude draak er ook uit;



Hier zo een beetje gebleven. Nieuwe stuurhuis gaat er nu in en daarna het vliegwiel en de bak.




Daarna gaat de Golf naar de spuiter. Je gaat het niet geloven maar de twee avonden dat de Golf buiten heeft gestaan is er een kat op de motorkap gesprongen. Uitgegelden en een kras getrokken waar je eng van wordt.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 29-04-2020 at 20:29.
Reply With Quote
  #431  
Old 30-04-2020, 08:05
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Poeh, dit ziet er goed uit! ben benieuwd!
Had je nu een standaard G60 bak erachter?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #432  
Old 30-04-2020, 09:06
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Knap vloertje geworden! Sleutelt vast een stuk fijner en schoner zo
Reply With Quote
  #433  
Old 30-04-2020, 13:15
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Mooie update weer! Jammer van die lekkage maar ziet er weer netjes uit nu, strak vloertje! Waarom heb je het stuurhuis vervangen als ik vragen mag? Zag hem een pagina terug wel tussen het to-do lijstje staan maar vraag me af waarom.

Groetjes!
Reply With Quote
  #434  
Old 30-04-2020, 13:18
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@Johan, ja de oude bak is een standaard gereviseerde bak. Ben ook erg benieuwd met sper erin en wat die versnellingen nu doen. Volgens de revisie man was er ook iets speciaals aan de 5 gedaan dus dat gaan we meemaken. Heb ook nog een schakelweg-verkorter liggen voor kabelschakeling maar eerst dit even aanvoelen.

@René, zeker weten bezemt veel beter. En als het vuil wordt stoomreiniger of dwijltje erover en klaar. Het is wel jammer dat het nog zo duur is. Met de krik erop gaat prima en ook redelijk kras vast. Lassen en slijpen e.d. doe ik er niet op daar kon mij vorige vloer ook niet tegen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #435  
Old 30-04-2020, 13:19
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by Sinaasboom
Mooie update weer! Jammer van die lekkage maar ziet er weer netjes uit nu, strak vloertje! Waarom heb je het stuurhuis vervangen als ik vragen mag? Zag hem een pagina terug wel tussen het to-do lijstje staan maar vraag me af waarom.

Groetjes!


Altijd een klein beetje vrijeslag gehad op het huis. De bekende slijtage / doodstukje.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #436  
Old 18-05-2020, 11:26
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Zo de Golf zit weer terug in elkaar en loopt mooi. Heb nog niet veel gereden eerst een afspraak gemaakt om te laten uitlijnen.

De upgrades;
- Nieuw origineel stuurhuis
- Gereviseerde en versterkte versnellingsbak.
- Sper differentieel
- Licht vliegwiel
- Zimmerman remschijven voor met originele VW G60 remblokken
- Stalen veerpootbrug i.p.v. aluminium
- Powersprint einddemper i.p.v. Simons

Gelijk maar olie en oliefilter wissel. Tevens de nieuwe bak voorzien van verse versnellingsbakolie.

Diversen zaken schoongemaakt, opgeknapt en opnieuw in de lak.



























































__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 18-05-2020 at 11:28.
Reply With Quote
  #437  
Old 24-06-2020, 11:02
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Zat eind mei een bakkie te doen bij een vriend. Die was helemaal in zijn nopjes met een mooie unieke set wielen, die hij had opgehaald voor zijn golf 1. De jongen waar hij het ophaalde heeft ook een zeer nette mk1 met een geweldig setje stoelen namelijk Golf 2 edition one recaro's in golf 1 stijl bekleed.

Heb na het zien van de foto's een paar avonden wakker van gelegen, dat is de ziekte. Dus ook maar op zoek gegaan naar een setje edition one recaro's. Inmiddels makkelijker gezegd dan gedaan, te laat om het te doen eigenlijk want geld is niets meer waard. In Duitsland nog voldoende aanbod maar variërend van 800 tot 2000 Euro vind ik echt te gek. Hier in NL kan het nog wel maar het aanbod is inmiddels beperkt en vaak is het helemaal naar de beesten.

Uiteindelijk zat ik in de nachtelijke uurtjes wat op eBay en kwam een setje stoelen tegen in Slovenië. Zag er ook niet uit maar wel compleet met elektrische onderstellen. Na wat bieden heen en weer de set gewonnen.


]




Gevraagd aan Alf de eigenaar van VW Sitze - Dusseldorf (check FB voor waanzinnige projecten) of ik ze rechtstreeks naar hem mocht verzenden, geen probleem. Verkoper met veel zorg de stoelen verzonden en dezelfde dag werden ze nog afgeleverd was echt een top transporteur.




Alf kon het niet geloven wat ik voor had betaald. Daar heb je hier niet eens de consoles voor was zijn opmerking.

Na een paar weken wachten kwamen de foto's;












Kwam allemaal perfect uit vorige week woensdag op wezen halen. Een dag na dat de maatregelen voor reizen versoepeld zijn.

Afgelopen zaterdag het steuntje van de frames laten lassen door Alain - Area51. Die moet bij de golf 1 namelijk aan de andere kant. Hier trouwens nog op de foto de hendel van de golf 2 maar je moet de hendel gebruiken van de golf 1 anders zit het stel motortje in de weg.







Frames netjes opgeknapt



Gisterenavond erin gezet. Hier foto golf 1 vs de nieuwe.






Alleen nog een kabelboompje leggen voor de electrische hoogte verstelling.

Het zit geweldig, beste uit de golf 2 in de golf 1
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 24-06-2020 at 15:34.
Reply With Quote
  #438  
Old 24-06-2020, 11:09
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

zo ! gaaf zeg!
Reply With Quote
  #439  
Old 24-06-2020, 11:23
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Dat is echt super Yuri! Heel erg mooi. Deze recaro’s zitten inderdaad perfect.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #440  
Old 24-06-2020, 11:46
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

super strak, wat een verschil vergeleken met die golf 1 stoeltjes!
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum