Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-08-2012, 16:04
frankvdberg frankvdberg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 42
Default geen reactie

het valt mij op dat mensen van alles te koop vragen of willen hebben maar als je wat aanbied reageren ze niet !!!!

ik ben ook lid op andere forum's en daar is het effe reageren op een vraag of aanbod wel aan de orde !!, vind het ook wel zo netjes eigenlijk
Reply With Quote
  #2  
Old 26-08-2012, 16:07
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

ik deel deze mening wel.

Ik heb zelf van alles te koop en ik moet soms 3 mails sturen eer ik dan een antwoord krijg van "tis ni meer nodig".

Ach ik heb er al mee leren leven.
Degene die bij mij niet reageren binnen de 2 weken schrap ik in mijn verkooplijst.

Hier is trouwens ook ergens een lijst met kopers en verkopers en de tevredenheid van klanten.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-08-2012, 16:46
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

Ikreserveer daarom ook geen velgen ed meer, ik ben overgestapt naar wie eerst komt en de centen op tafel legt mag het meenemen.
__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
  #4  
Old 27-08-2012, 06:48
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Ik reserveer alleen nog als ze bijvoorbeeld eerst 20, 50 of xx,xx euro overmaken. Hangt er een beetje vanaf hoe duur het stuk is dat ik wil verkopen.
Meestal is het reserveren dan niet meer nodig....

Anders teld, diegene die hier het eerste is met geld, mag het meenemen.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-08-2012, 09:51
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Via marktplaats is 10x erger. Als je een afspraak maakt dan komen ze gewoon niet opdagen en zit je een uur te wachten. Tijdje terug Playstation 3 verkocht via marktplaats, zeker 5 a 6 afspraken gemaakt waar niemand bij kwam opdagen. Altijd netjes alles klaar voor display en gebruik gezet maar niemand die kwam.
Reply With Quote
  #6  
Old 27-08-2012, 11:17
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Quote:
Originally Posted by powah
Via marktplaats is 10x erger. Als je een afspraak maakt dan komen ze gewoon niet opdagen en zit je een uur te wachten. Tijdje terug Playstation 3 verkocht via marktplaats, zeker 5 a 6 afspraken gemaakt waar niemand bij kwam opdagen. Altijd netjes alles klaar voor display en gebruik gezet maar niemand die kwam.


Daarom vraag ik dus wat geld.
Komen ze wel kijken en ze kopen het niet, dan kunnen ze dat ook terugkrijgen van mij, maar zo voorkom ik dat ik voor niets thuis blijf en alles klaar zet.
Komen ze dan niet opdagen, dan hou ik mijn voorschotje.
Als je dat netjes uitlegt dan is het meestal geen probleem.
De serieuzen hebben zelf vaak ook legio slechte (marktplaats) ervaringen.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-08-2012, 11:19
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is online now
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Ik verkoop niets meer via marktplaats.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #8  
Old 27-08-2012, 11:27
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Nou niet reageren op een aanbod: als je meerdere berichten krijgt, of het nou via een forum is of via pm of mail. Dan kun je niet overal op reageren. Ik vergelijk meestal wie me het beste bied voor de juiste prijs, eventueel vraag ik nog om een foto als dat nodig is. Als ik een aanbod krijg van 5 euro of van 20 euro, dan is het niet meer dan logisch dat je voor die 5 euro gaat. Mits het gewoon zelfde goeie spul is. Op de 20 euro reageer ik dan meestal niet. Als ik ga zeggen: ik vind de prijs te hoog. Dan krijg je vaak vanalles naar je toe gegooit qua uitlatingen. Die bespaar ik mezelf liever.

Reserveren: ik reserveer wel eens omdat ik eerst wil zien wat ik koop. Dat vind ik vrij normaal. Ik vind het vervelender als je een afspraak hebt gemaakt voor bezichtiging, en je komt daar en het is verkocht zonder dat het gemeld is... Dus liever reserveren vanwege de afspraak.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #9  
Old 27-08-2012, 11:33
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Nou niet reageren op een aanbod: als je meerdere berichten krijgt, of het nou via een forum is of via pm of mail. Dan kun je niet overal op reageren. Ik vergelijk meestal wie me het beste bied voor de juiste prijs, eventueel vraag ik nog om een foto als dat nodig is. Als ik een aanbod krijg van 5 euro of van 20 euro, dan is het niet meer dan logisch dat je voor die 5 euro gaat. Mits het gewoon zelfde goeie spul is. Op de 20 euro reageer ik dan meestal niet. Als ik ga zeggen: ik vind de prijs te hoog. Dan krijg je vaak vanalles naar je toe gegooit qua uitlatingen. Die bespaar ik mezelf liever.

Reserveren: ik reserveer wel eens omdat ik eerst wil zien wat ik koop. Dat vind ik vrij normaal. Ik vind het vervelender als je een afspraak hebt gemaakt voor bezichtiging, en je komt daar en het is verkocht zonder dat het gemeld is... Dus liever reserveren vanwege de afspraak.


Ik meld dan ook de andere geinterreseerde dat het reeds verkocht is.
Anders moet je andere mogelijke kopers zeggen dat ze moeten wachten terwijl die persoon die gereserveerd had niet komt op dagen en dan heb jij andere mogelijke kopers afgeslagen...
__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
  #10  
Old 27-08-2012, 14:23
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Nou niet reageren op een aanbod: als je meerdere berichten krijgt, of het nou via een forum is of via pm of mail. Dan kun je niet overal op reageren. Ik vergelijk meestal wie me het beste bied voor de juiste prijs, eventueel vraag ik nog om een foto als dat nodig is. Als ik een aanbod krijg van 5 euro of van 20 euro, dan is het niet meer dan logisch dat je voor die 5 euro gaat. Mits het gewoon zelfde goeie spul is. Op de 20 euro reageer ik dan meestal niet. Als ik ga zeggen: ik vind de prijs te hoog. Dan krijg je vaak vanalles naar je toe gegooit qua uitlatingen. Die bespaar ik mezelf liever.

Reserveren: ik reserveer wel eens omdat ik eerst wil zien wat ik koop. Dat vind ik vrij normaal. Ik vind het vervelender als je een afspraak hebt gemaakt voor bezichtiging, en je komt daar en het is verkocht zonder dat het gemeld is... Dus liever reserveren vanwege de afspraak.


Je hoeft toch niet te zeggen dat je het te duur vind. Je kan ook zeggen dat je al voorzien bent, of een beter bod hebt gehad.
Ik laat in zo'n geval altijd iets weten. Dan weet de aanbieder tenminste ook waar die aan toe is.
Ik wil alleen weten of er nog interesse is, ik hoef geen motivatie, dat je kat ziek is en je het geld nodig hebt voor zijn operatie. of dat de hond je I-phone heeft opgegeten en je daarom nu even het geld niet hebt.

Reserveren doe ik alleen nog als ik eerst geld krijg. Anders is gewoon de eerste die komt met geld de koper. Uiteraard laat ik niemand voor niets komen. Zodra het verkocht is meld ik dat aan de andere geinteresseerden.
Reply With Quote
  #11  
Old 27-08-2012, 16:25
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by M1974
Je hoeft toch niet te zeggen dat je het te duur vind. Je kan ook zeggen dat je al voorzien bent, of een beter bod hebt gehad.
Ik laat in zo'n geval altijd iets weten. Dan weet de aanbieder tenminste ook waar die aan toe is.
Ik wil alleen weten of er nog interesse is, ik hoef geen motivatie, dat je kat ziek is en je het geld nodig hebt voor zijn operatie. of dat de hond je I-phone heeft opgegeten en je daarom nu even het geld niet hebt.

Reserveren doe ik alleen nog als ik eerst geld krijg. Anders is gewoon de eerste die komt met geld de koper. Uiteraard laat ik niemand voor niets komen. Zodra het verkocht is meld ik dat aan de andere geinteresseerden.


dat vind ik heel netjes...MP is bieden gewoonweg beledigen geworden ,en tja ik heb ook heel dat MP vaarwel gezegd
ik adverteerde ooit met toen een hele nette witte Pirelli gti (nu van Misha strik)dit was in 2007.mijn vraagprijs was ongeveer hetzelfde wat nu gevraagd word voor een mat gerold 1100tje met b-shit schroefset eronder ofzo
krijg ik een partij mailtjes van bijv..wat is de uiterste prijs?,welk bouwjaar issie?,is het een 1600?istie hard?,waarom doe je hem weg?,ik WIL alleen maar zondag komen kijken!heb je nog meer foto's
e.e.a stond allemaal in de advertentie te lezen
ook kom je wel eens per mail contact overeen met de prijs ,en als ze dan nog komen opdagen ook ,dan proberen ze toch noch af te pingelen..
doe mij maar Ebay.de met kauferbewertung en zo goed als altijd een bindend bod..van de tegenpartij zeg maar
want Mp etc in Holland schiet meestal niet op,een hoop tijd en moeite om over frustratie maar te zwijgen
Reply With Quote
  #12  
Old 31-08-2012, 19:02
frankvdberg frankvdberg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 42
Default

ik vind wel dat je altijd moet reageren op een bod of een vraag al is ie nog zo gek of raar, en als het bod erg laag ik wens ik ze succes met de speurtocht naar dat onderdeel of auto voor zo een lage prijs, ik verkoop ook regelmatig USA cars en als er dan gevraagd wordt wat het verbruik is van zo een V8 geef ik ze als advies om naar een toyota yaris of zo te gaan kijken, maar ik reageer wel altijd ik noem dat respect hebben en tonen.

Last edited by frankvdberg : 31-08-2012 at 19:31.
Reply With Quote
  #13  
Old 31-08-2012, 19:14
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,570
Default

Zo was ik ooit aan het kijken naar een grijze Edition One op Marktplaats. Had een mailtje gestuurd naar de verkoper met de vraag of hij de foto's naar mij kon mailen, en misschien ook meer foto's erbij kon doen. (Aangezien je op marktplaats maar gelimiteerd bent tot een x aantal foto's per advertentie en de resolutie is nou ook niet je van het)

Uurtje later kreeg ik netjes een paar mailtjes met de foto's. Auto was in mooie originele staat met hier en daar een aandachtspuntje. (BBS RM's hadden aandacht nodig, een van de wielbogen moest vervangen worden en de uitlaat was van Remus of ander merk) Toch wat van de prijs af weten te krijgen maar na wat overleg toch maar besloten om hem niet te doen.

Dus ik een mailtje gestuurd met opbouwende "kritiek" en bedankte hem voor de moeite en het aanbod. Vrijwel direct een mailtje terug met de complimenten dat ik terug schreef en als hij nog een Edition One te koop had of wist te staan mailde hij mij gelijk als eerste. (En dat deed hij ook!)
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum