Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-02-2013, 12:16
Cleveringa Cleveringa is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 255
Default bora,golf sportteller vraag

Vraagje,

ik heb een bora TDI uit 1999, nu wilde ik daar een sportteller inzetten, ook wel se teller genoemd.
kan ik die teller platen ook overzetten in mijn oude teller?, of moet je echt de complete teller overzetten? Dan zit je wel met inleren en je moet er een code bij hebben.

en als ik een complete teller moet overzetten, welke moet ik dan hebben? Gaat dus om een bora TDI uit 1999 met halve fis.

ik hoor het graag.
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie
Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000
Reply With Quote
  #2  
Old 10-02-2013, 12:23
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Teller platen over zetten gaat je niet lukken, schaalverdeling zal mogelijk anders zijn.
Je moet een teller hebben van een wagen met hetzelfde type motor en opties als jouw eigen auto.
Moet ingeleerd worden maar hier heb je geen code voor nodig.
KM stand zal deze van de nieuwe teller nemen, of je zou deze moeten laten veranderen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 12-02-2013, 01:24
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Waarom kan je deze platen niet overzetten Spierings?

Bij mijn weten kan dat namelijk prima! Sterker nog, ik heb zelf een USA Passat tacho omgebouwd zodat deze in m'n Golf past. Dat was wat meer knutselen maar leverde geen problemen op...
Teller uit de auto gehaald en open gemaakt, naalden los gehaald en het teller folie om gewisseld. Terug in mekaar zetten en hoppa, zo terug in de auto planten.
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited

Last edited by SteffenUS : 12-02-2013 at 01:44.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-02-2013, 11:12
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by SteffenUS
Waarom kan je deze platen niet overzetten Spierings?

Zoals ik al eerder aan gaf moet dan de schaalverdeling wel kloppen, anders zal de aangegeven waarde niet kloppen..
Maar voor handige mensen is alles wel mogelijk, heb ook ooit een golf 4 klok in een zelf gemaakte behuizing gezien.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #5  
Old 21-02-2013, 13:04
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Je hebt net een overgangs jaar, je moet even kijken of je teller 920 erin heeft staan ( Canbus ) anders werkt de toerenteller e.d. niet.

919 is zonder canbus en dan zal hij dus niet werken.

Heb ook nog een aantal SE tellers liggen..Ik kan ook eventueel de inlogcode achterhalen, km stand aanpassen, wijzers enkel laten branden bij contact aan, of displays of iets naar wens, ook rest km activeren e.d. Kosten € 15,- als je de teller op sturen doet.

Waarschijnlijk heb je nu het lampje van de startblokkering ( auto met sleutel ) in de toerenteller staan ? Zo ja, dan heb je enkel de code van de nieuwe teller nodig, staat hij in de km teller, dan heb je beide code's nodig.

Andere wijzerplaat kan ook, dan wel andere software erop schrijven..
Reply With Quote
  #6  
Old 21-02-2013, 16:31
Cleveringa Cleveringa is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 255
Default

Ok, bedankt voor je info. Dat lampje brand inderdaad alleen in het toerentellergedeelte
volgens mij zit er geen canbus in, dan zou hij bv ook moeten aangeven op de display dat er bv een
portier openstaat? Er zit een halve display in.

heb jij de juiste teller voor mij? En wat kost het totaal ook met evt inbouw? Of doe je dat niet?
__________________
Volkswagen Kever 1300 1974 in restauratie
Volkswagen Lupo 1.4 16v 100pk 2000
Reply With Quote
  #7  
Old 21-02-2013, 16:46
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Inbouwen en inleren is geen probleem..Als jezelf Vagcom hebt kun je hem ook inleren, dan krijg je de inlogcode erbij.

Een immo 3 in een Immo 2 plaatsen zoals in jou geval is geen probleem, maar...Je moet wel canbus hebben, anders werkt de toerenteller e.d. niet.

Voor daarachter te komen moet je even naar het nummer aan de onderkant van de teller kijken, begint bij jou met 1J0, als erna 920 staat, dan werkt de teller wel, staat er 919, dan werkt hij niet.

Als je Vagcom hebt hoef je de teller er niet uit te halen maar lees je even 17 instruments uit en maak je ff een printscreen van het scherm dat je ziet.

Je mag ook langkomen maar zit zelf in Urmond..

Het icoontje dat een deur open is zit ook in de SE teller.

Prijs voor de teller incl : km stand aanpassen, inlogcode erbij, rest km activeren, taal veranderen, service reset, aanpassing van teller verlichting naar wens, verzendkosten of inleren ter plaatse € 200,-
Reply With Quote
  #8  
Old 12-03-2013, 10:34
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Heb je inmiddels nog iets gevonden of nog verder gekomen ermee ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum