Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-07-2011, 17:09
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default apart stationair golf gti motorcode pf

Hallo,

Mijn golf gti draaid heel vreemd stationair, ALs ik hem start geeft i als het ware zelf gas en springt i naar de 2000-1500 toeren blijft even hangen en dan valt i weer terug(ik dacht dit zal wel de warmdraai regeling zijn) Als i warm is hangt i rond de 1000 en dan na gas geven weer ff 800, als ik hem dan weer even laat draaien gaat i bungelen 800-1000-950-900-800 en ga zo maar door.

Ik heb alle vacuum leidingen gecheckt ook beetje vloeistof op gespoten om een lek te vinden maar helpt niet. Het gekke is ook de motor reageerd niet op zijn stationair schroef en co schroef, en als ik een vacuum leiding los trek dan veranderd er niks dat vond ik heel apart. Ik heb de klop sensor vervangen door middel van een golf 3 van de sloop want die was stuk. Ontsteking staat volgens het handboek afgesteld.

Mischien dat het door de nokkenas komt dat bungelen tussen 800-1000 toeren die is van catcams 282 gr.

Ik had ook een chip er in van bolku dacht mischien heeft dat er iets mee te maken, dus std chip er weer in en kijken, auto reageerd ff minder snel maar co is wel lager naar mijn mening want staat minder blauw in de garage. Maar na het verwisselen is het beter geworden met warme motor ietsjes maar koud is het veel erger geworden nu blijft i het herhalen het klimmen naar 1500-2000tpm en terug vallen en weer opakken.

Mischien weet iemand het, kan het zijn dat de blauwe temperatuur meter stuk is?

Last edited by picasso_16v : 17-07-2011 at 17:11.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-07-2011, 18:27
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

LMM al gecontroleerd? Bougiekabels of bougies kan ook, dan gaat hij even op 3 cillinders draaien ca 2 seconden. En dan is het toerental weer normaal.Als de sensor kapot is gaat hij echt beroerd lopen.
Ik heb zelf ook wat problemen gehad met mijn PF blok ook veel delen vervangen met geen enkel resultaat. Uiteindelijk maar een Bosch dealer opgezocht die had het probleem binnen een minuut ,l LMM totaal ontregeld door slijtage deze opnieuw afgesteld en nu loopt hij weer perfect.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-07-2011, 19:20
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default

okee, bougies zijn nieuw en bougie kabel ook vervangen etc. Dan maar eens naar de lucht massa meter kijken. Weet iemand ook hoe dat afgesteld moet worden? Zal meteen ook verklaren waarom i niet reageerd op zijn stationair schroef en co schroef
Reply With Quote
  #4  
Old 17-07-2011, 20:21
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by picasso_16v
Hallo,

Mijn golf gti draaid heel vreemd stationair, ALs ik hem start geeft i als het ware zelf gas en springt i naar de 2000-1500 toeren blijft even hangen en dan valt i weer terug(ik dacht dit zal wel de warmdraai regeling zijn) Als i warm is hangt i rond de 1000 en dan na gas geven weer ff 800, als ik hem dan weer even laat draaien gaat i bungelen 800-1000-950-900-800 en ga zo maar door.

Ik heb alle vacuum leidingen gecheckt ook beetje vloeistof op gespoten om een lek te vinden maar helpt niet. Het gekke is ook de motor reageerd niet op zijn stationair schroef en co schroef, en als ik een vacuum leiding los trek dan veranderd er niks dat vond ik heel apart. Ik heb de klop sensor vervangen door middel van een golf 3 van de sloop want die was stuk. Ontsteking staat volgens het handboek afgesteld.

Mischien dat het door de nokkenas komt dat bungelen tussen 800-1000 toeren die is van catcams 282 gr.

Ik had ook een chip er in van bolku dacht mischien heeft dat er iets mee te maken, dus std chip er weer in en kijken, auto reageerd ff minder snel maar co is wel lager naar mijn mening want staat minder blauw in de garage. Maar na het verwisselen is het beter geworden met warme motor ietsjes maar koud is het veel erger geworden nu blijft i het herhalen het klimmen naar 1500-2000tpm en terug vallen en weer opakken.

Mischien weet iemand het, kan het zijn dat de blauwe temperatuur meter stuk is?

hallo //

tis je stappenmotor .. die is smerig
heb het zelfde met een 2e motor .. even goed schoonmaken met remreiniger . loopt hij weer netje.s
vrgr gooigolf ..
Reply With Quote
  #5  
Old 17-07-2011, 23:38
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Quote:
Originally Posted by picasso_16v
okee, bougies zijn nieuw en bougie kabel ook vervangen etc. Dan maar eens naar de lucht massa meter kijken. Weet iemand ook hoe dat afgesteld moet worden? Zal meteen ook verklaren waarom i niet reageerd op zijn stationair schroef en co schroef


De kabels van mij waren ook nieuw en toch doorslaan. LMM zou ik niet zelf mee gaan klooien . Zou even een garage waar ze de uitlaat gassen kunnen testen. En kennis hebben van dit systeem, is ook al meer dan 20 jaar oud Weet je ook gelijk of de LMM werkelijk de boosdoener is kunnen ze binnen twee minuten zien. Deze injectie systemen kan erg vervelende problemen geven.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum