Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-08-2008, 19:22
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default Voor wie niet meer weet hoe het moet...

Procedure:

Stap 1: Binnenspiegel
Stap 2: Vóór de auto
Stap 3: Buitenspiegel(s)
Stap 4: Over je schouder
Stap 5: Richting aangeven en vervolgens direkt handelen (sturen/wegrijden).

Mocht je nog niet veilig weg kunnen rijden, dan laat je punt 5 achterwegen en begint weer bij stap 1.

.......................

Het schijnt namelijk nogal nodig te zijn mensen nog even te laten weten waar dat rare hendeltje links van hun stuur precies voor bedoeld is, en hoe het gebruikt dient te worden.

Elke dag sta ik alsof ik niks beters te doen heb voor een rotonde te wachten op die 12 auto's die voorbij moeten, en allemaal, zonder richting aan te geven, voor me de rotonde verlaten.

Voorsorteren bij het verkeerslicht, nog zo'n avontuur... auto voor me gaat rechtdoor, althans zo zegt zijn verlichting, en ik denk me even voorbij te drukken om rechts voor te sorteren. Beetje gas bij en volledig legaal rechts voorbij over de voorsorteerstrook, en meneer rijdt me bijna links mijn auto binnen. Schijnt dat de cursus "richtingaangeven" weer wat opfrissing behoeft, en hij toch naar rechts moet.

Nouja, dan komen we eindelijk op de snelweg, en zijn er geen stoplichten, rotondes en voorsorteerbanen meer, gaat alles goed, of niet! Inhalen over de linker baan, afstand houdend, komt er opeens een auto van rechts tussenflitsen die bij het inhalen van die vrachtwagen 50cm voor hem nog even denkt mijn richtingaanwijzer uit te moeten schakelen. Spiegels gebruiken, over de schouders kijken? Kost alleen maar tijd en moeite. Auto is toch geleased en we zijn immers niet voor niets verzekerd!

Is het nou echt zo'n moeite even richting aan te geven? Of zijn we onderhand allemaal in V-tech stuntpiloten veranderd die alleen kunnen rijden als ze half uit hun Ricardo kuipstoel hangen met een handrem in hun kringspier zodat ze met links "sow vet chill" op het stuur kunnen leunen om met rechts door hun verzameling techno beng beng MP3'tjes te kunnen skippen???
Doe toch gewoon normaal, en geef even richting aan als het nodig is.
Dus niet als JIJ het nodig vindt!

En voor wie het om de brandstofbesparing gaat... een boete kost je 6 tientjes. Al zie ik de mannen van de Polizei nog niet snel iemand langs de kant zetten omdat hij anderen van de weg drukt. Die houden liever fietsers aan die door het centrum trappen, dat zijn immers de echte boeven!

Danku.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale

Last edited by breadfan83 : 19-08-2008 at 19:25.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-08-2008, 19:36
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

kan me helemaal vinden in je verhaal. zit ook redelijk veel op de weg. maar heb ondertussen al wel geleerd om me niet teveel te storen aan dat soort piloten. die tijd heb ik wel gehad om anderen even op hun rijgedrag te wijzen. heeft geen zin, zijn er teveel!

van de week naderde ik een rotonde met een politiewagen voor mij, denk van ze zullen nu toch wel richting aangeven, mooi niet dus. en de politiewagen rijdt vrolijk verder en zet zelfs zijn eigen richting niet eens aan.

en inderdaad 2 seconden afstand houden op de linkerbaan bij inhalen heeft totaal geen zin, want dan kruipen ze er gewoon tussen. neem je weer afstand op je voorligger, lopen ze achter weer te bumperkleven.

oplossing: binnenspiegel omhoog draaien, metallica cd op volume 30 zetten en gewoon vrolijk verder toeren

grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #3  
Old 19-08-2008, 19:40
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Ik kan me er ook in vinden alleen kan ik zo nog 100 dingen opnoemen die me irriteren in het leven!

Techno beng beng! hier moest ik ff van glimlachen!!!
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #4  
Old 19-08-2008, 21:13
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

ook ik sta elke dag (voor elke rontonde:P) te wachten op mensen die geen richting aangeven... en dat is idd aardig irritant...
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 19-08-2008, 22:38
starsky's Avatar
starsky starsky is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 880
Default

Zo ken ik er nog wel 1, dat de auto voor je zo langzaam op trekt dat het stoplicht oranje wordt en gelijk op de rem staat..

Zijn ook altijd dezelfde mensen die het verzieken voor de andere mensen. En als je een keer toetert omdat ze iets verkeerd hebben gedaan krijg je een mooie middelvinger terug en bestempelen ze jou gelijk als aso.

Waar ik me altijd het meest aan erger zijn de fietsers die zomaar de rotonde opknallen terwijl ze moeten wachten en als je ze aanrijdt ben jij ook nog schuldig..

Of dat de bestuurder achter je boos wordt omdat je een oud vrouwtje voor laat.

Maargoed er zijn wel 10.000 dingen waar ik me aan kan ergeren, ik blijf er altijd vrij nuchter onder en heb nog steeds plezier in het rijden.

Veel echte heren in het verkeer zijn er niet meer
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering
Reply With Quote
  #6  
Old 19-08-2008, 22:51
Bootje Bootje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 246
Default

ik sluit me volledig aan bij de ergernissen. maar ja zo zit schijnbaar de nederlandse gemiddelde bestuurder er uit. vind dat het in frankrijk en spanje op DIE punten wel beter gaat. maar ja daar zijn weer andere punten bagger
Reply With Quote
  #7  
Old 20-08-2008, 13:32
PoloCoupeGT's Avatar
PoloCoupeGT PoloCoupeGT is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 542
Default

Ik zie dat er nu ongeveer 5 mensen reageren.. Dus waar is de rest van de knipperlichtgebruikers. Ikzelf gebruik altijd mijn knipperlicht wanneer het nodig is en ook wanneer er helemaal niemand op de weg is. Ik heb ook meerdere keren op het punt gestaan om zo'n topic te openen.. Ik erger me helemaal dood dat niemand laat zien waar ze nu eigenlijk naar toe willen. Alsof degene achter je precies weet waar je naartoe gaat. En niet alleen de Hardcore M*therf*ckers maar ook de "bejaarde" mensen luisterend naar hun klassieke muziek. En als je dan toetert dan kijken ze je schaapachtig aan. Of dan gaan ze je achtervolgen omdat ze zo van je schrokken. Dat is opletten in het verkeer not! Dus neem deze lessen serieus en gebruik ze voor meer plezier in het verkeer.
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjeerd
Een grapje of kritische opmerking moet altijd kunnen vind ik, we zitten hier niet bij een praatclub voor suicidale bonsai kwekers maar houd het binnen de perken.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-08-2008, 13:38
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Idem hiero, ik knipper altijd en het lijkt eerder vreemd dan normaal asl je hem gebruikt....
Reply With Quote
  #9  
Old 20-08-2008, 13:43
Ritske's Avatar
Ritske Ritske is offline
Volksforum Aandeelhouder <- bytsje mar :p
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 607
Send a message via MSN to Ritske
Default

Zie je hier in de buurt ook veel, erger me er al niet meer aan, weet van de meeste auto's die s'ochtends en s'middags dezelfde route als mij rijden wel hoe ze rijden en naar welke richting ze moeten. Wend wel. Erger me wel dood aan mensen die gaan bumperkleven terwijl ik zelf al vrij vlot doorrij en dan ook nog kwaad worden.
__________________
Quote:
Originally Posted by vw virus
Ik houd op de veranderingen na de auto volledig origineel.
Reply With Quote
  #10  
Old 20-08-2008, 15:10
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Ik knipper me ook suf de laatste tijd; "Rot nou toch eens op van die linkerbaan!"
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #11  
Old 20-08-2008, 15:18
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Wat me tegenwoordig ook veel opvalt is dat er veel rechts ingehaald word, 2 vrachtwagens halen in, hele rij auto's erachter op linkerbaan wachtend tot dat titanenschouwspel voorbij is, en dan komt er meestal 1 of andere schijtleasestation rechts erlangs om dan weer in de kleine ruimtes die andere overlaten ertussen te voegen.. Pff vervelende mensen, zoiets creeert files, wel leuk dat ze t dan aan de lopende band gaan proberen iedereen het doorkrijgt en dan hem gaan blokkeren zodat ie weer aantal plaatsjes terugvalt..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #12  
Old 20-08-2008, 16:04
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

doe het zelf ook wel eens, als ik al rechts rijd.
De hele stoet snelle "schijtleasestations" rijdt links, ik rechts. Als ik de hele stoet links zie blijven hangen, laat ik mijn gas los en laat me rustig inrijden op de vrachtwagen die ingehaald wordt. Op het moment dat de inhalende vrachtwagen weer terug is op de rechterbaan geef ik richting aan, dat ik er tussen wil. Meestal laten mensen mij er wel tussen. Beschouw dat zelf niet als rechts inhalen, maar meer optimaal benutten van beide rijbanen.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #13  
Old 20-08-2008, 16:12
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

mee eens, ik doe het zelf ALTIJD. een slinger van 200m achter de vrachtwagen die elke seconde op de rem gaat staan en de rechterbaan helemaal leeg. dan ga ik ook rechts rijden. is beter gebruik van rijbanen, minder files veroorzakend omdat er niet steeds geremd word omdat er minder dicht op elkaar gereden word (en dus veiliger). en veel rustgevender
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #14  
Old 20-08-2008, 22:03
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

(2x)

Helemaal mee eens met het ergeren aan de niet-knipperaars.
Het domst vind ik eigenlijk nog de lui die zonder te knipperen voorsorteren en 2m voor de eigenlijke bocht nog even richting aangeven

Niet knipperen als je de rotonde verlaat terwijl er mensen staan te wachten vind ik hetzelfde als een deur voor iemands neus dichtgooien: aso!

Of van die goochemerds die ineens langs de weg stoppen, zonder dit aan te geven. Vaak zie je het al aankomen, maar toch...
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40

Last edited by Dennis@polo86c.nl : 20-08-2008 at 22:05.
Reply With Quote
  #15  
Old 21-08-2008, 08:21
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

@ Tjaap en Martiepartie, dat klopt hebben jullie gelijk in, maar deze mensen zie je dan gewoon steeds structureel rechts inhalen, ok veel mensen rijden echt onnodig links..

En waarom rijden sommige mensen 80/100 als je 120 kan/mag, vanochtend weer 1, pff iedereen moet zo iemand inhalen, en dus creeert ie gewoon problemen op de weg, aanpassen aan de snelheid is er niet meer bij tegenwoordig...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #16  
Old 21-08-2008, 08:43
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

dat is zoooo irritant.. Van mijn ouders naar Groningen-stad neem je de N46.. Lange 100km/h weg (autoweg) met nu een groene baan en dubbeldoorgetrokken streep in 't midden...

Grandioos veel bejaarden op de weg in het hoge noorden die het heerlijk vinden om lekker 75-80km/h te rijden.

Probleem daar is; haal je in over die doorgetrokken strepen, dan ben je 2x de boete kwijt aan het overschrijden van een doorgetrokken streep.. Kost je 300,-
Bumperkleven is net zo duur, dus dan maar knarsentandend achter de oldtimers blijven rijden.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #17  
Old 21-08-2008, 09:09
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Wat ik ook veel maak is dat mensen moeten invoegen en niet doorrijden (ik cruise altijd 100 rechts) en vervolgens je van de weg af willen drukken of gebaren maken en gaan toeteren van he ga eens aan de kant terwijl dit vaak niet kan en zij degene zijn die een bijzondere verrichtig doen.

Is het misschien ook een idee om het topic anders te noemen, bv het grote verkeersergernissen topic van bv NL?
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #18  
Old 21-08-2008, 09:19
PoloCoupeGT's Avatar
PoloCoupeGT PoloCoupeGT is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 542
Default

Ik ben het eens met Dennis. Die mensen die dan plompverloren op de rem staan en aan de kant gaan staan en dan nog niet eens de waarschuwingslichten aan doen.
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjeerd
Een grapje of kritische opmerking moet altijd kunnen vind ik, we zitten hier niet bij een praatclub voor suicidale bonsai kwekers maar houd het binnen de perken.
Reply With Quote
  #19  
Old 24-07-2009, 19:55
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Hoppa, en van de week was het weer raak.

De auto voor me geeft geen richting aan, en de fietser op de afgeschermde fietsersbaan rechts naast hem wordt geschept terwijl de auto zonder richting aan te geven, en waarschijnlijk zonder ook maar over de schouder te hebben gekeken, het stuur naar rechts draait.

Bejaard vrouwtje is een paar minuten later met de ambulance afgevoerd, de automobilist stond te zeiken over een kras op zijn scherm.

Zo gecompliceerd is dat toch niet mensen, gewoon 't pinkje uitsteken en dat richtingaanwijzertje aantikken.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #20  
Old 24-07-2009, 23:55
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Dat rotondes probleem hebben we hier ook. 9/10 gassen gewoon door zonder richting aan te geven, en daar sta je dan te wachten.

En ander probleem dat we hier ook hebben is mensen die weten dat ze ergens af gaan slaan, geen richting aan geven, en dan op het allerlaatste moment vol op de rem trappen om de bocht te nemen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum