Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-05-2010, 13:02
penskehome penskehome is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 5
Default Golf III achteruitrijden in bergop schiet vittese pook los dringend hulp nodig

GOededag iedereen ik heb me 3maand geleden een golf 3 aangeschaft omwille dat ik vorige auto pertotal had gereden
nu ik heb zes maand garantie gehad .
omdat men oprit achteruit bergop is en zo dus moet parkeren is dit echt lastig dat men achteruitvitesse ALLEEN bij deze beweging los springt
ik moet hem dus met name vasthuoden en dan lukt het wel wat niet praktisch is. op vlakke weg niet veel last van dit voorval.
ik heb hem nu voor de tweedekeer al binnen gedaan maar men garagist heeft na een dikke week en half het probleem voor de tweede keer niet kunnen herstellen hij beweert dat hij niet vind hoe het komt.
kan iemand mij helpen hij heeft de ambriage of koppelingsschijf al vervangen en boite zogezegd ook ik ben ten einde raad en ik heb de garantie periode echt nodig om deze te doen herstellen door de garagist die me garantie geeft!
iemand die weet waar het aanligt ? is het echt zo moeilijk te vinden of te maken?
Reply With Quote
  #2  
Old 28-05-2010, 13:28
wobster wobster is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 241
Default

bij de caddy bij ons op werk was dit ook door het iets kantelen van de blok in achteruit kwam deze eruit.

nieuw schakelstangetjes 20€ en het was opgelost
Reply With Quote
  #3  
Old 28-05-2010, 13:34
penskehome penskehome is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 5
Default

deze is naar't schijnt al vervangen zoals ik zei hij heeft al verscheidene dingen zogezegd vervangen maar ik heb het gevoel dat de wagen er alleen op vereggerd is i p v verbeterd:s
Reply With Quote
  #4  
Old 28-05-2010, 13:46
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Afstellen van het schakelmechanisme kan ook helpen. Daar is een VW hulpstuk voor, waarbij het stangenmechaniek vrij nauwkeurig afgesteld dient te worden.

Met het juiste hulpstuk is het maar 10min. werk.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 28-05-2010, 13:53
penskehome penskehome is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 5
Default

ja maar het kan toch niet dat de garagist het dan niet weet te oplossen? kan dit een onmogelijke oplossing zijn?
Reply With Quote
  #6  
Old 28-05-2010, 14:16
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

die heeft het hulpstuk waarschijnlijk niet bij de hand gehad en hem op gevoel afgesteld
Reply With Quote
  #7  
Old 28-05-2010, 14:30
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Ik ben zelf meer dan een halve dag bezig geweest met (proberen) af te stellen zonder hulpstuk. De pook kan op zoveel manieren in de 'neutraal' stand vastgezet worden, terwijl er maar 1 goede afstelling is.

Een universele garage zal dat stelplaatje niet hebben liggen. Een VW dealer zou die wel moeten hebben.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #8  
Old 28-05-2010, 15:00
penskehome penskehome is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 5
Default

ik heb deze gekocht 2dehands bij vw garage geens in leuven dit is een erkend vw dealer en die heeft me garantie van zes maanden gegeven heb zoals ik hierboven al vermeld heb hem al 2keer binnegedaan maar hij heeft er nog steeds van en het veregerd telkens alleen maar in begine was het in de heft van men oprit nu is het al in het begin van de oprit ik word er ziek van ik heb er 1900 euro aan betaald voor een golf 3 van 97 dat was al ruim 400 boven de waarde ik kreeg zesmaand garantie dus leek me goede deal het gaat om een diesel 1900 de eerste keer heeft hij kopelingschijf vervangen dacht ik en ging hij niet goed in eerste en 2 en achteruit vitesse daarna bleek het nog steeds om de achteruit tegaan die eruit vloog waar er de eerste keer ook al sprake van was dan heeft hij dinge vervangen maar nog steeds niet te goei de eerste keer stond hij vier dagen binne de laatste keer een week en half begin er genoeg van te hebben :s nog 1 keer doe ik hem binne jammer genoeg ken ik weinig van de mechaniek af en ja zonde
Reply With Quote
  #9  
Old 28-05-2010, 15:25
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Probeer voortaan even je zinnen met leestekens te schrijven. Dat leest een stuk beter, en kunnen we je probleem beter begrijpen.
Reply With Quote
  #10  
Old 30-05-2010, 10:42
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Heb juist hetzelfde aan de hand gehad bij mijn Golf 3 TD met schakelstangen.
Plots begon hij, wanneer ik vrij vlot in achteruit reed, uit zijn vitesse te springen.
Als ik echt stap voets, gelijk een slak achteruit bolde deed hij dat niet.

Ben toen bij een paar maten van mij langs geweest die normaal wel alles krijgen opgelost.
Een aantal keren het schakelmechanisme los gehad, proberen af te stellen, maar zonder resultaat.

Even daarna heb ik een TDI erin gelegd en dus nooit gevonden wat het probleem was.

In jou geval moet je maar blijven aandringen bij de verkoper, je hebt niet voor niks die garantie dus daar moet je gebruik van maken.

Succes!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #11  
Old 31-05-2010, 16:07
penskehome penskehome is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 5
Default

Ja heb ik gedaan. Aangedrongen om herstelling zo niet, gewoon geld terug. Jammer van men mooie golf in dat geval, maar beter zo. Binnekort gaat hij binnen en hij gaat het grondig maken zei hij en anders geld terug we blijven hopen he . Alvast bedankt voor de menige reacties, Groetjes M.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum