Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-06-2005, 07:18
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default Met de 16v naar de Elzas, Frankrijk

Nadat de 16v met spoed weer in elkaar gezet was kreeg ie met een slokje olie erbij weer een prachtig stuk snelweg van 600 km voorgeschoteld. Deze keer ging de vakantie naar Obernai, 25 km ten zuidwesten van Straatsburg. Vanuit Enschede in 5 minuten Duitsland ingereden, het vakantiegevoel begon onmiddelijk. De klok stond op 5.30. Tegen 7.30 was de 16v door het Ruhrgebied gebruld, en vervolgden wij onze weg over de linksrheinische autobahn richting Frankrijk. Tegen 11.30 passeerden we de grens, en om 13.00 stonden we op de camping. Een snelle check wees uit dat het oliepeil nog hetzelfde was als 600 km geleden. In de daaropvolgende dagen mocht ie zich uitleven op vijandige bodem, tussen de franse gebakjes. Met name de Route du Vin werd in beide richtingen bedwongen. In de dorpjes tussen de vele huisjes met vakwerk heerlijk van de (standaard)uitlaatgeluiden kunnen genieten. Ook heeft de 16v nog een berg mogen beklimmen, maar deze was slechts 1000 m hoog.
Afgelopen dinsdag hebben we ons hele hebben en houden weer ingeladen en zijn we op weg gegaan naar Nederland. Dit keer de hele linksrheinische autobahn afgereden, uiteraard in tegengestelde richting. 150 km voor Venlo begon het wat te regenen, maar tot onze verbazing functioneerden de ruitenwissers niet meer. Een snelle controle wees uit dat ook de dimlichten en de kachelmotor het niet meer deden. Alle zekeringen waren intact, en het regenen was gestopt, dus besloten om eerst naar Venlo te rijden en daar de ANWB te bellen. We gingen nog bij mijn ouders langs, en het liep al tegen een uur of zeven. Het leek me niet prettig om met stadslicht door het donker te rijden, en helemaal niet als het ook nog ging regenen. Uiteraard hadden de grappenmakers van de ANWB het euvel snel boven water; het contactslot was kapot. Voor nood kan ik nu de auto op contact zetten door de motorkap open te doen en een stekkertje op een zekering te schuiven. Vervolgens starten en dan een positie zoeken met de sleutel waarin alles het wel doet. Om de motor uit te zetten moet de motorkap weer open, en het stekkertje er weer af...je kunt je voorstellen dat mijn ouders krom hebben gelegen. Al met al waren tegen 1 uur 's nachts weer in Enschede, echt heerlijk om in je eigen bed te slapen!
Dus, de 16v heeft 1600 km gelopen, en heeft er nu 253.500 km opzitten, een aardige stand voor een nieuwe motor dacht ik zo.

au revoir,

Derk
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #2  
Old 02-06-2005, 09:45
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,665
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Leuk om te lezen, helaas met een minder rooskleurig einde. Maar in ieder geval een goede vakantie gehad en je bent al rijdend thuisgekomen met de 16V!

B.t.w. heb nog wel een contactslot voor je liggen...
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #3  
Old 02-06-2005, 09:56
Big_Mac_Mark's Avatar
Big_Mac_Mark Big_Mac_Mark is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,301
Default

Leuke vakantie gehad dus...En zeker een knappe km-stand voor een 16v...Komt door goed onderhoud
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999

- Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998

ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER
Reply With Quote
  #4  
Old 02-06-2005, 10:42
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Dat verhaal van het contactslot klinkt mij bekend in de oren, ik heb hetzelfde gehad dat een en ander het niet deed. Bij mij sprong het contact niet terug in de juiste stand na het starten van de motor, hij bleef ergens halverwege hangen...emmertje WD40 deed wonderen ;-))

Tot op de dag van vandaag werkt het contactslot nog prima
Reply With Quote
  #5  
Old 02-06-2005, 10:55
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Ik heb hetzelfde euvel 2 jaar geleden aan de Worthersee gehad, contactblokje vervangen deed wonderen..
Reply With Quote
  #6  
Old 02-06-2005, 12:06
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Eerlijk gezegd was ik er niet zo bezorgd over, tenslotte ANWB 'alles erop en eraan'-pakket, dus ook service in het buitenland. En omdat verschillende dingen niet meer functioneerden, die verder los van elkaar stonden, was ik ook niet bang voor een doorgebrande kabel o.i.d.
Contactblokje net nieuw gehaald, dus dat komt er zo op, eerst de boterhammen opeten!
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #7  
Old 02-06-2005, 13:06
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Kan dat blokje er direct uit nadat de stekker eraf is of moet er nog meer los? Hij weigert namelijk om er uit te komen
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #8  
Old 02-06-2005, 13:36
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

stuur los, hendels los, kapjes los, behuizing van stuurhuis halen, kleine schroefje binnenin losmaken, blokje eruit wippen, nieuwe erin..
Reply With Quote
  #9  
Old 02-06-2005, 13:40
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Bij mij was ook precies hetzelfde contactblokje los...was een ramp om te vinden maar als je het weet vergeet je het nooit meer
Reply With Quote
  #10  
Old 02-06-2005, 14:35
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
stuur los, hendels los, kapjes los, behuizing van stuurhuis halen, kleine schroefje binnenin losmaken, blokje eruit wippen, nieuwe erin..


Dank je, het is gelukt, alles doet het weer
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #11  
Old 29-11-2005, 10:36
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Raar maar waar, nu is het nieuwe contactblokje ook al weer naar de klote (zo lijkt het). Exact dezelfde problemen (geen dimlicht, aanjager, ruitenwisser, radio) met dien verschil dat als je lang genoeg met de sleutel blijft pielen er een stand is dat alles toch werkt. Zou het kunnen zijn dat het draaigedeelte in het contactblokje blijft hangen, zoals Fred aandraagt?
Kun je imitatie contactblokjes bij de onderdelenboer halen (ander merk proberen...)?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum